• Brud i Juni

TIPS! Spara pengar på vigselringen!!!

Jag testade en ring hos Engelbert som jag tyckte var fantastiskt vacker, men jar har hört att de är extra dyrare för att det är ett designermärke.

Jag kollade upp ALL fakta om engelbert ringen, antar stenar, slipning, bredd, höjd, carat, kvalitet på stenarna och vithet och gick sedan till en annan guldsmed med alla fakta samt en bild på ringen och bad om pris för att tillverka den.

Tro det eller ej, men ringen som hos Engelbert skulle kosta 30250:- kostar 13 000:- att tillverka. jag belv helt chockad för att det var sån prisskillnad och tvekade inte en sekund på att beställa ringen! Och det är ingen skum guldsmed jag gick till, äkthetsintyg och allt medföljer givetvis.

Bara ett litet tips.....

• Svar på tråden TIPS! Spara pengar på vigselringen!!!
  • ISLA

Förstår inte ditt resonemang riktigt cillalilla,vadå lurar sig själv?!Om det är en exakt kopia av det man vill ha,vad spelar det då för roll vem som har gjort den?Den som blir lurad i så fall är väl den som köper den dyra när man kan få en precis likadan fast till billigare pris.

• Brud i Juni

Den som blir lurad är nog den som köper Engelbert ringen för man får betala en massa extra för deras kända namn!
    Jag arbetar i reklambransche och vet att priset för all reklam läggs gör att varorna blir dyrare.
    Jag fick ett billigare pris med BÄTTRE KVALITET än vad engelbert ringen var.
    TW/VSI på stenarna och Engelbert hade bara W/si. Verkar inte riktigt som du vet vad du pratar om. Men köp gärna en designring med dålig kvalitet - det visar bara att vi inom reklambranchen lyckas med vårt jobb;o)

Jag fick all fakta om ringen när jag provade den på NK.

Han som gör kopian med BÄTTRE KVALITET än originalet har jobbat som guldsmed i 25 år och finns nu i en liten butik som heter Indo Nordic på östermalm.

• Squeezetoy

Klart att man ska göra allt för att spara. Själv ska jag göra, inte en kopia men väl en liten variant av en ring jag sett.

Måste säga att det är rätt sjukt vad man kan få betala för ringar av märkesdesign. Och det trots att den nästan bara är "smågrus" som sitter i dom. Kan man dessutom få stenar av bättre kvalitet än i originalen så är väl det bara bra.

/Ingrid

• Pup

Tack så mycket, Brud i Juni! Jätte snällt.
    /P.

• Bonnie

Jag håller med dig Brud i Juni! Bra sagt!

• Angelique

Cillalilla!
    Det är väl inte så konstigt att man förälskar sig i en vacker modell av en ring oavsett märke,tror inte att de flesta är ute efter att ge intrycket av att bära ett visst märke utan en vacker design.

• Stockholmsflicka

Hej
    Är det någon mer än jag som tänker försöka hitta en gammal (antik) bröllopsring? Är det någon som har tips på bra affärer i Stockholm med stort sortiment av ringar?

• Cillalilla

Men hallå, man betalar ju för märket, annars är det ju ingen vits! Eller är ni sånna som springer runt med fejkgucciväskor oxå och låtsas att det är en äkta? Jag får det intrycket av endel här att dom vill ge sken av att ha en dyr ring fast dom inte har det, och sånt tycker jag är ganska så B! Om era kopior nu är bättre och finare än Engelbert så är väl det toppen, men det gör det ju inte till en Engelbertsring för det. Om någon frågar er, handen på hjärtat, vad det är för ring, vad svarar ni då...? Att det är en....?

• Fenomena

Jag tror inte att det är så vanligt att man är ute efter märket i första hand när det gäller vigselringar. Inte på samma sätt som märken är viktiga för många tonåringar...

Det man däremot är ute efter är designen. Många vill ha nå annat än de vanliga Guldfynd-ringarna. Kanske lite mer guld i för att de ska kännas gedigna. Det är en HELT annan sak än att det skulle vara märket de är ute efter.

Det kan ju tyckas lite "fult" att kopiera en ringdesign till lägre pris, och jag vet att vissa guldsmeder inte vill göra så. Man kan ju också designa en egen ring, med drag av förebilder som redan finns. Det är inte ett dugg B!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden TIPS! Spara pengar på vigselringen!!!