• Bröllopstokiig

Bra brudklänningsbutik i Malmö??

Hej!
    Jag har precis börjat kika på brudklänningar ute i butikerna, men tycker det är svårt att veta vilka som är bra (personal, utbud, service mm).

Hittills har jag bara varit i butiken "Cinderella", men där blev jag så otrevligt bemött och fick ingen vidare service alls. Det är ingen risk att jag går dit igen.

Är det någon därute som kan rekommendera en bra butik i Malmö-trakten vore jag jättetacksam!

• Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??
  • Bröllopstokiig

Hej!
    Det är inte lätt att hitta en klänning...
    Expediterna på Cinderella var mig ena snorkiga tanter så där tänker jag inte köpa min klänning av ren princip!!! Däremot har jag hittat ett jättetrevligt ställe i Lund, Millan´s butik (046-18 81 20). Millan har enkla, eleganta och prisvärda klänningar och servicen är utomordentlig. Jag funderar på att köpa min klänning där.

• Bröllopstokiig

Alltså....det är långt till Juli....
    hur gör man med klänningen???....när kan man börja titta på klänningar????

• Bröllopstokiig

Judi!
    Jag började titta i riktigt god tid i tidningar och på internet. Jag var dessutom ute och provade riktiga klänningar i både Malmö & Köpenhamn för att riktigt veta vad jag ville ha....!
    Sen i maj har jag varit hos sömmerskan med jämna mellanrum och i går hämtade jag min färdiga klänning!
    Soffi

• Bröllopstokiig

ush...jag blir jätte nervös....
    jag tror att jag vet vilken sorts klänning jag ska ha..men jag har andra beskymer att tänka på...som vem ska bli min brudtärna till ex....detta ger mig mycket ångest....
    hjälp mig någon.........
    SOFFI........när gifter du dig förresten????

• Bröllopstokiig

Jag hade hört mycket negativt om Cinderella så jag blev förvånad när det inte var sant i mitt fall. Däremot hittade jag inte min drömklänning där och definitivt inte på Fashion city eller Romantica. var också i Ballingslöv där de var väldigt trevliga men drömklänningen fick jag åka ända till Garamaj i Stockholm för att hitta. Mycket speciell dam men klänningarna de hade uppvägde känslan av att man knappt fick röra sig där inne.

• Bröllopstokiig

Vill bara tala om att jag fått reda på att Ateljé MB i Ballingslöv flyttar till större lokaler i Hässleholm i november. Det vore ju synd om någon körde fel ...

• Bröllopstokiig

Jag och två kompisar var på atalje mb i hässleholm i de nya lokalerna mitt i hässleholm och prövade klänningar i nästan 4 timmar. Personalen var jättetrevlig och tog mycket väl hand om oss. Titti hittade en underbar klänning för 3000:- hon kommer att bli så vacker!

• Bröllopstokiig

Är det någon som vet var man kan köpa Sencirity klänningar nära Malmö, har varit här i stan men då får jag beställa en klänning utan att veta hur jag ser ut i den.

• Bröllopstokiig

Hej Judi!
    Jag missade ditt senaste inlägg till mig, sorry! Vi gifte oss 13/10!
    Jag vet att de har sincerity-klänningar på Anina i Helsingborg! Det gäller att vara ute i god tid, för de tar inte in så många....
    Soffi

• Bröllopstokiig

kära fru soffi...GRATTIS i efterskott!!!
    vad roligt!!! hur känns det nu efteråt...
    tack för tipset om Anina, har dom någon hemsida???

• Bröllopstokiig

Imorgon ska jag om min vännina gå till Cinderella och titta på brudklänningar. Får se vilket bemötande man får..är allt lite nyfiken efter att ha läst era inlägg.

Återkommer...

• Bröllopstokiig

Bemötandet på Cinderella var väl inget speciellt måste jag säga.
    Provade 3 klänningar. Ingen var vad jag tänkt mig. Expiditen sa "Vad tyckte du?". "Nja, inte riktigt vad jag tänkt mig"..sa jag.
    Då går hon bara in och tar mina 3 klänningar och säger inget mera...ingen vidare service tycker jag nog. Synd!

Var inne på Triangeln också..de skulle få in mer brudklänningar i Mars-April. Hon var betydligt trevligare :)

• Bröllopstokiig

Hej!

Är det någon som vet var jag kan hitta klänningar från Mori lee? Gärna i södra sverige!

• Bröllopstokiig

Min halvtimme på Cinderella:

Kommer in, i butiken är sammanlagt tre sällskap, hon i kassan verkar inte så brydd om någon av oss.

Hon pekar med handen var hyrklänningarna är och var köpklänningarna är, ingen ansats till att hjälpa en att hitta rätt bland storlekar o dyl.

Jag går och tittar lite men eftersom jag vet en klänning som jag är intresserad av så frågar jag henne, hon orkar inte gå ifrån kassa disken utan säger "du står ju på den sidan så jag kan peka vilken klänning jag menar så kan du titta själv" Väldigt engagerat måste jag säga..... Hon frågar inte en enda gång om jag skulle vilja prova eller ger förslag på något hon tror skulle passa, bara står och blänger bakom kassadisken.

Tittar lite på köpklänningar men hittar inte något som jag direkt känner Wow inför (i detta läget ska ju en försäljare ge lite förslag och styra upp när de märker att man håller på att glida iväg). Hon har lite kataloger på disken så min väninna säger åt mig att jag kan ju kika i dem för att se om jag hittar något som liknar den jag ville ha från början (som inte finns att köpa in längre). Då säger expediten "nja de kostar ju runt 13000 kr så det är kanske inte så intressant" till saken hör att jag var klädd i gråa kostymbyxor och svarta skor och inte alls schabbigt så att hon hade anledning att misstänka att jag inte hade råd, så hur kan man bara säga så utan att veta, hon förlorade kanske precis sina 13000 kr, jag kommer ALDRIG ALDRIG att lägga en cent i den butiken. Jag ska göra en bilresa istället till halmstad (14 mil bort) till Hanna Morris och den jättegoa tjejen jag pratade med i telefon i 20 min efter att de hade stängt. Så kanske Cinderella kan fatta att man säljer inte klänningar på att vara arrogant och oförskämd.....

• Bröllopstokiig

Tack Maria, det hjälper, ska nog över till Köpenhamn också en sväng!

• Bröllopstokiig

Hej igen Judi!
    Jag är inte inne så ofta längre (av förklarliga skäl!...)
    Visst har Anina en hemsida, www.anina.se
    Det känns underbart att vara gift! Det är faktiskt mer skillnad än vad jag hade kunnat tänka mig! Att vara "fru", att kunna säga "min man", kika ner på vänster ringfinger.... Underbart!! Och alla minnen & foton!!!
    Lycka till med klänningsletandet!
    Soffi

• Bröllopstokiig

I veckan var jag inne i Romantica och provade jättemånga klänningar. Jag fick mkt trevligt bemötande där inne.
    Dessutom hittade jag "min" klänning där inne. Hon hade fått in den samma dag som jag var där. Priset var 3900:-, så det var inte det allra värsta :)

Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??