• Missen2004

Vilken ålder?

Har många gånger undrat hur gamla eller unga människor generellt brukar vara när de gifter sig. Min syster är 20 och hennes m2b 27, de gifter sig om två veckor. Min mamma gifte sig när hon var 19 och min pappa 22. Mina blivande svärföräldrar gifte sig när de bägge två fyllt 23. Och jag och min kommer att gifta oss när vi är 22, nästa år. Har fått så många kommentarer om att "gud vad unga ni är - ska ni inte vänta ett tag!"

Så skulle vara roligt att veta hur unga ni är/var när ni gifte/r er.

• Svar på tråden Vilken ålder?
  • Gift Anna

Jag tycker inte åldern har någon betydelse!
    man skall gå på "mag"-känslan tycker jag.

Jag skulle fylla 22 det året vi gifte oss och min man 21 år.
    Vi fick höra lite kommentarer om åldern, men brydde oss inte så mycket eftersom våra föräldrar stöttade oss hela tiden, och ansåg inte att vi var för unga.

Makens morfar trodde dock att vi skulle ha barn därav bröllopet,och blev högst förvånad när svärmor sa att så var inte fallet.
    Jag har bekanta som gifte sig när de var 18-19 år och är fortfarande gifta efter 12 år.
    Mamma var 21 och pappa 23 när de gifte sig 1970, Svärmor 21 och svärfar 24 när det begav sig, 1979. Kanske skall tillägga att båda föräldrarparen är lyckligt gifta än idag.

• Lill Anna

Jag och min blivade är 27 och 28 dagen då vi förmodlingen gifter oss, vi har då varit ett par i över 6 år och bott tillsammans lika länge.. Jag hör från alla håll och kanter att vi är för unga, varit tillsammans för kort tid osv..

Vi kommer att vara de sista paret bland mina gamla vänner som gifter oss, de flesta gifte sig då de var 22-23. Men vi kommer att vara de första som gifter oss bland min blivades kompisgäng, även om de finns de som varit tillsammans lika länge som vi..

• Trädgårdsbröllop

Missen2004:
    jag kommer vara 25 och min blivande ett år äldre (jag är nu 23 - alltså ute i väldigt god tid ).

Åldern tycker jag inte har ngn större betydelse. Det har snarare att göra med hur mogen man är och hur säker man känner sig. Jag och min sambo har varit tillsammans i lite drygt 5 år - så personligen vet jag att det är bra att känna varandra väl (då är det mindre risk att dolda negativa sidor visar sig i efterhand, man vet liksom vad man får). Så jag skulle snarare säga att längden på förhållandet är viktigare än åldern.

• Nils

Jag var 26 och min man fyllde 30år på vår bröllopsdag!

• Darling1

jag kommer gifta mig dagen efter min 25 års dag, och min blivande kommer fylla 29 nästa år då vi ska gifta oss!

• Silverpinglan

Missen 2004,

Jag känner igen mig i din beskrivning. Vi gifter oss om en och en halv vecka och då är jag 23 och min fästman 24. Vi får ständigt höra kommentarer om vår ålder, men det är oftast från tjejer som lever i samboförhållanden och är lite avundsjuka Så passa på att vara glad att du hittat rätt man nu och inte behöver vara en orolig singel 35-åring

• vanessa

Vi kommer att vara 25 och vi får också lite såna kommentarer. Jag undrar när man blir lagom gammal egentligen? 45?

• MissLilo

Jag var själv 20 år när jag gifte mig (för ett år sen), och min man var 23. Och vi fick höra kommentarer om att vi var för unga att gifta oss.

Men som alla andra säger....e man mogen så varför vänta?!

• *bruden*

Jag kommer vara 21 och min blivande 23!

Svar på tråden Vilken ålder?