Åhhh, Sussi72, om du visste hur mycket jag känner igen mig!
Jag och min karl var bästa kompisar ett bra tag innan vi blev tillsammans - vilket medförde att jag redan innan vi blev tillsammans fick höra hur bra/fin/snygg hans fd var! Han berättade att han tyckte bäst om en viss typ av tjej = mullig, blond, storbystad, icke piercad snäll tjej. Att tillägga är att jag är liten, mörkhårig, mager, hyffsat aggressiv och då var piercad över i princip hela kroppen! När vi sedan blev tillsammans var jag såååå otroligt svartsjuk på denna blonda amazon han varit förlovad med i 6 år. Det fanns kort på henne överallt, t om på skärmsläckaren till datorn och jag störde mig väldigt på detta. Jag påtalade detta ett otal gånger, men inget hände! Förrän jag sa till honom att jag inte var en sådan person som bara kunde godta att han inte respekterade mina önskemål om att korten på exet skulle bort. Jag gav honom ett ultimatum = du får gärna minnas henne och spara kort (de hade ju trots allt levt tillsammans) , men nu är det mig du lever med och jag kräver att du respekterar mina känslor. Annars är det över! Det tog faktiskt skruv (tror inte att han förstod hur mycket detta hade stört mig förrän då) .
Numer har jag fått lite distans till detta med exet och bryr mig faktiskt föga! Han valde ju trots allt mig - fastän jag inte såg ut som det ideal han hade, vilket måste innebära att han tyckte att jag hade en alldeles FANTASTISK personlighet!
Det är ju faktiskt den som kommer att bestå åren igenom - inte skönheten!
Det är lågt som f*n av honom att ta upp henne när ni bråkar, så jag säger bara som Grynet: Ta ingen skit!
/kramar Ariel