skaffa ännu en katt?
vi vill skaffa sällskap till vår ettåriga katt. men vi bor ganska litet, typ 40 kvadrat. funkar det med två katter på den ytan? vi ska förhoppningsvis flytta til nåt större snart, men det är inte säkert.
/pucken
vi vill skaffa sällskap till vår ettåriga katt. men vi bor ganska litet, typ 40 kvadrat. funkar det med två katter på den ytan? vi ska förhoppningsvis flytta til nåt större snart, men det är inte säkert.
/pucken
Jag har faktiskt velat skaffa katt, just för att min mesiga vovve kanske vågar stanna hemma då...men min mamma är allergisk så det är uteslutet.
Lite trist faktiskt, skulle vara roligt med nån som rev sönder soffan och klättrade i gardinerna.
MsKingston:
de behöver inte riva soffan och klänga i gardinerna. Om de börjar med sådant får man ta fram citron och vattenflaska. Det läste jag här på BT och det fungerar alldeles utmärkt. En väluppfostrad katt gör inget av detta!
jag funderar på att köpa hund, det skulle kännas som en utmaning att ha både hund och katt . Och så älskar jag båda sorterna!
EmmaPemma
Det var mest ett skämt (lider vi av kommunikationssvårigheter idag, du och jag)
hahahaaa
Jag skulle aldrig tillåta att min katt hade sönder något lika lite som jag tillåter hunden tugga på mina saker.
Klart att man kan uppfostra en katt lika bra som en hund, allt handlar ju om att vara envis och konsekvent.
Att ha både hund och katt funkar oftast hur bra som helst. Min hund älskar katter.
Vi bodde 2 år i en etta på 40.5 kvadrat med två katter. Gick utmärkt. När vädret blev bra så gick jag ut i koppel med dem.
Nu bor vi i en tvåa på 58 kvadrat och har tre katter. Funkar också utmärkt. De är innekatter som får gå ut i koppel. Det är ju lag på att man ska sina djur under uppsikt! Men det har väl alla? *ironi*
Jag skulle inte kunna få ro om jag visste att mina katter kan bli uppspikade på en vägg av nån som är psykiskt rubbad eller använda som fotbollar av idiotiska ungdomar.
//tanten
Vi har tre katter och det är deffinitivt en för mycket. Två fungerade jättebra, men efter att vi skaffade den tredje så har vi fått kattanpassa hemmet rejält. De har lyckats ha sönder en bärbar dator, en bokhylla och en del annat. Vi har ett valv där vi tidigare haft vikdörrar, men efter att katterna demolerat dessa totalt så fick vi köpa skjutdörrar av trä. Två katter är underbart och de mår dessutom bättre av att ha sällskap då man själv är på jobbet, men tre är fruktansvärt. Har haft katter i hela mitt liv, men dessa tre är verkligen "unika". Jag älskar verkligen alla våra tre katter och skulle inte vilja vara utan någon av dem, men de har totalt kostat oss runt 30000kr i förstörda saker, nya dörrar och annat så man ska nog tänka sig lite för innan man skaffar flera katter. kan även tillägga att jag och min sambo har en lägenhet på 130kvm så problemet kan inte vara att katterna har för lite yta att röra sig på.
Vilka läskiga grannar somliga verkar ha... ;)
måste ställa motsatt fråga mot msKingston
varför har man rena innekatter?
jag kan inte tänka mej att ha katt som inte får gå ut och in som de vill och jaga möss, sorkar, fåglar, syrsor, löv och alla andra underligheter de sysslar med...
har större delen av mitt liv bott på landet och där har man katt för att man nästan måste... det blir för mkt möss innomhus på vintern annars...
och när man ser katter som lever så, så är det jättesvårt att förstå hur de kan må bra i en liiiiten lägenhet i stan
Jag rekommenderar kattforumet katter.nu för denna fråga.
hmm var det till mej som du rekomenderade katter. nu??
Johanna = en lat kock
Jaaa du, varför har man katt överhuvudtaget
Att bo på landet och inne i stan är ju två helt skilda miljöer och jag kan förstå att man har utekatt då, alltså om man bor på landet. Kanske mest av praktiska skäl.
Men som jag sagt tidigare, jag skulle vilja att mitt djur var hos mig. Som min hund är. Och just pga risken för olyckor. Jag har sett alltför många döda katter ligga vid vägkanten.
Men jag ställde inte min fråga för att starta en debatt utan bara för att jag var nyfiken.