• Ting

Behöver hjälp med att namnge vår kattunge

Har idag beställt en liten honkatt på 7 veckor som vi kommer kunna hämta om 5 veckor.
    De är en långhårig blandras hona som är grå vit och röd i färgen och nu behöver jag tips på en massa bra katt namn till henne, så kan ni inte vara gulliga och ge mig massor av tips.

Så får jag se om de är några av era förslag som faller oss i smaken.

Vi har redan två hankatter som heter Luddis och Findus om ni tycker de kan hjälpa er att komma på någon lättare.

• Svar på tråden Behöver hjälp med att namnge vår kattunge
  • Snuttan aug -04

Jag såg namnet Snuttan i listan och der röstar jag på

• Pixie

Ok, här kommer några förslag till:

Bonsi
    Megala
    Noomi
    Trixie
    Lizzy
    Bimbim

äh, nu kom jag inte på fler...
    Lycka till med den nya kissen!

• Keri

Jag har en kattpojke som heter Balthazar.

Är förtjust i namnet Lakrits, det skall vår nästa katt heta som vi planerara att skaffa i höst.

Andra flickförslag:
    Tösen
    Skrolla
    Lovis
    Tyra
    Smilla

• Stjärna

Känner en hund som heter Lingon!

Andra tips är Lorelei, Gala, Athena, Tiffany, Pia och Nonan.

Lycka till med dopet!

• Pupa

Jag tycker min moster hade ett klockrent namn på sin katt, kompisen...eller "kom pissen". hon tyckte att det skulle passa bra ifall han kom bort och folk försökte locka på honom. Funkar väl på både hon och han katter tycker jag...en annan kompis kallade sin katt för kn*ll rufs...min katt heter gaspar, men är en han katt och döpt efter en häst. Sen har jag alltid sagt att om jag skaffar katt här nere ska jag kalla den spiru, det är ett maltesiskt namn som inte används längre men jag tycker det är jättefint!

Hursomhelst, lycka till med katten!

• branwen

Morga... jag var på mitt smultronställe idag och det heter Morga..

• wienerwaltz

Jag har inte läst hela tråden, men har hört att katter ska ha många "s" i sina namn, för det hör dom så bra.

Vi hade en gång en katt som fick heta "Kisse" - ett utomordentligt fyndigt namn!

• Nessie

Toulouse, Tootsie, Sessan,
    Ebba och Molly gillar jag,
    Mina/våra katter genom åren har hetet Josefine, Prickan, Ebba, Ida, Bella (Isabell som blev till Bel a mi (har bara hört det, ej sett det skrivet) som sedan blev Bella), Maya, Inca, Krizti, Flisa (Felicia), Tudor, Konrad, Sune, Trisse, Sigge, Jasmine o.s.v.
    Yatzy kanske?

• *Juniphé*

Ängla
    Morris
    Ruffan
    Strawberry cream
    Maja
    Bianca
    Diamond
    Pärlan
    Gull snuttan

• gbgcia

mina katter heter: Sickan(kille), Stackarn och Snygging(tjejer).

• jessy

Sessi är fint tycker jag :)

• Grönkulla

Hej Ting!
    Jag hade en kattflicka som hette Lizzy en gång. Medusa är annars ett häftigt kattnamn. Joline, Eliza är andra förslag.

• l i s a

kom på att om du gillar Grynet är ju det ett roligt namn också! :)

Penny och Dixi är ytterligare förslag från mig.

Svar på tråden Behöver hjälp med att namnge vår kattunge