• l i s a

guldsmed i umeå????

Någon som har ett tips på någon bra & seiös guldsmed i umeå?

Vi har varit inne i de "stora" butikerna men de är ju så snorkiga så man får gåshud! :( Fnysiga tanter som slänger upp 14 lådor med mässingsringar och sedan går där ifrån. Trist! Vill ha tag i en proffsig guldsmed med erfarenhet och som liksom är lite "genuin" och inte bara fnyser åt frågr och säljer massproducerade ringar som om det vore krimskrams från HM om ni fattar... Jag vill faktiskt bli bemött med lite respekt. Det är en stor sak att köpa förlovningsringar :)

(Jag menar inte att ringarna de säljer ÄR "krimskrams" utan att butiksbiträdena vi träffat på har varit omåttligt otrevliga och jag kan inte känna att jag litar på dem... så att ingen tar illa upp...)

Någon som har ett tips?

• Svar på tråden guldsmed i umeå????
  • wienerwaltz

Åhmans guld!
    Dom har en hemsida, men där finns inte mycket.
    Gör ett besök i butiken.

• l i s a

Visst är det den som ligger bredvid Buketten? Där var vi också in och de verkade väldigt trevliga.

Något mer ställe?

• Umebruden

Jag var inne på Kjellins guld och ville titta på vigselringar. Jag var själv på stan och fick ett infall och ville gå in och titta när jag ändå gick förbi.

Jag trodde jag skulle bli just snorkigt bemött eftersom jag var ensam, men det var en man där som var jättetrevlig, tog fram lådor och tipsade och gav broschyrer. Fast det var ganska dyrt, så jag tror inte vi köper där i alla fall.

• juni

Jag köpte på Åhmans guld och är nöjd, men jag var även nöjd med bemötandet på Guldsmeden. Hmm, eller heter de något annat... I alla fall, den lilla butiken i samma länga som Duka, mittemot Ica Gourmet.

• l i s a

Umebruden, verkade det dyrare på Kjellins än på andra ställen? Tittade du på samma ringar på andra ställen också eller? I så fall, vart?

juni, tackar! Ska kolla där :)

• renässansbrud

Vi har handlat hos "guldsmedjan". Dom är väldigt trevliga, kunniga och man får prata med smeden själv... Smedjan ligger mittemot ICA Gourmet vid renmarkstorget.

• juni

Om jag får svara i Umebrudens ställe, så var min ring 300 kr dyrare på Kjellins än på Åhmans.

Ingen stor summa alls enligt mig, men det fick mig i alla fall att välja Åhmans :) Plus att jag fick ett något bättre bemötande där, men med det vill jag inte säga att jag fick ett dåligt sådant på Kjellins! Jag tror att det för egen del handlade om tillfälligheter. Hur mycket folk det är i butiken t.ex.

• E A L

Hörni umebrudar!

Ursäkta om jag lägger mig i och ställer en helt irrelevant fråga i sammanhanget, men är det någon som vet om någon butik säljer titanringar i Umeå???

• l i s a

hörru E A L, det är såklart helt ok! :) Jag har inte sett några någonstans tyvärr... hade varit kul att prova! Säg till om du luskar ut ngt ställe.

• Grönöga

E A L!
    "Guldsmedjan" mittemot Ica Gourmet har titanringar! Jag har själv varit där och provat och om jag inte minns fel tillverkar dom dom själva så man kan nog vara med och designa själv. Just när jag var där hade dom inte nåt stort urval men det finns om man vill kolla materialet.
    Lycka till!

Svar på tråden guldsmed i umeå????