• Bröllopstokiig

Bra brudklänningsbutik i Malmö??

Hej!
    Jag har precis börjat kika på brudklänningar ute i butikerna, men tycker det är svårt att veta vilka som är bra (personal, utbud, service mm).

Hittills har jag bara varit i butiken "Cinderella", men där blev jag så otrevligt bemött och fick ingen vidare service alls. Det är ingen risk att jag går dit igen.

Är det någon därute som kan rekommendera en bra butik i Malmö-trakten vore jag jättetacksam!

• Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??
  • Bröllopstokiig

Hej!
    Tyvärr måste jag säga att varken jag eller någon av mina vänner blivit trevligt bemötta i någon av Malmös brudklänningsaffärer...

• Bröllopstokiig

Oj då, råkade skicka innan jag var färdig...

Jo, annars kan jag rekomendera Ateljé MB i Ballingslöv, en bit att köra men det kan det vara värt...
    www.algonet.se/~ateljemb/

Anina i Helsingborg (mitt emot Knutpunkten) har jag också uppfattat som trevliga. Om man ska köpa något från Lilly kan det vara en bra idé att låta dem beställa det, de ger en mycket bättre kurs, jag tjänade 800 på det!

Annars är Köpenhamn en god idé att besöka! I Lillybutiken där har jag fått jättebra serivce!!!

Lycka till!

Var och när ska du gifta dig?
    Roligt att det finns någon mer här nere i Skåne! Själv bor jag i Lund och ska gifta mig i Oktober i Dalby.

• Bröllopstokiig

Lin!
    Jag skall gifta mig den 8 juni nästa år, utanför Varberg (norra Halland) i den församling där jag är uppvuxen.

Vi var faktiskt i Lillys butik i Köpenhamn i torsdags. :) De var jättetrevliga och hjälpsamma, dock lite stressade. Butiken var full med semesterfirande människor så jag tänkte göra ett nytt besök där längre fram i höst när det förhoppningsvis är lite lugnare.

Jag tänkte prova "Fashion City" och "Romantica" här i stan oxå, annars får jag nog sätta mitt hopp till Göteborg.

Tack för tipset om Ballingslöv, vi får se om vi har möjlighet att åka dit någon dag framöver.

• Bröllopstokiig

Hej Erika!
    Jag skall gifta mig en bit utanför Malmö, jag har varit i alla butiker som finns i stan men jag hade svårt att hitta en klänning som jag tyckte om så jag letade upp en bild på internet, en bild ifrån Lillys kolektion sedan så lät jag en sömerska sy upp den till mig, hon tar 2000:- för arbetet sedan får du själv köpa tyget.
    Sömerskan finns i Staffanstorp om du är intreserad hennes telefonnummer är 046-258008,där kommer du att få ett glatt leende varje gång du kommer ditt, de är helt underbara där. Lycka till!!!!

• Bröllopstokiig

Hej!
    Har också varit på Cinderella, med samma resultat.... Fashion City var en positiv överaskning, de hade mer än vad jag hade förväntat mig. Om du ska åka til Ballingslöv så rekommenderar jag att åka t ex en förmiddag mitt i veckan, och INTE en lördag!
    När jag var där var det totalt kaos...
    Lillys i Köpenhamn är ok, men har ju ett begränsat sortiment eftersom de "bara" har sina egna modeller! Jag ska få min upsydd av en sömmerska i Malmö, hon har ett litet ställe som heter "Ballroom", tel 040-6111302. Jag har inte börjat än, men hon verkar bra!
    Hon tar 1500:- i grundpris, om man sen vill ha extra detaljer typ klädda knappar osv så lägger hon på för det extra jobbet. Anina i Helsingborg är också toppen! Där är det som mest två blivande brudar åt gången, och de har ett bra sortiment!
    Lycka till!!
    Soffi (Raus kyrka/Helsingborg - 13/10)

• Bröllopstokiig

Jo visst kan du sätta din tillit till Göteborg men jag blev bättre bemött i Ballingslöv (när man väl hittade dit)än i någon affär här (i Göteborg). Som sag så har de mest att göra lördag och tisdag (stängt på måndagar). Eftersom jag åkte ner från Göteborg var jag ändå där en lördag och det gick bra eftersom jag var där när de öppnade. Det kom mer folk framåt dan. Har du dessutom tid att vänta tills september så borde ju rimligtvis mycket av årets hysteri ha lagt sig (tänk på att en ny klänning måste beställas minst 3 mån i förväg)

Ha det så kul i provandet!
    Veronica (Göteborg / Kristianstad)

• Bröllopstokiig

Är det någon som har tips om snygg bruddlänning för gravida och var kan man hitta en sådan????

• Bröllopstokiig

Hej Erika och alla andra blivande brudar!
    Om du har möjlighet att åka till Köpenhamn igen kan jag starkt rekommendera Nicolai. Jag tror att det var en lite exklusivare butik, men jag blev mycket trevligt bemött och hittade min drömklänning där. Jag var också på Lilly och provade, men faktum är att jag tyckte det var stor skillnad i tygkvalitet. Dvs kvalitén var betydligt skönare i den klänningen jag köpte, än i någon som jag provade på Lilly.
    Lycka till!!

• Bröllopstokiig

Bu för Cinderella!

Köpenhamn och Ballingslöv är säkra kort, men om man inte är ute efter en "typisk" brudklänning, kan jag rekommendera Helenas på Triangelns köpcentrum. Där hittade jag min, på rea dessutom. De har en del klänningar som är fina, även om vissa är lite väl överdekorerade för min smak.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tänkte bara lägga mig i lite till igen...
    Jag var också på Nicolai i Köpenhamn men tyckte inte alls att de var speciellt trevliga, de försökte pracka på mig en klänning som det var uppenbart att jag INTE borde ha, bara för att sälja något...
    Dessutom har jag en liten känsla av att det där med tygkvaliten hos Lilly är väldigt olika mellan de olika modellerna, provade flera och den ena var inte den andra lik, tygmässigt alltså... Däremot hittade jag många i tråkig kvalité hos Nicolai.
    Fast i och för sig, jag tror väl knappast det kan spela någon större roll, det är ju bara en dag det gäller...

Svar på tråden Bra brudklänningsbutik i Malmö??