• Brud i Juni

TIPS! Spara pengar på vigselringen!!!

Jag testade en ring hos Engelbert som jag tyckte var fantastiskt vacker, men jar har hört att de är extra dyrare för att det är ett designermärke.

Jag kollade upp ALL fakta om engelbert ringen, antar stenar, slipning, bredd, höjd, carat, kvalitet på stenarna och vithet och gick sedan till en annan guldsmed med alla fakta samt en bild på ringen och bad om pris för att tillverka den.

Tro det eller ej, men ringen som hos Engelbert skulle kosta 30250:- kostar 13 000:- att tillverka. jag belv helt chockad för att det var sån prisskillnad och tvekade inte en sekund på att beställa ringen! Och det är ingen skum guldsmed jag gick till, äkthetsintyg och allt medföljer givetvis.

Bara ett litet tips.....

• Svar på tråden TIPS! Spara pengar på vigselringen!!!
  • Aneta

Visst är det så, man betalar för namnet.
    Så det är klart bättre att gå till en guldsmed och göra en kopia.

• Bonnie

Min förlovningsring är en Engelbrekt-kopia gjord hos en guldsmed som ska göra en Engelbrekt-kopierad vigselring åt mig också ;). Var på Nk för ett tag sen och provade den Engelbrekt-ringen som jag har spanat in och expediten trodde att min förlovningsring var en äkta Engelbrekt!

• Julibrud2004

Våra förlovningsringar är oxå Engelbrekts- kopier.
    Smeden som ska sätta dit en sten på vigselringen trodde att det va en orginal!!
    Lysande!!

• Bridzillan

Klarar alla guldsmedjor att göra såna beställningsjobb? Även guldfynd m fl?

• Bonnie

Jag har svårt att tänka mig att guldfynd gör beställningsjobb, men små guldsmedsbutiker gör det säkert. Det är bara att gå in o fråga. De kanske har lite exempel på ringar som de har gjort som de kan visa upp.

• Linusida

Bonnie - Får man fråga vilken guldsmed du valde?

• Bonnie

Vi har Rolf Rudholm på Fleminggatan 25 som "vår" guldsmed. Det är en äldre herre och hans son som driver butiken och de är jättegulliga och hjälpsamma!

• Pup

Hej Brud i Juni,

Tack för tippset! Jag har samma plan som du (har testat en jättefin Engelbert ring som kostar 18.000).
    Får man fråga vilken guldsmed du hade?
    Och hur fick du alla fakta om ringen? Engelbert har ju ingen bra webbsida eller prospekt.
    Tack för hjälpen!

/Pup

• ia04

Undrar också vilken du gick till Brud i juni. Alltid bra med lite tips!!

Tack!

• Cillalilla

Tycker det är såååå B med kopior, antingen har man råd med orginalet eller så köper man något annat. Man lurar bara sig själv och jag skulle då inte vilja gå runt med någon billig kopia!

Svar på tråden TIPS! Spara pengar på vigselringen!!!