• sussi72

Är så svartsjuk på hans ex

Finns där fler som jag härute? Jag har varit tillsammans med min kille i nästan 3 år och jag vet att han älskar mig mycket och allt. Men kan inte låta bli att tänka på hur mycket han älskade sitt ex. När vi träffades i början så pratade han ofta om henne, hur fin hon var etc. Sen dess har jag ofta grubblat över deras kärlek. Han verkar sårad och det känns som om hon var hans största kärlek. JAg har aldrig fått reda på varför det tog slut, för han vill inte berätta, men jag tänker ganska ofta på henne och på dem. Jag känner mig inte som hans stora kärlek och det är inte så kul.
    Behövde bara skriva av mig.

• Svar på tråden Är så svartsjuk på hans ex
  • lilltrynet

De är ju dig han är tillsammans med nu! Försök glömma henne.

• Jempa76

Tycker ioförsig att det är konstigt att din kille drog upp sitt ex. om hur fin hon var osv. när ni träffades, men försök att inte tänka så mycket på dem!

Visst, de kanske hade något DÅ. men nu har han ju något speciellt med DIG!
    Har du berättat hur du känner för honom?
    Det kanske kan hjälpa?

• sussi72

Ja, han är så trött på att höra saker om henne! Jag har sagt precis hur jag känner och varför jag känner så! Han vet hur sotis jag är på den kvinnan, och när vi är riktiga ovänner och sårar varandra, så brukar han ta upp ämnen om henne och hur bra hon var på alla sätt, vilket gör att jag blir ännu mer osäker. Sen kan jag inte låta bli att tänka på vart de reste, vad han gav henne för presenter och inte mig. Jag vet att det är löjligt, men jag kan inte hjälpa det. Jag vill ha lika mycket eller mer kärlek och saker som hon fick! Tänker ingen annan så??

• Jempa76

Va?? Drar han upp henne när ni bråkar?????
    Jag hade blivit sktiledsen om min sambo skulle göra något sådant!!

Jag vet att det kan vara svårt, men försök att inte prata alls om henne ett tag, och se om det inte kan bli bättre då.
    Om du själv drar upp henne ofta kanske han blir irriterd på det. Jag skulle då inte vilja höra om mitt ex i mitt nya förhållande!

Hoppas ni reder ut detta!

*kramar*

• Bonnie

Hej!

Vi pratade lite igår angående flytta ihop. Och jag tycker när jag läser det du skriver att ni kanske inte har en ultimat relation. Visst ska man bråka och vädra saker i en relation med det finns faktiskt gränser. När jag och min pojkvän är oense om nåt och tjafsar så drar vi aldrig upp våra ex och jämför men den andra för det är typ det sämsta man kan göra! Du ser, resultatet blir att man blir sotis på nåt som man inte ens behöver vara sotis på eftersom det är du som är tillsammans med honom och inte hon...

• Paranoia

jag tror att man alltid är lite sotis på varandras ex, jag är det iaf. ens partner har ju faktiskt haft en annan innan en själv o ett liv utan dig, det kan man inte komma ifrån. kanske är det så att när ni träffades så var han inte till 100% över henne än, men ni har ju faktiskt varit tillsammans i 3 år o hade han fortf haft henne i tankarna så hade han inte varit med dig. du är ju den som fått honom att gå vidare, du är hans styrka oavsett vad hon har gjort mot honom. jag antar att hon behandlat honom illa eftersom han inte vill prata om det, o även om man är nyfiken så måste man nog förstå det. hon har varit en del av hans liv o avsett hur det slutade så kommer hon alltid finnas där som ett ont minne för honom. hon kanske var hans första riktiga kärlek?
    men han är ju med underbara dig nu, inte henne.

jag läste en artikel för ett tag sen, att man skulle sätta sig riktigt intensivt o tänka på det man var rädd för, i ditt fal exet. o när man gjort det så blir man till slut så trött på att tänka på detta för man redan gjort det så intensivt, så man skiter i det sen...värt att prova kanske?

varmt lycka till

• Paranoia

ush, jag missade det där men bråken...men de som står en närmast vet oxå vad ens svagheter är. kanske tar han upp henne för han vet hur ledsen det gör dig, inte för att han tänker på henne... är man arg så siktar man ofta på att såra, det behöver inte ligga något bakom, gör det det så är han skräp!

• sussi72

Paranoia, Du verkar vara lite mer lik mig och tycks förstå mig. Jag tror dock inte att jag varit så sotis om han inte tagit úpp henne i början och sagt hur snygg hon var eller skrytit om henne när vi bråkar, bara för att såra mig. Klart att man då blir ledsen och svartsjuk. Men du har rätt, det är jag nu och hon är passé! Men dessa känslor dyker tyvärr upp ibland när man tex pratar om boende, resor eller framtiden. Då känns det som att han gjort allt med den kvinnan redan, så jag kan aldrig bli något mer för honom än hon var.

• julia*

Vad fult av honom att dra upp och jämföra dig med henne när ni grälar! Förstår att det gör dig väldigt ledsen. Förstår också dina svartsjuketankar, även jag har sådana. Min sambo var innan han träffade mig tillsammans med en tjej i 8 år. Det är ganska lång tid då man hinner uppleva en hel del saker tillsammans. Och det är just det som jag blir så svartsjuk på! All tid de fick, allt de gjorde och alla minnen de delar. Hur ska jag kunna konkurrera med det? Jag vill inte se min sambo med någon annan än mig, vare sig det gäller det förflutna eller i framtiden (låter väldigt egoistiskt, jag vet). Det du nämnde med resor tänker jag också på. När jag tex ser kort på hans fd och honom när de är ute på nån spännande resa, då smyger sig svartsjukan fram. Men, detta är ju ingenting som är min sambos fel, han kan ju inte ändra det förflutna, problemet ligger i min skalle. Vi får väl försöka ignorera det helt enkelt.

• Kräftan

Din kille kör med tjuvnyp tycker jag, riktigt lågt att dra upp saker som gäller hans f.d när Ni bråkar. Tycker att även om man bråkar så måste man se till att man inte säger vad som helst!

Har du pratat med honom om detta?

Hoppas att Ni löser detta, LYCKA TILL!

Svar på tråden Är så svartsjuk på hans ex