• sussi72

skäms för mitt könsorgan! (intimt)

Någon mer som inte gillar utseendet på sitt kön? Jag tycker att mina inre blygläppar är för stora och hänger utanför de yttre, varför jag sällan vill visa mig naken i dagsljus. Någon mer som känner igen sig eller är det löjligt? Hur vet man att man ser normal ut?

• Svar på tråden skäms för mitt könsorgan! (intimt)
  • Kräftan

Tycker inte alls att du ska skämmas för ditt kön! Finns inget som heter normalt. Precis som att alla har olika näsor så har alla olika utseende på sitt kön!

• sweden

Hej inget att oroa eller skämmas för, alla ser olika ut, precis som hos män, det är inte förpackning som räknas, utan insidan. Om du fokuserar mindre på det kommer att du att slappna av och känna dig mer trygg i dig själv, vi måste lära oss att älska våran kroppar precis som dom är, vi är alla vackra =)

• Dea

Det är jättevanligt att de inre hänger ned utanför de yttre. Det är vackert det också.
    Fundera mer hur de känns än hur de ser ut.

• TeaSpoon

Det finns nog lika många utseende på både kvinnliga och manliga könsorgan som det finns människor...

• odin

Det är vanligt att de inre blygdläpparna hänger utanför de yttre på kvinnor medan de oftast håller sig innanför på småflickor. När man blir könsmogen växer de inre och kan hamna utanför. Inget konstigt med det alltså, lika "normalt" som att de inte skulle hänga utanför.

• Ejnie

Dels är det väl hur vanligt som helst (tom vanligare än tvärtom?) att inre blygdläpparna är större, dels förslår jag skippad rakning så döljer håret ditt kön lite granna så behöver du inte känna dig så naken... Vem i hela friden tittar på dina blygdläppar utom du själv?? (tja bortsett från en partner då, men han/hon tycker troligen att de är precis som de ska vara!)

• sussi72

Ni anar inte hur glad jag blir när jag läser era inlägg. Har de senaste 10 åren haft enorma komplex och aldrig någonsin visat mig för nån man! Problemet började när jag tittade i olika porrtidningar, filmer och porrsajter. Nästan ingen har inre blygläppar som hänger utanför de yttre, varför jag insåg att jag nog inte ser helt normal ut. Men kanske är det så att de bara väljer ut tjejer med små blygläppar för att det är snyggast så till porrfilmer. Menar ni verkligen att det är ganska vanligt att de inre hänger utanför de yttre. Mina hänger ca 1 cm utanför och det ser inte fint ut när man står rakt framifrån nu när man är rakad. Har ni verkligen sett någon annan tjej som har sådana, har ni det själva eller är det bara som ni tror?

• Mid

Mycket vanligt. Jag tror dessutom att killar blir helt till sig bara de får tillträde (både till mjuka bröst eller annat)och det är inte så himla viktigt hur det ser ut.
    Om det vore estetik det handlade om så hade nog vår skapare tänkt till en gång extra innan han skapade mannens apparat. ;)

• Memma

Jaa! Visst är det v anligt tjejen! JAg pratade med några kompisar om det här förut (hehe! väldigt intim kompisrelation får jag ju lov att säga), och av oss var det två stycken som hade blygdläppar som var utanför typ en cm (som du). Men det är ju inte direkt nåt man ser utanpå kläderna, så det är klart att man själv tror att ingen ser ut så. Du får börja spana lite i offentliga omklädningsrum och duschar så ska du se att typ hälften av alla tjejer har vackert tilltagna blygdläppar. Och det där med porrtidningar och så... Det är ju ingen slump att dom bara visar tjejer med små blygdläppar... Det råder ju ett sjukt småflicksideal när det gäller kön och tjejer i porrbranschen så det är knappast förvånande! Samma sak med att alla tjejer har rakad muff. Dom ska ju se ut som tjejer gör innan dom kommer i puberteten, och innan blygdläpparna börjar växa. Det finns till och med porrskådisar som opererar blygdläpparna för att dom ska se mer tjejiga än kvinnliga ut. Så stora blygdläppar är kvinnligt och vackert och ett säkert tecken på att du genomgåttt puberteten! Och det är ju inte det sämsta..!

• Sibella

Å jag blir så arg, eller ledsen, vet inte riktigt vilket... Inte på dig alltså Sussi72 utan på världen! Det är helt normalt på en vuxen kvinna att de inre blygdläpparna tittar fram, och ingenting du (eller nån annan ) skall må dåligt över.

Däremot är det oftast väldigt få saker i porrsammanhang som är normala. Där använder man sig av smink, operationer, blekmedel, rakning, lavemang och jag vet inte vad, för att diverse ganska konstiga saker skall verka "tilltalande" i bild. Därmed är det inget bra ställe att skaffa sig en bild av vad som är normalt! Gå på badhuset och kolla runt lite i bastun istället.

Eller ännu hellre, utgå ifrån dig själv! Ifall du är skapt så naturligt, och ifall din kropp fungerar som den skall, då är allt som det ska!

Fast jag vet att det kan vara svårt att skaka av sig komplex som man levt med länge. Lycka till, hoppas det går fort för dig ( ähum... fort att bli vän med hur de ser ut menar jag )!

Svar på tråden skäms för mitt könsorgan! (intimt)