• Ting

Behöver hjälp med att namnge vår kattunge

Har idag beställt en liten honkatt på 7 veckor som vi kommer kunna hämta om 5 veckor.
    De är en långhårig blandras hona som är grå vit och röd i färgen och nu behöver jag tips på en massa bra katt namn till henne, så kan ni inte vara gulliga och ge mig massor av tips.

Så får jag se om de är några av era förslag som faller oss i smaken.

Vi har redan två hankatter som heter Luddis och Findus om ni tycker de kan hjälpa er att komma på någon lättare.

• Svar på tråden Behöver hjälp med att namnge vår kattunge
  • Gift Anna

Hej Ting!
    Roligt att skaffa katt, vi har en tjej på 1 år, Solaris,heter hon.Mina namnförslag:

* Snuttan
    * Kajsa
    * Lovisa
    * Tussen
    * Leia

• Guldfisken

Du kanske kan hitta några förslag ur den här listan (som visserligen även innehåller killkattnamn), om du inte måste vara jätteoriginell (kanske inte är fallet med tanke på att Findus ligger åtta )

Av namnen på listan gillar jag Kitty, Svea och Wilma jättemycket.

www.agria.se/Agria/index.nsf/pre&startsida=katt

• Guldfisken

Ojdå, du kommer inte direkt till listan. Det är dock bara att klicka på "kattnamn" och sedan kan du se listan och även en massa förslag på tjejnamn.

Vi har för övrigt också en kattpojke som heter Findus, han är två år och jättesöt!

• Guldfisken

Eller Kattis, Kattarina, Kattrin (ska va' med två t) kanske?

Eller kanske skall Catty här på BT få en namne?

• f.d. Svart brud

Vi har döpt våra katter efter namn vi tycker mycket om helt enkelt. Inget speciellt "kattigt" alltså...

Våra fyra katter heter
    Johanna, Anton, Alex och Laban

och så har vi fått en liten son som ironiskt nog fått ett kattnamn, Leo.
    Får vi en till son lär han väl få heta Felix eller nåt! ;)

• Juvelia

Heinz ? efter heinz ketchup, så det passar med Findus

• Loka

Elsa tycker jag är ett klockrent kattnamn.

• l i s a

Grattis till kattungen! :) Själv har jag två med "människonamn" eftersom jag personligen gillar "icke-kattiga" namn. Ger förslag på sådana namn jag tycker är bra kattnamn, även "kattiga namn" alltså ;))

Polly
    Ebba
    Molly
    Ninja
    Nelly
    Siri
    Tyra

Lisa är ett bra kattnamn också tycker jag nog :D

• Guldfisken

Juvelia: Hehe, påminner om min kompis som hade tre fiskar som hette Findus, Felix och Frionor.

Svar på tråden Behöver hjälp med att namnge vår kattunge