• Ei saa peitää

Finnar på rumpan

Är det någon som har några idéer om hur man blir av med finnar på rumpan? Jag har alltid haft det och det verkar inte försvinna för att man blir äldre heller. Det ser riktigt läskigt ut. Har t.ex aldrig string så någon annan ser förutom min man som gillar min rumpa ändå. Själv tycker jag det ser väldigt fult ut. Någon som har samma problem? På övriga kroppen har jag väldigt få finnar kan tilläggas så jag vet inte varför de bara kommer på baken.

• Svar på tråden Finnar på rumpan
  • EmmaPemma

kan det vara så att du är allergisk eller överkänslig mot ngt födoämne kanske? (det kan visa sig på rumpan).
    Har du testat att köra med body-scrub?

• Ei saa peitää

Nej jag har inte märkt att jag skulle vara överkänslig mot nåt ämne. Då borde jag ju få utslag på andra ställen också. Skulle möjligtvis vara att jag kanske äter lite onyttigt då. Fast varför visar det sig bara på rumpan???

• Ei saa peitää

Kanske skulle prova att scrubba mig lite få se om det hjälper.

• Jema

Själv har jag aldrig råkat ut för det, men kan det inte vara så att du har torr hud på rumpan?
    Det kanske hjälper med att skrubba med en kroppspeeling och sedan smörja på en lite fetare kräm.

Jaja, jag är ju ingen expert på ämnet.
    Hoppas att det löser sig!

Jema

• StinaS

Hm- jag har inte problemet själv, men min sambo får finnar på baken. Han kör med en ganska hård borste på både rygg och bak och under de perioder han gör det så slipper han finnar på både rygg och bak. Perioderna emellan, då han är latare och inte orkar, kommer de tillbaka. Och scrub är ju samma princip så det kan tänkas hjälpa.

• Ei saa peitää

ok. Tack för tipsen. Då blir det skrubbning och peeling för hela slanten få se om det hjälper. Nån som har fler tips?

• EmmaPemma

jag tror inte alls att det är ovanligt att man får utslag/finnar bara på ett specifikt ställe. En del får på ryggen, andra i ansiktet, en del på överarmarna och en del på rumpan - men inte så ofta på alla ställen samtidigt.

Vetenskapliga undersökningar säger ju emot varandra om kosten kan påverkar huden. Men vad jag har förstått så är det troligt att fett och socker kan ge utslag på specifika ställen på kroppen - tyvärr .

• Ei saa peitää

Det kan nog stämma. Egentligen borde man ju dra ner på fett och socker men det är svårt. Det är ju så gott... Man får väl försöka skärpa till sig med gottat så kanske finnarna minskar också.

• StinaS

Jag kan hålla med där. Sambon älskar choklad och efter varje gång han vräkt i sig choklad blir finnarna fler.

• nano

Själv får jag massor av finnar kring munnen så fort jag äter jordnötter, så det har jag fått lägga av med..Ingen stor uppoffring då jag inte är särskilt förtjust i det ändå. Men choklad skulle jag aldrig kunna ge upp.

Svar på tråden Finnar på rumpan