• Ei saa peitää

Finnar på rumpan

Är det någon som har några idéer om hur man blir av med finnar på rumpan? Jag har alltid haft det och det verkar inte försvinna för att man blir äldre heller. Det ser riktigt läskigt ut. Har t.ex aldrig string så någon annan ser förutom min man som gillar min rumpa ändå. Själv tycker jag det ser väldigt fult ut. Någon som har samma problem? På övriga kroppen har jag väldigt få finnar kan tilläggas så jag vet inte varför de bara kommer på baken.

• Svar på tråden Finnar på rumpan
  • suslof

En kompis till mig hade finnar på rumpan och testade aloe-vera på det (efter att hon rengjort, tydligen går aloen så djupt in i huden att det kan dra med sig orenheter annars) och det funkade för henne, kanske värt att testa?

• Stjärna

Jag får ibland (särskilt om jag sitter mycket eller på sommaren) värmefläckar på rumpan. De ser ut som finnar och är röda, vattenfyllda blåsor.

Går bort om jag står mycket och klär mig riktigt svalt om baken.

• Ei saa peitää

suslof: Har du nåt tips på vad aloe-vera krämen din kompis använder heter och vart man kan få tag på den?

• New York brud

joo, jag lider av samma problem och det ar varst da det ar varmt och svettigt. Sedan sa har det minskat drastiskt da jag slutat ata p- piller. Min barnmorska sa attd et kunde vara hormonellt. Bade min mamma och systrar har samma problem, sa jag har nastan accepterat att det ar sa, tyvarr. Kan ju ta ganska ont de ganger man har stora finnar och maste sitta ner i flera timmar...Tar ocksa emot rad...

• Ei saa peitää

Hmm..det där med p-piller var ju också en idé. Har käkat det i 10 år och när du nämner det New York brud så började nog epidemin i den vevan. Har i alla fall inte tänkt på det innan jag träffade min man. Kan hända att jag hade finnar tidigare men det var i alla fall inte nåt jag tänkte på då. Fast jag vill ju inte sluta med p-piller så jag får försöka med ovanstående tips.

• suslof

Vet inte riktigt, men jag kan kolla upp d! :)

• Ei saa peitää

Va fint, tack suslof.

• suslof

Hej igen!
    Aloe-vera-gelly heter den, och säljs på typ "home-partyn", så jag vet inte riktigt hur man får tag i den, men tydligen finns det distributörer här å där.. Företaget heter flp!
    Lycka till!

• Ei saa peitää

Aha, då kanske det är en sån jag haft en gång i tiden som jag gav bort för jag visste inte riktigt vad jag skulle ha den till. Det var ju synd så här i efterhand. Kanske kan man söka på nätet och hitta något liknande om det finns i vanliga affärer.

• Fenomena

I hälsokostaffären där jag sommarjobbar har vi flera olika aloe vera-gels och lotins.

Svar på tråden Finnar på rumpan