• Valkyria

Nu har jag fått nog!

Ja, nu har jag fått nog och för första gången sen jag var 14 år ska jag prova att leva utan p-piller.

Jag har mått så jävla dåligt och testat så många olika sorters p-piller utan att hitta rätt. Alltid var det något som strulade, och sexlust, det har jag inte haft på år.

Så nu har jag slutat, idag faktiskt och så får vi se om det hjälper.

Mitt förhållande håller för mycket men det sliter på oss att jag aldrig kan njuta eller vilja ha sex.

Jag har varit hos flera gynekologer och barnmorskor och provat alla p-piller som "ska" fungera på dom som även brukar få alla biverkningar men icke.

Det känns som om jag har varit en testdocka för deras p-piller, till lidande för mig och min pojkvän.
    Ingen har nämt för mig att dom svårigheterna jag har upplevt har varit direkt kopplat till p-pillerna och har bara viftat bort mina farhågor och frågor och hela tiden propagerat för hur bra p-piller är.

Men nu får det vara nog! Min kropp tål uppenbarligen inte att jag sätter i mig sådana hormoner.

Hur länge tar det innan hormonerna och det lämnar kroppen efter att man slutat?

Vi tänkte använda kondom, vilka är bra?
    Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter med kondom men nu ser jag ingen utväg.
    Hellre sex med kondom än inget sex iallafall.

• Svar på tråden Nu har jag fått nog!
  • Ellte

Det var det dummaste jag har hört på länge :D:D Hört talas om att människor har olika smak?

• Electric Lady

Förbannad på alla som inte respekterar att vanligt samlag med penetration kan vara viktigt för många kvinnor.

Barnmorskor och läkare, alla avfärdar de oss med underlivsproblem med "näha, ont av penetration, då får ni hitta på något annat, hejdå!"

• Divina

Valkyria du kan väl prova p-stav? Jag är också 19 och har precis som du lagt av med p-piller för jag orkade inte med de längre. Jag hade depression,ingen sexlust fick tom svårigheter med synen.Hemskt.Nu väntar jag på mensen som ska komma för då sätter jag in en p-stav.Jag vet att det finns vissa nackdelar som blödningar osv men nu kommer ialla fall inte vara orolig och stressad över att ha glömt ta p-pilren.

• vanessa

EL - undrar hur det ska gå till den dag man vill ha barn, då funkar liksom inte att "hitta på något annat"... dessutom är som du säger penetrationen viktig för många. Jag blir så irriterad när man viftar bort kvinnors problem. Impotenta män lär knappast få samma "råd".

• Cheri

:D

"Är du impotent?, jaha? Det är väl bara att använda händer och tunga då! Vad är problemet?"

*Asgarv*

• Xite

Men herregud. Hur dålig fantasi HAR ni?!?

• Cheri

Xite

JAG har inte dålig fantasi alls faktiskt!
    Vi gör massor av mysiga saker!

Men det betyder ju inte att jag vill _ge upp_ "det" bara därför!

Oavsätt villken del av samlivet man "måste avstå" är det ju jättesynd och onödigt!

• Xite

Vem har snackat om att "ge upp" det?

Jag talar om att det inte behöver vara i fokus eller ens vara med alla gånger. (Och att ordet "förspel" bör raderas ur svensk vokabulär)

Och så menar jag att om man inte funnit saker som är ännu trevligare, då har man inte försökt tillräckligt. För det finns det! För samtliga parter inblandade.

• CareBear

Xite

Kan inte du upplysa oss undrande vad
    som är ännu trevligare då.......?

Även om man gör olika med händer, mun/tunga, leksaker osv för att tillfredställa varandra så är det ju ganska många som tycker det "vanliga" vaginalpenetrerandet är det som är skönast. Jag kanske inte tycker det men du verkar klanka ner på dom som tycker det. Tror inte att alla här på Bt är så mycket mindre erfarna sexuellt än vad du är faktiskt.....= )

• DramaQueen

Xite:
    Och så menar jag att om man inte funnit saker som är ännu trevligare, då har man inte försökt tillräckligt.
    -Eller så har de killar du haft inte haft tillräckligt skön grej?

Även om vi har sex och väntar i timmar med att sticka in den så är det absolut skönast med den i mig, men visst ju längre vi väntar desto bättre. Skönast multipla o'rgasmer får jag då också. Mmmmmmm.....

Svar på tråden Nu har jag fått nog!