• Missen2004

Vilken ålder?

Har många gånger undrat hur gamla eller unga människor generellt brukar vara när de gifter sig. Min syster är 20 och hennes m2b 27, de gifter sig om två veckor. Min mamma gifte sig när hon var 19 och min pappa 22. Mina blivande svärföräldrar gifte sig när de bägge två fyllt 23. Och jag och min kommer att gifta oss när vi är 22, nästa år. Har fått så många kommentarer om att "gud vad unga ni är - ska ni inte vänta ett tag!"

Så skulle vara roligt att veta hur unga ni är/var när ni gifte/r er.

• Svar på tråden Vilken ålder?
  • Jennifer E

Jag tror också att det är småstads/storstadsrelaterat, definitivt. Jag bor i STHLM, är 24 år och ingen av mina tjejkompisar är gift, inte jag heller. Vi väntar nog några år till!

• september4th

Jag är 21 och min blivande är 23 år.

• På små rosa moln

27 och 32 när vi gifter oss. Först i kompisgänge! men så bor vi i en storstad också.

• Swing

Vi var 22 år och gifte oss i april 1984. Det känns fortfarande underbart!

Vi träffades när vi just fyllt 17 och hade varit tillsammans i nära 6 år. Olyckskorparna kraxade förstås högt. På den tiden var det inte "modernt" att gifta sig och vi hade heller ingen "anledning" (läs gravid) att gifta oss.... Suck.

• Antonia

Intressant tråd det här! Håller verkligen med de som säger att det är skillnad på om man är från en storstad eller en småstad. Jag kommer från en liten ort där många av mina gamla klasskompisar mfl är gifta, sambos, en del har tom barn.

Jag och min m2b gifter oss juni 2006 då är vi 25 och 27 år. Känns väldigt lagom tycker jag. Jag vill gärna ha allt i rätt ordning. Och vill heller inte vänta med barn till efter 30 helst.

Min syster som är 22 när hon ska gifta sig nästa år och hennes kille är då 30.
    Min mamma och pappa firade silverbröllop förra året och gifte sig när de var 18 resp 23. Likaså är det med min m2b. Jag har ingen skilsmässa i släkten. Tycker att det är rätt skönt att både min blivande och jag har gifta föräldrar för det känns mer som man har en annan syn på livslångt äktenskap. Behöver ju inte vara så men oftare är det nog så iaf.

• Missen2004

Lollo:

Det är ju precis om det är för oss nu. Vi träffades när vi var 17 och kommer att gifta oss när vi fyllt 22 bägge två. När vi började prata om giftemål, så var det många som kom fram och fråga om jag var med barn.. när vi sedan berättade att viinte tänkte skaffa barn förrän om några år, så gick det ett suck i folkskaran.

• emzan

vi kommer att vara 25 och vi har varit i hop i snart 8 1/2 år. åldern spelar ingen roll bara man vet att man hör ihop, och det vet man ju.

• marssvalan

Jag är 39 o min m2b är 41 och det är andra ggn för oss båda två, tycker absolut inte att åldern har det minsta lilla med det hela att göra utan vet man att man älskar varandra o hör ihop så varför vänta??. Min mamma var bara sjutton(dom fick gå till "kungs" o fråga om lov) när hon gifte sig med pappa och nu i november har dom varit gifta i 47år, riktigt häftigt tycker jag och på något vis så bevisar väl det att det var o en är kapabel nog att bestämma själv när tiden är mogen

• veera

Vi gifter oss 18/9 och båda är 30år. vi har varit tillsammans sedan 1995 och har en dotter och en son nu.
    vera

• Bride2B..

När vi ska gifta oss kommer jag vara 20,5 år och min M2B 20 år o 2 veckor..

Svar på tråden Vilken ålder?