• Charlize

Sämsta raggningsrepliken ni hört!

Hej på er!

En liten undersökning, eller vad man ska kalla det....

Vilken den sämsta raggningsrepliken som någon använt sig av för att ragga på dig, eller som du hört någon säga till någon annan?

Kan just nu bara komma på en för egen del, eftersom det var det senaste (men det finns fler på lager tror jag):
    Mötte en kille i trappan ner till garderoben på krogen och han stannar till och säger till mej: -Ursäkta mej, vad var det du hette nu igen...? varpå jag svarar: -jaaa, det vet ju inte du eftersom jag aldrig pratat med dig innan, eller hur? och går.
    Jag menar, kan man inte komma på något bättre.....?

Nu vill jag höra era!

Ha en bra dag!
    /C

• Svar på tråden Sämsta raggningsrepliken ni hört!
  • Santa Fe

Jag och en kompis sitter och smaskar i oss varsin glass på en uteservering en solig sommardag, då en kille vid bordet bredvid reser sig och kommer fram med följande inledningsreplik:

"Ser att du har fin teknik med glassen, lust att pröva den slickförmågan på min k*k också...??"

• Dea

En kille på kåren räckte mig ett vykort med texten: "ska du med hem på k*k och makaroner?"

-Ööööhhh, vad då, stekt, eller? vimsade jag...

• Meddelande borttaget
  • Grönkulla

FluffigtFår: Vilken vass replik!

Ja, ni övriga verkar också bra på att ge svar på tal!

• Electric Lady

En kille som numera är min killes bästa kompis men som på den här tiden bara var en bekant (men som vi träffade i princip varje helg på vårt stamställe)frågade mig, efter att ha träffat mig och min kille IHOP varje vecka i typ ett år:

Han: Det är en grej jag alltid har undrat, är ni ihop eller?

Jag: ja!

Han: Åh fan, annars hade jag tänkt ragga på dig.

Han är inte fööör smart... sönderknarkad hjärna...

• sinefa

Sambon kom hem inatt från firmafesten och berättade att en tjej som han sällan stöter på på jobbet satte sig bredvid honom och sa:
    -Jag tycker du är söt...varför har du aldrig stött på mig, du harju knappt tittat på mig?
    -Ehh, du jag är förlovad ser du inte min ring?
    -Ja..och?

Snacka om taskig raggningsförmåga?

• Meddelande borttaget
  • magdalena80

Det här e ingen raggningsreplik utan en sann historia som jag bara måste berätta för er.
    Min kompis o hans sambo jobbar på samma ställe, hon i kassan o han som försäljare.
    Hur som helst, nu e det många sommarvikarier som jobbar där o i helgen hade firman grillfest för de anställda. Då kommer en av sommarkillarna fram till min kompis o frågar honom; den snygga tjejen i kassan, xxx, vet du om hon har nån kille?
    Jo, svarar min kompis, det e jag som e hennes kille...
    Efter det höll sommarkillen en ganska låg profil resten av kvällen...

Stackarn, så farligt var det väl inte egentligen men lite pinsamt kanske :)

• Guldfisken

magdalena80: Nej, jag tyckte det var respektfullt av den andra killen att höra sig för först innan han började ragga. All heder åt honom, inte pinsamt alls!

• Genus

Jag har en kommentar jag aldrig glömmer och en uppföljare till den!

En desperat kille jag dansat med drog med mig till baren, lånade en penna av bartendern och fick mitt telnr, och stammade fram precis när jag skulle gå att..."...jaa, jag tyckte du såg ut precis som en av Luciakandidaterna!" Jag kunde knappt hålla mig för flin (ser INTE ut som en sådan) men det var inte lika roligt när jag kom hem och brorsan sa så där överpedagogiskt: "...men x, det veet du väl att du inte gör?!" Nä, men den kommentaren kunde jag varit utan! // G

• Heleneli

sagt till min kompis för ett par år sedan av en relativt nykter kille:
    "Vilken snygg rumpa du har, får jag klämma?" Vi skrattade och gick därifrån. Fast egentligen så var det ju snällt av honom att fråga först... :)

• marian

Efter mycket tjat efter en date från en granne gick jag med på att komma hem till honom för kaffe och sockerkaka. När jag kommer dit har han tänt stearinljus i hela lägenheten, Barry Whites sensuella hits ligger i skivspelaren, en flaska rödvin står på bordet (istället för kaffe och sockerkaka) och herrparfymsångorna börjar närma sig Lützen-status. Jag blir naturligtvis skitnervös och efter ett tag förklarar jag att jag inte är intresserad av honom på det sättet. Varpå han tittar mig djupt i ögonen och säger: "Men vi är ju menade för varandra. Förstår du inte det?" Resultatet? Renodlad och skärande panikångest. Killen har känt mig i fem minuter och redan pratar om hur han har föreställt sig våra liv och barn tillsammans. Hu!

Den finaste (och mest effektiva) jag har hört var då jag under studenttiden var ute med mina korridorgrannar. Jag får en knack på axeln, vänder mig om, och möts av ett brett leende. "Jag är ledsen att jag stör", sade han, "men jag var bara tvungen att säga att jag tycker att du är så otroligt söt. Du ser så glad ut när du dansar." Och sedan gick han bara. Jag tillbringade resten av kvällen till att leta efter honom, men han var totalförsvunnen. Sånt tar mest, komplimanger som ges helt utan förväntningar på någon fortsättning.

• emy

Dea: Det stämmer, "tyck du ja ä äcklig" drogs av Ronny Eriksson.

Den sämsta raggningsreplik jag hört (och minns) är strax efter att jag träffat m2b, av en av hans bekanta:
    "XX( = m2b) är en så´n mes när han träffar en tjej, dumpar sina polare varje gång. Nej, du skulle prova någon bättre, jag är mycket vassare i sängen"

Varpå jag svarade att det inte var aktuellt för att XX hade så stor k*k och var så bra i sängen (blev så arg att jag verkligen ville platta till killen).

• Catty

"Vill du gifta dig med mig? Naha, men vi kan val dansa i alla fall"

Haller med Marian att de ar de dar ovantade raka komplimangerna som man blir sa glad for som ar bast!! Fick en san av en skitsnygg pilot i Paris en gang och minns det fortfarande. Helt utan forbehall eller uppfoljare kom han fram och sa: "You are just gorgeously goodlooking- remember that!" Ett leende och ett blinkade oga senare var han borta for att aldrig synas igen! Hupp!

• Meddelande borttaget
  • deppig

I min ungdom, alltså innan jag blev gift och gick upp 15 kilo. På krogen var det en kille som frågade angående min smala midja(medfödd): Var tränar du? Jag var inte helt nykter och svarade: Jag dricker öl! Han var "anabol" och uppskattade inte svaret. Det är jag glad för!

• Chatarina Regina

Jag har ett par stycken:
    * Jag är desperat efter att kn*lla, vill du?
    -Nej så desperat är jag inte

*antingen så hånglar vi eller så går jag hem.
    -Gå hem

*jag blir jättebesviken om du inte följer med mig hem
    -Så synd för dig

Svar på tråden Sämsta raggningsrepliken ni hört!