• Bröllopstokiig

Bra brudklänningsbutik i Malmö??

Hej!
    Jag har precis börjat kika på brudklänningar ute i butikerna, men tycker det är svårt att veta vilka som är bra (personal, utbud, service mm).

Hittills har jag bara varit i butiken "Cinderella", men där blev jag så otrevligt bemött och fick ingen vidare service alls. Det är ingen risk att jag går dit igen.

Är det någon därute som kan rekommendera en bra butik i Malmö-trakten vore jag jättetacksam!

• Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??
  • Bröllopstokiig

Veronica!
    Vem är din sömmerska i Lund? Nyfiken då bor i Lund och skall gifta mig nästa höst.
    Tacksam för svar,
    Tjorven

• Bröllopstokiig

Hej Tjorven!

Hon heter Margaretha Garbhi och står i telefonkatalogen gula sidorna! Mkt kunnig och professionell. Ett vänligt bemötande mm. Hon gjorde verkligen allt för att allt skulle bli till det bästa. Min klänning blev verkligen en dröm. Hon har mina varmaste rekommendationer. Jag är toppennöjd!

Lycka till! Berätta gärna hur det går!

• Bröllopstokiig

Jag ska också gifta mig, men till nästa sommar...nu vet jag i alla fall att jag ska nog skippa Cinderella. Den stora frågan är ska jag hyra eller köpa min brudkläning???

• Bröllopstokiig

Judi!

Jag hade tänkt att hyra min klänning men det var svårt att hitta något jag gillade, för att inte säga omöjligt. Det slutade med att jag köpte min. Men du kan ju även köpa begagnat, tex. här på BT.

• Bröllopstokiig

Det finns ett rätt så begränsat utbud om man ska hyra.....
    Jag bestämde mig för att få min uppsydd!
    Jag får den precis som jag vill ha den!
    Jätteduktig sömmerska i Malmö.
    Soffi

• Bröllopstokiig

Jag vill bara förstärka vad andra har sagt:
    HURRAAAA om Hanna Morris (jag älskar dem)
    JAAA till Fashion city
    och
    BUUU för Cinderella. Det kan inte vara en slump att jag också kände mig extremt ovälkommen dit när så många andra har upplevt samma sak.
    Därför ska jag kontakta dem och hänvisa dem hit till detta diskussionsforum.
    De kan bara vinna på att få veta hur kunderna upplever dem!

• Bröllopstokiig

Ville bara säga att jag hittade min drömklänning på cinderella och blev väldigt väl bemött av hon som hjälpte mig där! Inga sura miner där, jag var därinne rätt så länge och provade ett antal klänningar innan jag väl bestämde mig.

• Bröllopstokiig

Vad bra Jessica, och nu får de också veta att du var nöjd, eftersom jag bad dem gå in och läsa här.
    Damen jag pratade med i telefon var också trevlig, så att ...

• Bröllopstokiig

Soffi!!! vad heter din sömmerska? och var finns hon i Malmö?????? Tack i förhand!!!!

• Bröllopstokiig

Hej Judi!!
    Hon heter Madde och har en atelje som heter "Ballroom". Det ligger på
    Friisgatan 5a. Hon är verkligen jätteduktig!!
    Tel: 040-611 13 02
    Jag ska prova min klänning sista gången idag, och ta med den hem!!! )
    Slå henne en signal!
    Soffi

Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??