• Ting

Behöver hjälp med att namnge vår kattunge

Har idag beställt en liten honkatt på 7 veckor som vi kommer kunna hämta om 5 veckor.
    De är en långhårig blandras hona som är grå vit och röd i färgen och nu behöver jag tips på en massa bra katt namn till henne, så kan ni inte vara gulliga och ge mig massor av tips.

Så får jag se om de är några av era förslag som faller oss i smaken.

Vi har redan två hankatter som heter Luddis och Findus om ni tycker de kan hjälpa er att komma på någon lättare.

• Svar på tråden Behöver hjälp med att namnge vår kattunge
  • HanOchJag

grattis till den nya familje medlemmen..

själv har vi en liten helmut på 3 månader..
    namnet funkar dock inte så bra tror jag..han bara struntar i oss..*ler*

men annars så tycker jag personligen att
    Muffin och Bella är fina namn på en liten tösa katt..=0)

• Electric Lady

Min bror hade två namnförslag till min katt: "K u k e n" (det var en hona) och "Depeche"

Skulle jag skaffa katt nu skulle den heta Lennon.

En polares katt heter Burken.

• Devoted

Min honkatt heter Moppan, för hon ser ut som en liten mopp.

• ia´s

Hejsan.
    Har haft en massa katter...alla döpta efter deras personlighet.
    Några av mina honkatter heter/hette:

Bitch - hon hatade hankattor å var ruskigt bestämd
    Marsipan - underbar gosig och len katt
    Mazarin - hon älskade kakor
    Safir - min lilla underbara diamant

Några av mina hankattor heter/hette:

Capone - slog med alla andra katter och vann oftast
    Pysen - en katt som smyger omkring
    Tyson - ofta i slagsmål med grannens katt och kom hem med svullet ansikte ett antal gånger.

Lycka till med nya familje medlemmen samt med "dopet"

• CyberPet

När vi bokade våra två siameskattungar så hade vi en massa namn i åtanke, men det var inte förrän vi satt där med dem i knät som namnen kom. Det blev Sam och Suzy. Så mitt råd är att samla ihop namn, men när de väl är hos er så kommer namnet automatiskt.

Här kan man beskåda våra sötnosar (i morgon 17 veckor gamla) halls-lulea.com/cats

Petra

• Aiml

Jag har just nu 4 katter-2 pojkar o 2 flickor.
    Den äldsta flickan heter Vanessa (allmänt kallad Fisen )och den andra-som är en hittekatt heter Dezzy.Ville göra ett namn med kombination av att det var ödet att vi träffades-Destiny...Vanessa heter föresten så i sin stamtavla.Pojkarna heter Puzz (av Öjdipus i stamtavlan) och den andra Svinto (då han såg ut som en svintotuss som liten ) Mina 2 första katter hete Felix (allmänt kallad Fille) och Pepsi.
    Kanske något namn för dig här??
    Lycka till med den nya familjemedlemmen!

• Freja

Ahh! Mitt favoritområde - katter! :)

Vad mina älsklingar heter tänker jag inte avslöja, då kommer mitt alter ego för evigt vara förstört om någon jag känner tassar (1) här inne... 8)

Framförallt S, men även T och P är bra att ha i kattnamn. Det är lätta ljud att lyssna till för de små.

Här kommer några förslag:

*Raspa
    *Tissla
    *Pyssla
    (fortsätter jag i samma anda kommer jag att låta som en IKEA-katalog... ;) )
    *Kompis
    *Mjukis
    *Mitzi
    *Cilla

...en äldre släktings katt (en hane iofs) hette Pius. Han var katt-olik. (!)
    Men med en långhårig donna kanske Piasawa kan vara en idé. Knasigt dock med mer än tvåstaviga namn.

/F :)

• Cassandra

Min katt hette Smulan, lite små gulligt!

• Fru Westin

Våra katter heter Alice, Mymlan (mymsan till vardags) och Cleopatra (Cleo till vardags).

Kattnamn är svårt men jag har alltid haft en förkärlek för sagonamn.
    Cleo hette redan så när vi köpte henne och vi fann ingen anledning till att byta.

några övriga tips:

Lilla-my
    Morran
    Snofsan
    Ronja
    Lovis
    Undis
    Skrutt
    Knytt

Svar på tråden Behöver hjälp med att namnge vår kattunge