• Gott å Blandat

Tipsa mej om snyggt porslin!!

Hej!
    Vi har kommit på att vi behöver snygga tallrikar och det är ju jättesmidigt att önska sig det i bröllopspresent! Så vi önskar tips på snygga tallrikar som vi kan ha både till vardag men även till lite mer festliga tillfällen!
    Gå och kolla i er skåp tjejer och tipsa mej är ni snälla!!

• Svar på tråden Tipsa mej om snyggt porslin!!
  • Karin & Per

vi har höganäs, tycker vi mycket om. eventuellt ska vi önska oss rörstrands diné, tycker den är väldigt fin utan att vara "plottrig". kan ju köras i maskin också vilket är ett plus.

• Miami

Höganäs serie! Enkel men ändå helt underbar. Vi samlade först på den ljusblåa färgen men har nu även börjat köpa ljusgråa. (Tänkte ha 4 blåa och 4 gråa till en början)

• Johanna = en lat kock

vi har rörstrands "rim" i vitt och den där gråblå som grace finns i... den har en ngt enklare dekor än grace (som oxå är jättesnygg)

(muggar och skålar i blått, djupa och fltata tallrikar i vitt)

• Gott å Blandat

Tack för alla tips och svar!! Kul att läsa!
    Vi har nu bestämt oss för att vänta med att köpa porslin tills vi hittar nåt som vi verkligen gillar! Vi ska ta en sväng på IKEA och köpa ett gäng randiga PS tallrikar så länge!

• Bellis

Med risk för att bli mördad...... men jag bara "måste" ...

Jag tycker att höganäs och sundborn är jättetråkiga serviser........... visst- fina, men personligen tycker jag att de känns "igår" och att varenda människa har dem för att "Lotta och Hasse" har dem.....

Jag väljer en mer "ren" design, och nåt som inte "alla" har.....

*bellis blottar sin bleka hals*

Kram!

• liina

Rörstrand Swedish Grace verkar vara poppis, har också den. Jättefin!

• My26

Förvånad att ingen har nämnt ostindia, en otroligt vacker servis med ett gammaldags utseende. Jag är inne på antika tallrikar och använder mina gamla Öresund (vita med blåa måsar runt om). Det låter fult men de är fantastiska!

• mulan

Håller med Bellis...Jag gillade Swedish grace mycket när den kom i "nyutgåva" men sen har ju, som man märker här, den blivit så himla poppis att det inte är kul längre. För övrigt har sambons syrra köpt den också och jag är lite allergisk mot att ha "samma" grejer...

• 04 Oktoberbrud

Här hemma är det helt hysteriskt i köksskåpen. Vi har höganäs collection i alla färger. En av varje sort i alla olika delar, kaffe, the muggar, äggkoppar, pastatallrikar, mat tallrikaar, assietter skålar... Roligt och alla kan ha sin favorit färg till bordet. Serverar man dessutom lite färglös mat som potatis eller ris så är det ändå färgglatt. Sedan har vi en "finservis" också. Villeroy & Borch Manoir, den är jättefin, enkel och i lite cremevit!!

• Anaurora

Håller med 04 Oktoberbrud om att Manoir är ursnygg och stilren! Vi funderar dock mer på "Grey Pearl" (också V&B). Jättesnygg!

• Bellis

Mulan - .....fast jag gillar faktiskt Swedish grace....! Men tänker nog inte köpa den, för jag blir lite allergisk mot "Lotta och Hasse" -syndromet.... ;)

• Gyrethe

jag har köpt en servis från Fyrklövern, (finns på nätet www.fyrklovern.se klicka på sortiment och sedan på serviser och sen på amadeus

Svar på tråden Tipsa mej om snyggt porslin!!