• Gott å Blandat

Tipsa mej om snyggt porslin!!

Hej!
    Vi har kommit på att vi behöver snygga tallrikar och det är ju jättesmidigt att önska sig det i bröllopspresent! Så vi önskar tips på snygga tallrikar som vi kan ha både till vardag men även till lite mer festliga tillfällen!
    Gå och kolla i er skåp tjejer och tipsa mej är ni snälla!!

• Svar på tråden Tipsa mej om snyggt porslin!!
  • Bellis

Gustavsbergs porslin "natur", finns i flera olika nyanser, alla med en grafitgrå tunn rand ytterst på kanten - benvitt, ljustljust blått, lite mörkare ljusblå, grågrönt, korall(typ) och nån till tror jag.

Finns på NK Classic Home, Svenskt Tenn, Norrgavel G.A.D (tror jag) och lite varstans på inredningsbutiker. Är ganska dyrt dock! Samlar själv på de benvita - känns riktigt lyxiga tycker jag! ...och nu ser jag att ni vill ha dem till både vardags och fint... sorry!

Titta på dem i varje fall!

• Petsi

Jag har servicen Fredrik som finns pa Duka. Den ar vit med en elegant silverkant och ser valdigt elegant ut. Som vardags servis har jag en benvit servis som ar mer slitstark och ser mer robust ut.

• Bellis

Håller med om att Swedish grace är j*kligt snygg och stilren!! Den skulle jag vilja ha som lyxigt vardagsporslin! Och hade gärna haft den till finporslin om det inte vore för det vi redan har - där ligger din lite i lä i mitt personliga tycke.

• Gott å Blandat

Tack för alla era tips! Jag ska sticka ut en runda på stan och kolla in dom!
    Jag efterlyser folk med erfarenhet av Stockholm Design House tallrikar i stengods! Är det någon som har sådana hemma?!

• brudimaj

Vi har önskat oss servisen Swedish Grace av min släkt och det är redan köpt!

Finns att handla på gustavsbergs porslinsfabrik utanför Stockholm till bra priser. Naturligtvis även på Duka och tex Cervera. Olika färger också!

• a flock of seagulls

Gillar också Gustavsbergs "natur". Vi tänker ha den som vardagsporslin men har inte bestämt färg ännu.

Andra som jag tycker är fina är Corona, Swedish grace och sedan tycker jag Villeroy och Boch har fina servicer som passar till vardag.

• Nynnar

Jag gillar swedish grace! Den använder vi som både vardags och finproslin.

Egentligen är det ju lite onödigt med "finporslin" som står och dammar i skåpen och som man använder typ 2 ggr per år... (en reflektion)

Håller också med om att Höganäs är fina! Men som sagt Swedish Grace är mina favpriter. Diné (blå blom utan de blå blommorna) är också fint.

• Alli

Röstar också på swedish grace! Den fick vi när vi gifte oss, använder den på helgerna. Går att köra i diskmaskin!

Gillar inte stengodstallrikar, vårt "vardagsporslin" är i stengods, tycker att det låter för mycket om det. Gnisslar och har sig.

Svar på tråden Tipsa mej om snyggt porslin!!