• Valkyria

Nu har jag fått nog!

Ja, nu har jag fått nog och för första gången sen jag var 14 år ska jag prova att leva utan p-piller.

Jag har mått så jävla dåligt och testat så många olika sorters p-piller utan att hitta rätt. Alltid var det något som strulade, och sexlust, det har jag inte haft på år.

Så nu har jag slutat, idag faktiskt och så får vi se om det hjälper.

Mitt förhållande håller för mycket men det sliter på oss att jag aldrig kan njuta eller vilja ha sex.

Jag har varit hos flera gynekologer och barnmorskor och provat alla p-piller som "ska" fungera på dom som även brukar få alla biverkningar men icke.

Det känns som om jag har varit en testdocka för deras p-piller, till lidande för mig och min pojkvän.
    Ingen har nämt för mig att dom svårigheterna jag har upplevt har varit direkt kopplat till p-pillerna och har bara viftat bort mina farhågor och frågor och hela tiden propagerat för hur bra p-piller är.

Men nu får det vara nog! Min kropp tål uppenbarligen inte att jag sätter i mig sådana hormoner.

Hur länge tar det innan hormonerna och det lämnar kroppen efter att man slutat?

Vi tänkte använda kondom, vilka är bra?
    Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter med kondom men nu ser jag ingen utväg.
    Hellre sex med kondom än inget sex iallafall.

• Svar på tråden Nu har jag fått nog!
  • Electric Lady

Det tar ju mig fyra timmar att åka till malmö oavsett om jag gör det varje dag eller ett par gånger om året. Men det är klart jobbigare att göra det varje dag.

• Jennie med ie

Har man sex sällan är det väl ännu mer viktigt att få ut max av det? *s* Så då borde krångliga p-metoder vara MINDRE rekommenderbart för de som har sex sällan? ,)

• Electric Lady

Håller inte med. Gör man något ofta är det viktigare att det är enkelt än om man gör det sällan. Det är viktigare att frottéhanddukar är lätta att plocka fram än julpynt. För frottéhandukkar plockar man fram varje vecka men julpynt bara en gång om året.

• Jennie med ie

För mig är kvalitet viktigare än kvantitet ;0) Även om jag såklart föredrar en kombination.

• Ellte

Kan det inte vara så att man om man övar varje dag blir det inte lika krångligt? :)

• Jennie med ie

Ellte, absolut ger övning färdighet. Första gången jag skulle sätta in pessaret så inte gick det som en dans inte *s* Men ganska snart fick jag till snitsen och sedan länge går det snabbt och smidigt.

• Electric Lady

...men att det måste sitta kvar i timmar efteråt kommer man alrig ifrån.

• Jennie med ie

Stämmer, men det känns inte och det hindrar en inte från att sova, jobba, motionera, kolla på TV eller vad man än ska göra.

Som sagt, har man svårt att hitta en passande p-metod tycker jag man ska ge pessaret en chans och inte döma ut det förrän man provat. Vi är många som trivs med det. Har man däremot redan enp-metod man trivs med, ja då är ju saken klar ,)

• Electric Lady

Jag tycker definitivt att det finns en stor poäng för mig att INTE prova pessar eftersom mina slemhinnor är så känsliga. Skadar jag dem, kan det ge kroniska problem.

• Jennie med ie

*skratt* Ja givetvis kan det finnas orsaker till att enskilda personer inte passar för vissa p-medel, vad det än är för p-medel. Men här talar jag inte om DIG Electric Lady utan helt allmämt. Och slutar härmed diskutera saken med dig, det ger inget..

Svar på tråden Nu har jag fått nog!