Februari 2005
Hej!
Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Hej!
Jag är en av de som ska gifta mig i februari nästa år. Nu undrar jag om det finns andra här som ska göra likadant? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Flyttar upp
Yes, jag gifter mig den 5 februari.
Har bokat;kyrka, festlokal,klänning,frisör, bröllopsresa,fotograf..ja det mesta, nu är det bara alla detaljer kvar och de tycker jag är svårast.
Hur går det för dig då?
Lycka till kram Linda
Hej feb05!
Kanske möttes vi i "vår" andra februaritråd, minns inte riktigt, men ändå! Jag gifter mig den 5!
Har bokat kyrka, lokal, frisör, fotograf, bröllopsresa, utformat inbjudningskort, funderat ut hur dekorationerna på borden skall se ut och har börjat tillverka dem, designat en klänning som just nu håller på att sys upp (skall prova lakansmodellen på lördag!)
Har dock massor kvar att göra, som exempelvis proväta mat o spika meny, vidtala värdpar och solist, spika vigselprogram, göra festprogram, bestämma frisyr o brudbukett, fixa mannens kläder, slöja eller ej...blablabla...!?
Ja, man kan ju bli snurrig för mindre
Hej!
Kul att äntligen få svar!!!
Jag gifter mig den 12:e. Har bokat en hel del: kyrka, lokal, resa, fotograf, frisör...
Har dessutom fixat klänning (ska dock sys om), strumpeband, material till inbjudningar (som jag och m2b ska börja med nästa veckan), material till placeringskort, vigselprogram och festprogram, meny (vi ska laga maten själva), värdpar, toastmadame, klädsel till m2b, idé om brudbukett (som mamma ska binda), bordsdekorationer etc.
Har kvar underkläder, skor, hyra PA-anläggning och transport till kyrkan...
Vart gifter ni er?
Just det, underkläder är oxå fixade.
Gifter mig i en liten by utanför Vetlanda (skulle jag skriva vilken, så skulle jag nog bli identifierad
Bor dock i Jönköping tillsammans med min blivande make!
När skall ni skicka ut era inbjudningskort?
De till utlandet ska vi försöka skicka i nästa vecka...annars har vi tänkt skicka ut resten i början av november. När ska ni skicka ut era?
Gifter mig förresten i Västerås...
Vi tänker oxå skicka inbjudan i slutet okt-början nov. Utlandsgästerna har vi redan förvarnat via telefon.
Vi har också förvarnat alla...
Vilken typ av klänning har du valt?
Min klänning är i äkta siden med lång trumpetärm i samma tyg. Den är figursydd upptill (ca 10 cm nedanför midjan) och sedan faller den "fritt" så att säga, inga stålbågar etc. Blir fint o tungt fall med sidentyget. Urringningen kommer bli åt det båtringade hållet. Vi får se när jag provar den på lördag. Då får sömmerskan klippa i ringning, ärmar o släp tills det blir som jag tänkt. Man kan ju ex ha snedställda eller uppklippta ärmar. Vet ej ännu riktigt vad jag vill. Ev ett litet släp. Klänningen kommer att vara enkel utan krusiduller, rosetter och spets. Satsar desto mer på blommor, frisyr, acessoarer. Där får det gärna överraska litegrann. Färgerna är vitt och silver (och mörkblått, fast det kommer mest i trycksaker och dukning).
Själv då? Har du köpt, lånat eller hyrt?
Jag har köpt en klänning som håller på att sys om lite. Det är en klänning i rokokostil med åtsittande live och böljande kjol. Tyget är Thaisiden och färgen är Crèmevit. Klänningen har lite spets i kjolen (svårt att förklara hur det ser ut) och har dessutom sidenrosor längs hela kanten. Här ska jag sätta till röda rosor, då röd är min favoritfärg och då vårt tema är rött och silver. På livet sitter dessutom lite pärlor...Klänningen är väldigt pampig och annorlunda!