• Charlize

Sämsta raggningsrepliken ni hört!

Hej på er!

En liten undersökning, eller vad man ska kalla det....

Vilken den sämsta raggningsrepliken som någon använt sig av för att ragga på dig, eller som du hört någon säga till någon annan?

Kan just nu bara komma på en för egen del, eftersom det var det senaste (men det finns fler på lager tror jag):
    Mötte en kille i trappan ner till garderoben på krogen och han stannar till och säger till mej: -Ursäkta mej, vad var det du hette nu igen...? varpå jag svarar: -jaaa, det vet ju inte du eftersom jag aldrig pratat med dig innan, eller hur? och går.
    Jag menar, kan man inte komma på något bättre.....?

Nu vill jag höra era!

Ha en bra dag!
    /C

• Svar på tråden Sämsta raggningsrepliken ni hört!
  • ProudWoman

jag och min dåvarande pojkvän var ute på stan på öltält. min pojkvän hdae gått in och beställt och fram kommer en sliskig GAMMAL (minst 50) karl och tittar på mig upp och ner. Jag hade på mig mitt kors kring halsen, detta ser han såklart och säger:
    "självklart måste Gud finnas som skapat en så underbar kvinna" (yuck, så sliskigt, dessutom hade han ju sett att jag hade pojkvän)
    mitt svar bara flög ur mig
    "då måset djävulen också finnas för nån måste ju skapat dig"

• pärlsocka

FluffigtFår:

hahahahaha! snacka om motreplik! ;)

• jessy

hahaha
    kom att tänka på när jag och några klasskamrater sitter i parken utanför skolan och fram kommer ett fullo med en radio hängandes på axeln som spelar kärleksånger. Så sätter han sig ned framför mig, lägger ena handen på mitt knä och pillar lite, flyttar sen upp handen till håret tittar på mig och tar bort handen.
    - Dina föräldrar måste se underbara ut. Du vet man ska inte skämmas för att man är vacker.
    Så tittar han ihärdig på mig och jag får inte luft att säga något medans mina klasskompisar låtsas som det regnar.
    Fullot babblar på och ditt och datt och ger mig komplimang efter komplimang och fler av mina klasskompisar kommer fram och står och småflinar. Till sist så lyckas jag iaf få fram något i stil med att vi börjar nästa lektion och sliter upp killen som sitter bredvid mig och börjar raskt dra iväg med honom emot skolan. Fullot följer efter en bit men inser sen att jag är snabbare varpå han skriker ut "Skämms inte, du är vacker. Inte många människor som har sådan godhet och utstrålning som dig"

Väl tillbaka till skolan kläcker en av klasskompisarna ur sig "Du, bara små barn och fulla människor säger saningen"

• 17juli-03

Om det var ett försök till en raggningsreplik/komplimang eller inte kan man ju diskutera men jag fick denna kommentar av en bartender på ett hotell för ett par år sen:
    - Hej tjejen, det var ju du som var här igår kväll och festade och badade i poolen.
    - Jaaa? Men varför kommer du ihåg det?
    - Jo *flin* det är inte svårt - så som dina bröstvårtor stack ut ur tyget.

Vad f-n säger man?!! *suckar*

• Freja

På riktigt bred och sävlig norrländska:

"Ska du bli me hem, elle tyck du ja ä äckli?"

/F :)

• Guldfisken

Den mest motbjudande repliken jag (som råkar ha ganska fylliga läppar och som gillar att ha olika sorters läppglans på mig) har fått är:
    "Dô bruden! Med de där läpparna skulle du kunna s*ga i timmar".
    Jag blev så förbannad att jag hade svårt att låta bli att ge killen en fet käftsmäll.

• agnelia

*skratt* Freja, den var "bra"!!!
    Jag är till hälften norrlänning... *skrattar fortfarande*

• Dea

Freja, jag tror Ronny Eriksson har kört den på scen "Ska du bli me hem, elle tyck du ja e äckli?" med svaret: "ja tyck du ä äckli, men ja bli me ändå, ja!"

Den här tycker jag om:
    (knack-knack på axeln)
    - Jag ville bara säga att jag står här om du vill prata med mig.

• Gable

Den värsta jag har hört är den som en gammal killkompis till mig körde...

Hej, jag heter xxxxx, ska vi kn*lla?

Han lyckades aldrig någonsin få napp och trots det gav han aldrig upp repliken!!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Sämsta raggningsrepliken ni hört!