• Gott å Blandat

Tipsa mej om snyggt porslin!!

Hej!
    Vi har kommit på att vi behöver snygga tallrikar och det är ju jättesmidigt att önska sig det i bröllopspresent! Så vi önskar tips på snygga tallrikar som vi kan ha både till vardag men även till lite mer festliga tillfällen!
    Gå och kolla i er skåp tjejer och tipsa mej är ni snälla!!

• Svar på tråden Tipsa mej om snyggt porslin!!
  • simsson

Vi har höganäs porslin som vi är jättenöjda med. Snygga både till vardag och fest. Dessutom går de att diska i maskin vilket kan vara skönt.

• murveln

Rörstrnads Swedish Grace är "finporslin" utan krusiduller som fungerar bra till vardags! Jag tycker man ska använda till porslin och inte låta det stå till fintillfällena. Rekommenderas. Snyggt!

• Ellte

Vi önskade oss också Höganäs i bröllopspresent och har ett set i de färger vi gillar :) Jättehärliga både stora mattallrikar, assietter och skålar...och så var det ju det där med diskmaskinen ;)

• Guldfisken

Vi har också Höganäs-tallrikar, Collection. Jättefina, funkar både till vardags och fest (dock kanske inte om kungen kommer).

• Ellte

Om kungen vill komma hem till oss är han också välkommen att äta på svarta tallrikar :D

• Leffes sambo

Hejsan!!!

Vi har en servis köpt på Duka som heter Lovisa, finns även olika sorters glas i den serien.

• Anaurora

Hoppsan, tog nästan över din tråd. Din tråd påminde mig om vad jag hade tänkt fråga här men glömt bort. Nu finns det faktist en hel del tips på porslin i "min" tråd också om du vill komma förbi...

www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m479055.html

• Lohrinda

Jag samlar på porslinet Carl från Duka, och är mycket nöjd med det!
    Det är vitt, med en blå bred kant och sedan en guldrand längst ut. Jag gillar att det är lite festligt, men ändå så pass enkelt och strikt att det passar till allt och man riskerar inte att tröttna på det.

Men man har olika smak! Jag hoppas att du hittar det du söker!

• Gott å Blandat

Tack för alla svar i denna tråden och i den andra porslinstråden!
    Jag har själv funderat lite på tallrikar från Stockholm Design House. Dom finns i stengods och är jättesnygga!
    Är det nån som känner till dessa och har erfarenhet av dom?

• MayaPiraya

Den irländska serien Denby är underbart vacker, utan krusiduller, men ändå elegant.

De har många olika varianter att välja mellan, Energy är den vi ska välja.

www.buychoice.com/vendor.cfm/11,Denby%20Pottery%20%26%20Stoneware,MX1

Svar på tråden Tipsa mej om snyggt porslin!!