• Jennifer E

Tips på enkel vardagsmat?

Varken jag eller sambon är några fantomer i köket och börjar tröttna på köttbullar och falukorv. Alla recept på enkla och billiga rätter mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på enkel vardagsmat?
  • Henax

Angående någons kvällssmörgåsar... FINNS det nåt godare än varma mackor!?! Går ju dessutom att variera i all evighet! Fast det är klart det funkar kanske bara om man inte är jättehungrig...

• Lill Anna

Monn.. Vi är totalt olika.. Mitt i en tentaperiod så äter jag som mest. Jag lagar mest avancerad mat och det är ett sätt för mig att koppla bort böckerna ett tag.
    Jag måste ha rejält med mat för att orka plugga!!

• Apple Dumplin

churton,
    jag brukar alltid ha lagalätt i Loppans sås, funkar jättebra. Kanske att jag reder den lite.

Vi har ofra fraiche eller grädde i maten men nästan alltid bara de minifraiche eller lagalätt som är 5%. Köper jag en fetare med smak på brukar jag spä ut den lite med en lättare variant.

• Nils

1 påse kinamix
    1 pkt köttfärs
    (lite vitt bröd+ en grönsallad)
    "risotto"

• Monn

Lill Anna. Eftersom jag jobbar rätt mycket har jag inte tid att koppla bort böckerna med matlagning. Då är mackor snabbt, enkelt och billigt. Jag kanske ska tillägga att jag alltid äter matig lunch, antingen på jobbet eller hemma. Jag är helt enkelt mer hungrig på dagen än på kvällen, på kvällen blir jag mer sugen än hungrig. Men jag tackar såklart inte nej om sambon fixar mat (vilket han ofta gör). Jag kanske får komma hem till dig dagen innan nästa tenta och äta lite ordentlig mat :)

• EmmaPemma

Ett tips till är MannaKvikk och RisKvikk - jätte gott med en smörgås till!

• titioo

gröt!
    mannagryn, havregryn, korngryn

med sylt eller bär

• Frk Cattis

Lite kycklingkassler, bacon, lök Kelda Ostsås. Krydda med salt, peppar, lökpulver & dragon. Servera med bandspagetti. Snabbt och mumsigt.

• Sarge

Köp kycklingfalukorv
    ta 2 burkar krossade tomater & häll upp i en oval ugnsform....krydda med salt, peppar, chayennepeppar, chili, paprikapulver & rikligt med vitlök & blanda om ordentligt..

Skiva korven & lägg ovanpå "tomatgegget"....på med en massa riven ost & avsluta med några varv med pepparkvarnen...in i ugnen & servera med potatismos & lite kokta grönsaker !

• Sarge

en till:

Hel Laxfilé...in i ugnen...krydda med salt, peppar & pressad citron....

låt vara i ugnen tills laxen är klar (20-30 min)
    Servera med pressad potatis

Svar på tråden Tips på enkel vardagsmat?