Kostym??
Måste mannen ha frack eller räcker det att han har kostym? (när han gifter sig) Vad har man i så fall till? Fluga eller slips? HJÄLP!
Måste mannen ha frack eller räcker det att han har kostym? (när han gifter sig) Vad har man i så fall till? Fluga eller slips? HJÄLP!
om han har kostym kan det vara snyggt med kanske en väst under och slip, så kan han ta av sig kavajen om det blir varmt. Och endå ser det snyggt ut
Min sambo skall ha en kritsträcksrandig kostym med ljusfärgad väst och plastrong. Han var URSTILIG i det!
Vad e plastrong?
Det är en bred slips/scarves. Väldigt stiligt, gör kostym lite "finare" tycker jag.
Min klänning är jättemaffig med vid kjol, invävt mönster, guldlaméband, litet släp etc. Och jag ska ha slöja och hela köret. Tycker det funkar med tredelad kostym och plastrong.
Det kommer nog han aldrig ta på sig! =/ Finns det någon bild på sådan?
Alexia, som jag har förstått det bor du i Malmö... Såg att du var med på Malmö-träfftråden.
Vi köpte min blivandes kläder på Papparazi på Triangeln. Ganska dyrt iofs... men de har väldigt trevlig personal som hjälper till med goda smakråd. Om du är osäker menar jag...
Ja, man kan ju gå dit o kolla! =) Tack för tipset!
Ska du på malmöträffen?
Alexia: Jag skrev i början av tråden, läs gärna det. Eftersom du bor i Malmö kan jag tipsa om ställen du kan hyra väst och plastrong. På Gustaf Adolf(här har vi hyrt till min blivande och våra två marskalker) som ligger på Föreningsgatan nära Konserthuset. Även Stiliga Högtidskläder på Noberlvägen huy ut. Detta är ett bra alternativ till att köpa något han kanske inte kommer att ha på sig igen. Snyggt till svart kostym. Lycka till!
Nej, jag ska inte med. Är inte hemma den helgen. Det är den 9:e va? Kanske kommer om det blir fler gånger. När vi var på Paparazzi valde försäljaren ut två snygga slipsar som han tyckte passade. Det gjorde det lite lättare för oss...
Synd.
Dom brukar veta bäst, och det är ju en fin affär! =)
Ska nog titta in där i helgen!
Alexia, titta här, så får du lite inspiration:
wedding3.weddingchannel.com/fashion/search_results.asp&designerID=231&breadcrumb=/fashion/tuxedos.asp
/G. Fjun