• april04

Den värsta möhippan

Har ni hört om nån riktig skräck-möhippa?

• Svar på tråden Den värsta möhippan
  • *Juniphé*

ja, jag läste någonstans om någon som blev utskickad i skärgården med förbundna ögon och lämnad på en öde ö. Denne blev tillslut upplockad av en findlandsfärja, efter ett par dagar.

Vet inte om det är sant, men fy fabian vad arg jag hade blivit!

• Majsan80

En jobbarkompis till mig berättade att det tidigare var vamligt att man blev lämnad någonstans.

Han kände visst någon som hade blivit avlämnad uppåt Norrland kvällen innan vigseln....om det är sant? Vet inte

• EmmaPemma

Hej,

Jag har inte hört ngn direkt "skräckis".
    Men man har ju sett möhippor på stan som ser rätt tråkiga ut.
    Om man skall hålla på hela dagen så är det nog viktigt att man har planerat ordentligt - så det inte blir dötid då alla bara står och inte vet vad de skall göra (pinsamt för alla!!). Även se till att välja en dag då det är lagom mkt folk på stan, om det är där man skall vara.
    Såg ett möhippegäng en förmiddag på Norrmalmastorg, men det var tomt så aktivietet som det var tänkt att den blivande bruden skulle göra blev inte så "häftigt" då ingen såg/hörde henne ändå.
    En gång såg jag en tjej som hade en slöja på huvudet och gick och sjöng schlagerlåtar i ett hopprep på bussen. Hon tyckte själv att hon var rolig och duktig, men ingen på bussen uppskattade det utan önskade bara att hon kunde gå av. Blev bara jättefel när hon själv tyckte hon var jätte bra!
    Det gäller nog att hitta en aktivitet som är pinsam och rolig men ändå inte för elak.

/EmmaPemma

• Brud i rosa

Att bli utklädd och tigga pengar eller sälja kyssar och liknande, sälja prylar och allmän frönedring, springa runt på stan i fula kläder och prata och annat med en massa männsikor för att göra sina uppdrag.

• jalle

jag har hört om en kille som dog på sin svensexa!Fast det är nog 1 på miljonen att något sådant inträffar.

• anderssonskan

jalle
    det stämmer det va en kille som dog på sin svensexa i gbg för en sådär 20år sedan han va redigt full & dom rullade in honom i en matta & ställde honom utan för sin dörr & det hör tillsaken att dom kollade aldrig hur han stod han hade huvudet ner & bena upp ha hade deckat fullständigt alltså ingen tanke på att ta sig ur det måste ha varit en fruktansvärd död att inget kunna göra han tjej hittade honom då var det redan försent detta va om jag minns rätt dagen före bröllopet.

• *Miranda*

anderssonskan

Ja, den historien har jag oxå hört. men om jag inte minns fel har jag även läst nånstans att detta inte alls har hänt, utan att det har blivit en vandringssägen.

Hur det egentligen ligger till har jag ingen aning om. Men det låter ju bara sååå frultansvärt!!!!

Usch.... ryser bara vid tanken på detta.
    Hoppas verkligen att det bara en vandringshistoria.

• BettyBoop

För att spåna vidare på "brudgummen som dog". Jag hörde en gräslig historia för någon dag sedan. Bruden hade haft cancer men var nu botad och paret skulle äntligen gifta sig. På svensexan blir brudgummen allvarligt skadad och blir förlamad...usch hemskt men som om det inte var hemskt nog så blommar hennes cancer upp igen av stressen och sorgen...några månader senare avlider hon...usch...vet inte om den é sann men jag tror det.
    *juniphé* Med såna vänner behöver man inga fiender stämmer bra in här...fy vad förbannad jag hade blivit!

• anderssonskan

hej
    den storyn va överallt i gp & gt för ca 20år sedan jag kommer ihåg att jag läst det. kommer bara inte ihåg vart det ägde rum i gbg tror det va örgryte.

• Tulle

Jag jobbade som reseledare på Kreta för några år sedan, och en gång fick vi ner en kalasfull karl som blivit ditskickad av sina "svensexepolare". De sa att de skulle till Köpenhamn men att alla inte fick plats på samma plan.
    Till saken hör oxå, att han kom ner den veckan han skulle gifta sig och var alltså inte hemma på bröllopet....!!!

Tror dock inte han sörjde.. för vi erbjöd honom en plats hem men den ville han inte ta. Och han var kvar på Kreta den dagen han skulle gift sig...

Svar på tråden Den värsta möhippan