• Bröllopstokiig

Bra brudklänningsbutik i Malmö??

Hej!
    Jag har precis börjat kika på brudklänningar ute i butikerna, men tycker det är svårt att veta vilka som är bra (personal, utbud, service mm).

Hittills har jag bara varit i butiken "Cinderella", men där blev jag så otrevligt bemött och fick ingen vidare service alls. Det är ingen risk att jag går dit igen.

Är det någon därute som kan rekommendera en bra butik i Malmö-trakten vore jag jättetacksam!

• Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??
  • Bröllopstokiig

Till * Erika*

Äntligen någon som ska gifta sig nära Varberg. jag ska gifta mig i Träslövs kyrka i Varberg...va kul!!!!
    Massa kramar..

• Bröllopstokiig

Var ligger ballingslöv och nicolai och lilly i Köpenhamn. Är det någon av
    dem som ligger på ströget?

• Bröllopstokiig

Lily ligger i alla fall på ströget, dom andra vet jag inte.

• Bröllopstokiig

Ballingslöv ligger strax norr om Hässleholm och Nicolai ligger på Klarebodarna (eller vad gatan nu heter), det är en paralellgata till Ströget.

• Bröllopstokiig

Till Erika och er andra..

Skönt att fler än jag upplevt personalen på "Cinderella" som otrevlig..Totalt stressade,nonchalanta och väldigt sura.

Fattar de inte vad service innebär alls..

Nåja, jag hittade min drömklänning på "Limhamns Modehus" iallafall..Jättegullig personal och väldigt gullig sömmerska..

Lycka till alla ni med bröllop väntandes..

• Bröllopstokiig

Jag kan rekommendera Ballingslöv och Anina som tidigare nämts. Dessutom kan Bidyll (osäker på stavningen) utanför Everöd (östra skåne) eller Hanna Morris i Halmstad vara värt ett besök.

• Bröllopstokiig

Jag har hittat min drömklänning men det var verkligen inte tack vare de butikerna Cinderella och Romantica. På Cinderella var man ju inte direkt välkommen som kund och på Romantica så suckades det och var så jobbigt att hjälpa mig hitta något som var min stil. Deras sura kärring till sömmerska fräste slutligen till och drog fram ett stort rosa tygstycke med grälla rosetter i strl 52. Jag har strl 44. Så himla oförskämt. Min blivande var med och han blev mkt förvånad över hur illa man kan bli bemött vid ett sånt tillfälle när man verkligen behöver hjälp att välja något för att se så vacker ut som möjligt för det är väl det man strävar efter???!!!
    Har hittat världens bästa sömmerska i Lund.En bit att åka men är väl värt varenda slant. Inte särskilt dyrt heller.

• Bröllopstokiig

Svar till *Erika*

Jag tyckte också att de var otrevliga på Cinderella i Malmö. Det finns en butik på Östra förstadsgatan i Malmö, nära Värnhem som jag tycker är bra. Det ser inte ut som de har så mycket men priserna är bra, den äldre damen är duktig och jag köpte min klänning till mitt höstbröllop där.

• Bröllopstokiig

Hej Carina!
    Jag tror det är "Fashin City" du menar. Har hört att de skall vara bra och tanken är att jag skall gå dit och kika när jag får en stund ledig. Tack för tipset! :)

Eftersom vi ofta besöker släkt och vänner i Halland och passerar Halmstad på vägen tänkte jag kika hos "Hanna Morris" oxå, har hört mycket gott om dem.

• Bröllopstokiig

Oops!
    "Fashion City" heter förstås butiken. :)

Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??