Den värsta möhippan
Har ni hört om nån riktig skräck-möhippa?
Har ni hört om nån riktig skräck-möhippa?
Min pappas kollega blev, efter att ha supits redlöst berusad, satt på Oslotåget med enkel biljett - utan plånbok eller mobil. "Planen" var att han skulle hitta något sätt att ta sig tillbaka. Tyvärr gjorde han inte det tillräckligt snabbt. Bröllopet var dagen därpå och pappas kollega nr 2 (tillika best man och svensexeansvarig) fick vackert förklara varför brudgummen inte dök upp i tid till vigseln. Det blev helt enkelt inget bröllop den helgen.
Kan tillägga att stämningen på arbetsplatsen inte var så bra och att brudgummen ifråga vägrade ha någonting att göra med best mannen...
Men kan folk inte säga ifrån eller? Om nån släppte av mig mitt i stan i hemska kläder och förnedrande uppdrag skull jag bara åka hem.
Jag fattar inte heller... och vad betyder "supits full"? Super man gör man det själv...så länge ingen står och häller ner spriten genom en slang i halsen!
Har åxå hört talas om det killgäng som glömde bort svensexan och la sig under sängen hos brudparet på natten... på morgonen kryper de ut och går iväg utan att säga något!!
Även en annan hemsk historia som min bror har berättat för mig:
efter att brudparet lämnar festen och kommer hem så är det ju "brukligt" att hitta på nåt bus... Brudgummens kompisar hade varit hemma hos brudparets gemensamma hem och spikat igen köksluckor och byrålådor och förstört massa saker... När de åker därifrån kör de bilen med släckta lampor för att inte bli ingenkända... Grejen är att de krockar med brudparet och bruden dog... Gummen hade inte nån kontakt med sina "kompisar" efter det...
Nu vet jag inte hur sant detta är, men när min bror berättade det så lät det rätt verkligt...USCH!
Gun
Alla har inte så mycket skinn på näsan att de vågar säga ifrån.
Och har man dessutom gått och väntat och längtat efter den där underbara möhippan så kanske man tänker att det snart blir bättre. Skulle tro att det är så min syster fungerar.
Precis, man tänker ju att ens vänner aldrig skulle göra något illa mot sig. Sen vill man kanske inte vara en stämmningsdödare. Jaja sälja en kyss är väl inte så farligt då jämfört med att bli ovänner tänker man när man står där och först snällt försökt tala om att man inte vill. Tror det bästa är att prata med vännerna om möhippan innan den sker och tala om för dem vad för saker man fullkomligt vägrar att göra och även säga vad man gör om detta ändå skulle hända. ( Ta med mobilen + pengar om det skulle hända att du vill åka hem. )
Till er som utför hippan, var snälla och lyssna till personen som blir hippad, säger hon Nej, mja jag vet inte så tjata inte alltför mycket och säg inte kommentarer som.
" Men din mes, fegis, klart du ska" "Ha vi som fixat och donat så du ska få en hippa och så vill inte du vara med" eller liknande. Ni som arrangörer kunde faktiskt ha luskat lite och fått reda på vad hon förväntar sig.
Nu kommer väl kommentarerna och att, men det ska ju vara hemligt, javisst men vem av er tror på fullt allvar att det inte kommer att arrangeras en hippa för er??
Men säger man inte ifrån så sägar man ju "det är helt ok att ni gör så här mot mig"?
Jag håller med Gun. Man kan ju, om man inte vågar säga det rent ut när man väl är där, ta ett snack med sin tärna om vad som är ok och vad som inte är ok.
Min kusins man blev bortrövad till en frisör en vacker sommardag ca 4-5 dagar innan det planerade bröllopet.
Frisören hade fått order om att bleka håret på honom helvitt och sedan färga in det med hennarött, helt ovetandes om det stundande bröllopet.
Och alla ni som provat henna vet att färgen inte ger sig så lätt. Så på bröllopsfotona som togs några dagar senare lyser håret eldrött något brunfärgat dock.
Elakt!
Jag hade en gång ett ex från Belgien och han berättade en skräckhistoria om en kompis till honom som skulle gifta sig.
Blivande brudgummens kompisar fyller honom och binder fast honom på ett järnvägsspår (??!!), i syfte att skrämmas lite! De har i förväg noga förhört sig om vilket spår de kan använda som inget tåg kommer att komma på, men någonstans blir det ändå fel och ett tåg kommer på spåret och den stackars fastbundna killen kommer inte undan. Han blir inte påkörd, tåget hinner stanna i tid, men killen dör ändå. Han blir så rädd att han dör! Hur förklarar man det för blivande bruden...?!
Nymphéa - tycker absolut du ska hippa din syster!!!
Hoppas verkligen hon inte umgås med dessa hemska människor idag...
Jag vet en kille som fick förbundna ögon, sen klädde de av honom näck, och klädde på honom en sopsäck, kompisarna hade också sopsäckar på, och så gick de rint på stan.Först efteråt insåg han att han var den enda som hade haft en genomskinlig sopsäck !!!!!!
Ja som jag sa i ett annat inlägg nyss, jag skulle slåss för att bli fri ju om nån skulle göra nåt hemskt med mig.
Att vara ett gäng kompisar och ha en aktivitet, typ bowling, och att om man är tjej ha nån sorts slöja på, är ju rätt lagom tycker jag, men bläää för att sälja kyssar.
Jag skulle aldrig ens vilja pussa en annan man på kinden, annat än min kille och nära släktingar, att då pussa främmande män på munnen, bllllläääää !
Och jag vet att min älskade skulle bli förtvivlad om jag skulle pussa nån annan, om så ens på skoj under en hippa, presis som jag skulle deppa ihop om han gjorde nåt liknade, mot för inte att tala om strippan nån nämnde här, fy för såna kompisar ju.