• Alexia

Kostym??

Måste mannen ha frack eller räcker det att han har kostym? (när han gifter sig) Vad har man i så fall till? Fluga eller slips? HJÄLP!

• Svar på tråden Kostym??
  • Tolin

Slips är snyggt tycker jag.

Det var inte meningen att låta så hård, men min erfarenhet är att det oftast är äldre män eller människor som tycker att de är väldigt speciella som har fluga... Fast det kanske bara är jag som har haft otur.

Svart slips är nog inte passande. Blir nog lite mycket begravning. Det är väl fint med lite färg på mannen också. Min blivande ska ha en tegelröd med diskreta ränder. Kanske ni kan hitta någon fin som passar ert färgtema?

• Alexia

Hmm... färgtema. Önskar man hade ngt sådant.

men din mans skjorta ska väll vara vit?

• Tolin

Japp, vit skjorta! Jag kan "trösta" dig med att vi inte heller har något genomtänkt färgtema. Det har mest blivit så att det mesta har blivit grönt och vitt. Men min "man" ska som sagt ha röd slips så det är inget vi följer slaviskt... Så länge det inte skär sig så är allt okej, tycker vi.

• Alexia

Ja, helt klart.
    Oooo vad svårt, jag e dödålig på sån här!

• Gullefjun

Hallå tjejer!

Jag tycker svart (mörk) kostym med väst och slips eller plastrong är minst lika snyggt som något av de andra mer vedertagna alternativen (tycker själv inte om frack). Om man tittar i bröllopstidningar eller på websidor för herrkläder så ser man mycket sånt nu. Jättesnyggt; stilrent och propert, och han har dessutom möjlighet att använda det vid senare tillfällen (dop, nyår, andra bröllop, etc). Även ljus kostym kommer mer, för att ge brudgummen lite mer uppmärksamhet bredvid bruden. :)

Men valet är ert! Huvudsaken är att han och du tycker det är fint - alla komemr vara helt hänförda av er ändå! :)

/G. Fjun

• Alexia

Min snygging kommer dra till sig uppmärksamhet utan fina kläder. *smile*

Men ärligt, jag frågade honom igår om han ville ha slips eller fluga och han tyckte fluga var rätt fult, så det lär ju bli slips...

• Tolin

Han verkar ha bra smak, din man! Lycka till med slipsletandet!

• Electric Lady

En varning bara: svart slips bär man bara på begravning, samma sak med vit slips! Så ta någon annan än just de färgerna. Kanske nån som matchar din bukett?

• Gun

Kostym går utmärkt! Vi ville inte ha ett för högtidligt bröllop, och kände därför att kostym blev perfekt för min man. Jag hade vit, hellång klänning, men den var ganska enkel i modellen, så jag såg inte alltför "utklädd ut" bredvid honom. Tanken är ju att brudparet ska matcha varandra "gradmässigt" genom klädseln.

• Alexia

Det är det jag är rädd för! Den klänning jag vill ha är enkel men ändå lite "mer".
    Och då kanske han "försvinner" och jag ser stor ut, och han som en liten skit. Han är bara två/tre centimetrar längre än mig och är väldigt smal!

Jag ska ha gula rosor i min bukett, kan han ha gul slips? *hmm*

Svar på tråden Kostym??