Kostym??
Måste mannen ha frack eller räcker det att han har kostym? (när han gifter sig) Vad har man i så fall till? Fluga eller slips? HJÄLP!
Måste mannen ha frack eller räcker det att han har kostym? (när han gifter sig) Vad har man i så fall till? Fluga eller slips? HJÄLP!
det är väl klart att en Hugo Boss kostym är snyggare än en från Dressman.Men om man som trådstartaren har en tajt budget får man passa mun efter matsäcken och med tanke på vad de kostar så tycker jag fortfarande att de är helt OK. Tyvärr har jag en tvåmeterskille med aparmar hemma så det finns nästan inga konfektionskostymer som går på. Ingen vi hittat i alla fall.
Finns snyggare billiga kostymer än dressman. På second-hand t ex.
Det är säkert så E.L. finns säkert massor av ställen. Detta blir en töntigare diskussion än jag tror jag vill ta.
vi va inne & tittade på kostym till min bror den skulle kosta 2500:- på en herr ekipering i vår stad efteråt skulle morsan kolla efter plädar i secondhand butiken & där hittade vi en presis likadan kostym ifrån samma affär rätt storlek på kavaj fast byxorna va 1 nr för stora morsan köpte den till brossan för 90:- nej det är inte fel skrivet utan 90:- kostade den.
?????
På vilket sätt är mina åsikter töntigare än dina?
Jag ger bara råd om var man hittar en prisvärd kostym.
E.L. menar inte att dina åsikter var töntigare än mina. Menade att diskussionen blev töntig. Jag har inte den minsta lust att diskutera Dressman kontra andra billiga alternativ. Något sådant förhållande har jag inte till någon affär. Jag bara nämnde ett märke jag kände till för att hjälpa trådstartaren lite. Har någon något emot det märket så är det helt OK. Det jag reagerade på var när du skrev att du hade en mer extravagant smak och tänkte bara att trådstartaren kanske inte hade råd att ha det. Jag har sett killar med helt OK kostymer köpta på Dressman när man inte haft råd till finare saker och jag har sett killar med helt OK kostymer köpta billigt någon annanstans. Även secondhand är jättebra, själv hittar jag aldrig något där eftersom jag inte heller har världens lättaste kropp att klä.
Med extravagant smak menar jag inte dyra grejer - det har jag inte råd med, jag är jättefattig. Jag menar speciella kläder. Jag syr själv och handlar mycket second-hand. Har glammig och lite annorlunda smak. Det är vad jag menar.
Om du ger rådet "gå till Dressman", för att du tycker de är bra, så är det väl rätt rimligt at jag, om jag tycker att det ör en dålig idé, säger motsatsen.
Liknande saker kan du se i MÅNGA trådar här på BT.
Typ "bröllopsbutiken är en jättebra och trevlig affär, rekommenderas"
"Nej, jag tycker inte att den är bra. De är otrevliga och har dåligt sortiment. Jag rekommenderar dem inte"
Det är väl bra om många olika åsikter om företagen kommer fram så folk kan bilda sig en egen uppfattning.
Jag tycker att Dressman är en dålig kedja vars kostymer är fula och icke-prisvärda. Mitt råd är att undvika dem. Man behöver inte stå ut med fula grejer för att det ska vara billigt.
Och jag sa bara att du hade rätt.
Måste bara säga att jag ABSOLUT inte tycker att man ska ha kostym och fluga och man är under 75 år. Slips är betydligt snyggare. Kostym är helt okej. Det ska min blivande ha...
Tolin.
Ojdå... Men var det snyggt med slips då? Vad ska det då va för nån? Svart???
Fast i och för sig, jag tror att min fästman hade varit supersöt i fluga...=)