• Sorscha

Svenskt/Danskt bröllop HJÄLP!!!

Hej På er alla Dansksvenska Par och alla andra med! den 12 November 2003 startade jag en tråd med just det namnet men den verkar vara för gammal för att kunna lägga några inlägg i den så jag startar en ny.

Hur går det för er allesamman? Sedan en liten fråga:

Kristin 2/8 -03
    Var så snäll och la in länken till en rolig och lite annorlunda svensk/dansk ordlista och nu när jag skall göra våra festprogram så märker jag till min FASA att den inte fungerar längre?
    hem.fyristorg.com/rep/dk-sv-ordlista.htm
    Finns det någon vänlig själ som har den sparad på annat sätt eller som har använt den i sitt Festprogram så skulle jag vara enormt TACKSAM om jag kunde få den.

Tack på förhand
    Linda

• Svar på tråden Svenskt/Danskt bröllop HJÄLP!!!
  • Sorscha

1000 -Tack RASMUSSEN för ordlistan!

Om det är fler Dansk Svenska par som vill ha den säg till den är riktigt rolig.

Kram
    Linda

• Julitärnan

Hej!

Jag vill gärna ha den ordlistan! Den skulle kunna vara kul att använda.

Vi ska inte gifta oss ännu, men vi har snart varit ihop i 4 år (sambo i tre). Är lite orolig för ett framtida bröllop dock. Jag vet ju av egen erfarenhet att det är svårt både som svensk och som dansk att förstå varann... Kan bli lite svårt med placering och sånt... Nåja, det får ordna sig när det är dags!

• Sorscha

julitärnan,
    har du någon mailadress så skall jag maila den.

Kram
    Linda

• Lillajag

Hej allihopa,
    ska hålla ett dansk-svenskt bröllop i sommar med en massa danska gäster och skulle jätte gärna ta del av er ordlista! Är det någon som vii förbarma sig och skicka den till mig??

Linda kanske?? Eller Rasmussen??

Tack på förhand!

Skicka den till bjarne.sondergaard@comhem.se

• cherlindrea

Sorscha,

kan du maila den till mig också? Är i full gång med att göra festprogrammet.

Tack!

susan@bostream.nu

• sporre

Ja tack, jag gifter mig med en dansk i Juli, o vi ska ha många danska gæster. Vore glad før lite bra ideer till festprogrammet, gærna annat också om nån har något...
    anaissa@spray.se

• Sorscha

Så nu är den mailad till er allesamman!

Kram
    Linda

• Sorscha

cherlindrea

Vad skall ni ha med? Vi har tänk oss att ha Menyn på Svenska och Danska. Bordsplacering med liten förklaring om personerna på sv/dk. Sedan lite svenska allsånger eftersom Danskarna har sina egna sånger. Kanske några roliga bilder men annars har jag idé torka.

Kram
    Linda

• angel79

Hallå!!!
    Jag vill också ha ordlistan!!!!
    Vi ska också ha ett danskt-svenskt bröllop!
    Min mail: lillieholm@bredband.net
    Tjohoo vad kul!
    Tack på förhand!!!

Svar på tråden Svenskt/Danskt bröllop HJÄLP!!!