Har vi en framtid ihop? Vad betyder "jag älskar dig"?
Hej!
Jag har två frågor som jag skulle vilja ställa till er:
Den första handlar om frasen "jag älskar dig". Vad betyder den för er?
Jag träffade min kille för snart ett år sedan och sedan dess har vi haft distansörhållande, eftersom vi bor i olika länder (Han i Norge och jag i Sverige). Vi har det jättebra när vi är tillsammans och det känns stabilt, kärleksfullt, spännande och tryggt. Vi kan prata om allt och har väldigt kul ihop. Så allt är bra.
Jag älskar honom, men när jag säger det till honom säger han att den frasen för honom betyder att allt annat blir sekundärt, dvs att inget annat är viktigt. Och att han inte känner så, eftersom han inte är beredd att ge upp sitt liv och karriär i Norge för att flytta till mig. För mig betyder den frasen inte riktigt samma sak, eftersom jag snarare känner som så att "jag älskar dig" betyder att en person blir en del av mig och att jag skulle bli fruktansvärt ledsen om den delen försvann. När jag nämner detta för honom så säger han att han känner så för mig också. Men vi har alltså olika definition på frasen.
Min kille har älskat en tjej enligt "hans" definition för ca 8 år sedan, men de känslorna dog ut och han gjorde slut. Men ändå vill han känna så igen, och jag är rädd för att vänta ut de känslorna, eftersom jag inte är säker på att de kommer att infinna sig om de inte redan har gjort det. Jag föreslog att vi tar en paus och sa att jag kanske är fel tjej för honom. Men han vill inte höra på det eller göra slut, och inte ta en paus heller. Han vill fortsätta vårt distansförhållande som det är. Han kan se att vi har en framtid ihop, och vi har redan planerat resor etc ett halvår framöver. Men ändå tvekar jag för jag vill vara nummer ett för honom eller inget alls.
Jag behöver lite råd! Vad hade ni gjort i min situation?