Min halvtimme på Cinderella:
Kommer in, i butiken är sammanlagt tre sällskap, hon i kassan verkar inte så brydd om någon av oss.
Hon pekar med handen var hyrklänningarna är och var köpklänningarna är, ingen ansats till att hjälpa en att hitta rätt bland storlekar o dyl.
Jag går och tittar lite men eftersom jag vet en klänning som jag är intresserad av så frågar jag henne, hon orkar inte gå ifrån kassa disken utan säger "du står ju på den sidan så jag kan peka vilken klänning jag menar så kan du titta själv" Väldigt engagerat måste jag säga..... Hon frågar inte en enda gång om jag skulle vilja prova eller ger förslag på något hon tror skulle passa, bara står och blänger bakom kassadisken.
Tittar lite på köpklänningar men hittar inte något som jag direkt känner Wow inför (i detta läget ska ju en försäljare ge lite förslag och styra upp när de märker att man håller på att glida iväg). Hon har lite kataloger på disken så min väninna säger åt mig att jag kan ju kika i dem för att se om jag hittar något som liknar den jag ville ha från början (som inte finns att köpa in längre). Då säger expediten "nja de kostar ju runt 13000 kr så det är kanske inte så intressant" till saken hör att jag var klädd i gråa kostymbyxor och svarta skor och inte alls schabbigt så att hon hade anledning att misstänka att jag inte hade råd, så hur kan man bara säga så utan att veta, hon förlorade kanske precis sina 13000 kr, jag kommer ALDRIG ALDRIG att lägga en cent i den butiken. Jag ska göra en bilresa istället till halmstad (14 mil bort) till Hanna Morris och den jättegoa tjejen jag pratade med i telefon i 20 min efter att de hade stängt. Så kanske Cinderella kan fatta att man säljer inte klänningar på att vara arrogant och oförskämd.....