• Påsken

Tjejer med glasögon!!

Hejhej

Undrar hur ni alla glasögonbärare ska göra på den stora dagen? Ska ni ha era glasögon som vanligt eller ska ni använda linser istället?

Jag har haft glasögon nu i 4 månader, hade det som barn också mellan 3-14, men i tonåren var det inte kul att ha det så jag slutade och inbillade mig att ögonen var bra ialla fall. Så mellan 14 års ålder till 21 har jag gått och spänt ögonen, märkte det tillslut inte så mycket... för det var ju mitt normala tillstånd. Gick sen och skulle syntesta mig bara för skoj skull och fick veta att jag hade urdålig syn.

Måste man vänja sig att ha linser om man ska ha det på bröllopet... typ börja med det 1 månad innan? Jag vill helst inte ha mina glasögon på mig då! Jag gifter mig 2005.

• Svar på tråden Tjejer med glasögon!!
  • Brud 12 juni

Jag kommer defenetivt ha linser på mig på bröllopet. Hade alltid linser på mig förr men sen fick jag stora problem och blev avrådd att bära linser. Men jag har köpt engångslinser som jag använder när jag går på fest osv så jag kommer absolut använda linser på bröllopet. Men försäkerhetsskull tar jag med både extra linser, vätska och glasögonen om det skulle börja krångla.

• Ellte

Jisses :D Jag hade inte en tanke på att ta av mina glasögon på bröllopsdagen. Jag är inte JAG utan glasögon och inte vill jag vara nån annan på den dagen Glasögon är (för mig) en schysst accessoir förutom att de hjälper mig att se :D I måndags hämtade jag ut mina nya supersnygga Guccibrillor ;)

• Popflickan

Jag hade glasögonen på mig. Det var inte tal om annat, jag skulle ju inte se ut som jag annars!! Jag har haft brillor i 20 år, har aldrig använt linser.

Jag har svarta lite kraftiga bågar, så de är ju inte diskreta direkt. Men attans snygga!
    De passade jättebra till frisyr och min röda klänning.

(har en bildlänk nånstans om nån vill se)

Jag håller med Channa. Det är verkligen tråkigt om man inte skulle använda sina glasögon på b-dagen när man gör det annars. Varför skulle man INTE kunna ha dem??

• jesslin*fru*

Jag har glasögon i vanliga fall, men hade linser under bröllopet. Dels för att kunna utöka synfältet. Och så var ingenting i vägen.

• penapöna

Jag hade mina glasögon på bröllopet, det var inte ens något jag funderade över. Jag har haft glasögon i massor av år och de är en del av mej.

En tjej jag känner skaffade linser till bröllopet, hon hade dem på vigseln och på bilderna, på festen hade hon glasögon. Jag hadde inte sett henne annat än med glasögon och osminskad. Så när hon kom in i kyrkan, utan glasögon och med mycket smink (inte diskret) undrade jag om det verkligen var hon. Men när glasögonen kom på tyckte jag att hon blev vacker och då kände man igen henne.

Jag tycker att de som alltid har glasögon lika gärna kan ha dem på bröllopet också, men har man tänkt att skaffa linser ändå så varför inte till då?!

Påsken, om du känner dej bekvämast utan glasögon skaffa linser, inte bara för bröllopet skull.

• Julibrud2004

Jag har glasögon o kommer ha det på den stora dagen oxå.

Tanken har slagit mig att ha linser då, men kom fram till att det blir brillor.

• mooogn

Jag har haft glasögon sedan jag var fyra, men de har åkt av någon gång när jag stått på scen el. likn. Tycker egentligen inte om att bära dem, även om de är "jag". Har inte tagit tag i att skaffa linser, men har tänkt göra det i god tid innan bröllopet.

Vem vet - jag kanske vantrivs så mycket i linser att jag bestämmer mig för att se ut som "mig själv" på bröllopsdagen och sätter på mig bågarna igen

• Snufsis

Jag sitter själv och funderar över denna fråga. Jag är bra närsynt, så alternativet att ta av dem under vigseln finns inte. (Då får jag byta ut brudbuketten mot en blindkäpp... )

Jag har haft linser förr, men som många av er andra så är ögonen nu för torra för att linserna ska sitta bekvämt. Jag är nog mer inne på att (som Dea skriver) välja en ganska slät men "elegant" frisyr med ett diskret diamdem och skippa slöjan.

Popflickan: Ja, jag vill jättegärna se en bild för att få lite inspiration!

• Snufsis

Skriva kan jag ju inte... Diadem och inget annat skulle det stå.

• Snufsan

Självklart så ska jag ha mina brillor på. Jag känner mig naken utan! alla har sett mig i dem sedan liten ålder så.....

Linser har jag provat och jag har för liten tårproduktion. Det som hände var att jag knappt fick ut dem utan en massa joxande.

Min Frisör och sminkös kommer att anpassa sig efter dem, inte för att det behövs så mycket

Ännu en stolt glasögonorm!

Svar på tråden Tjejer med glasögon!!