• Mastermind

    När förlorade ni oskulden?

    Kom på att det finns en massa sextrådar som behandlar antalet sexpartners, sexuella preferenser, osv, men ingen om oskulder (vad jag har lagt märke till, iaf).

    Tänkte att det skulle vara kul att veta hur gamla ni är nu och när ni förlorade oskulden, lite för att se om åldern ändrats genom åren, och lite av ren nyfikenhet.

    Själv är jag 20, förlorade oskulden 4 mån efter jag fyllt 15.

  • Svar på tråden När förlorade ni oskulden?
  • xMariax

    Jag var 13/14 (ca 2 veckor innan min 14 års dag) år när jag förlorade oskulden tillsammans med en gammal pojkvän på 15 år. Idag är jag 20.


    24 Maj 2014
  • xMariax
    daniiel skrev 2013-09-11 21:59:25 följande:
    Alldeles för ung och till helt fel kille.
    24 Maj 2014
  • boda

    Nästan 23 var jag, nu är jag 38 och nygift.

    Förstår inte riktigt varför vissa i tråden tycker det är "förnuftigt" att vänta tills man gifter sig? Vad är det för förnuftigt med det - egentligen?

  • Alexanders Maria

    boda skrev 2013-09-12 14:39:22 följande:Nästan 23 var jag, nu är jag 38 och nygift.Förstår inte riktigt varför vissa i tråden tycker det är "förnuftigt" att vänta tills man gifter sig? Vad är det för förnuftigt med det - egentligen?Antagligen för att de i sådana fall har den livsinställningen precis som du inte håller med om det och har en helt annan livsinställning. :))Själv väntade jag tills jag hittade den mannen som jag ville dela hela mitt liv med och som jag var beredd på att bokstavligen gifta mig med innan vi tog det steget. Så både jag och min man valde att vänta ända fram tills efter vi hade gift oss. Själv ångrar jag ingenting och är glad att jag inte gett mig själv åt någon annan så att säga. ;P 

  • Alexanders Maria

    Vad konstigt mitt inlägg blev. ._.Hoppas det går att läsa med citat och allt.  

  • Alyllyra
    boda skrev 2013-09-12 14:39:22 följande:
    Förstår inte riktigt varför vissa i tråden tycker det är "förnuftigt" att vänta tills man gifter sig? Vad är det för förnuftigt med det - egentligen?
    Alexanders Maria skrev 2013-10-23 12:35:23 följande:
    Antagligen för att de i sådana fall har den livsinställningen precis som du inte håller med om det och har en helt annan livsinställning.
    För står inte heller varför det ena eller det andra skulle vara mer "förnuftigt". Vilka är argumenten?

    Så länge man är nöjd med sitt val - att ligga eller inte ligga innan bröllopet - så måste väl det vara det mest förnuftiga man kan göra? Att vara sann sig själv och sin s.k. "livsinställning".

    Är det skillnad på om man bara har legat med en person men man gjorde det innan bröllopet, mot om man gjorde det efter att man fått vigselbeviset i handen? 
  • Alexanders Maria

    Alyllyra skrev 2013-10-23 13:32:17 följande: boda skrev 2013-09-12 14:39:22 följande: Förstår inte riktigt varför vissa i tråden tycker det är "förnuftigt" att vänta tills man gifter sig? Vad är det för förnuftigt med det - egentligen? Alexanders Maria skrev 2013-10-23 12:35:23 följande: Antagligen för att de i sådana fall har den livsinställningen precis som du inte håller med om det och har en helt annan livsinställning. För står inte heller varför det ena eller det andra skulle vara mer "förnuftigt". Vilka är argumenten?Så länge man är nöjd med sitt val - att ligga eller inte ligga innan bröllopet - så måste väl det vara det mest förnuftiga man kan göra? Att vara sann sig själv och sin s.k. "livsinställning".Är det skillnad på om man bara har legat med en person men man gjorde det innan bröllopet, mot om man gjorde det efter att man fått vigselbeviset i handen? Vad som är skillnaden och vad som är ett bättre alternativt ett sämre "beslut" tycker jag personligen inte går att benämna då det är ytterst personligt utifrån hur man själv är funtad. Det var vad jag försökte säga iallafall. Tycker att alla måste få fatta sina egna beslut och att alla oberoende på vad man har tagit för beslut får respekt utifrån det val man gjort. :)

  • Alexanders Maria

    Each!.. jag kan helt klart inte skriva inlägg med citat. -.-

  • Alexanders Maria

     Vad som är skillnaden och vad som är ett bättre alternativt ett sämre "beslut" tycker jag personligen inte går att benämna då det är ytterst personligt utifrån hur man själv är funtad. Det var vad jag försökte säga iallafall. Tycker att alla måste få fatta sina egna beslut och att alla oberoende på vad man har tagit för beslut får respekt utifrån det val man gjort. :)Det här var det jag skrev iaf. Mer lätt läst.  

Svar på tråden När förlorade ni oskulden?