Om ni funderar på villa/radhus i Sthlms-områddet finns det ju otroligt mycket fina områden att välja på!´
T.ex:
Mälarhöjden - strax söder om city, ca 10-15 min med tunnelbanan. Ett trevligt och lugnt område nära Mälaren.
Viksjö - ligger i Järfälla kommun nordväst om city, ca 25 minuter med bil och pendeltåget tar ungefär lika lång tid. Golfbana, nära till naturreservatet Järvafältet.
Täby - norr om stan ca 20 minuter. Ligger dock över genomsnittspriset. Norra europas största köpcentrum ( tror jag?!? ), jättefint. Nära till Waxholm som är en sommaridyll!
Ekerö - endast bussförbindelser ( från Brommaplan, därifrån går ju tunnelbanan också ), ca 30-40 minuter med bil. Mycket naturskönt, bokskogen vid Ekebyhovs slott, stenbrottet ute vid Stenhamra. Finns mycket att se! Numera går dessutom en bilfärja mellan Träkvista och Slagsta, och från Slagsta tar det bara 5 -10 minuter med bil till Kungens Kurva (IKEA, Ica Kvantum, City Gross, Kappahl, HM, Dressman, Duka, Lindex, Toys r´us m.m.)
Välkommen till storstan!
Några förslag från mig, som är född och uppvuxen i söderförort och numera borr norr om stan! Gick utmärkt att flytta till "andra sidan"!
/Henax