• Förvirrad och förtvivlad

Mercilon 28 och tappad sexlust

Jag har panik...
    Min sambo har sagt att hon inte kännt för att ha sex på länge (typ 3-4 månader). Hon säger att när vi väl har sex, kommer över tröskeln, så är det bra. Men innan så känner hon inte för det säger hon.Ungefär som om man inte får ta på henne på ett sätt som kan tolkas som ett sexuellt närmande. Allt är bra för övrigt har hon sagt. Nu är saken den att hon har dragit en slutsats som gör mig väldigt ledsen. Hon säger att eftersom hon inte känner för att ha sex måste de bero på att något saknas. Så för en drygt en vecka sedan kom det på tal och hon tyckte vi skulle göra slut och flytta isär. Så nu letar hon lägenhet. Men hon bor kvar här ännu, och vi är kärleksfulla mot varandra. Kramiga, pussiga och vill ligga nära och så. Det gör mig så förvirrad när hon säger att hon inte känner för at ha sex, och att det måste bero på att något saknas. Hon vill vi ska fortsätta träffas sen när hon har flyttat och se om det blir något igen. En kompis till mig frågade om hon åt p-piller och sa att de kanske ligger bakom. Hon började med dem för 3-4 månader sen efter en, törs jag säga det, en abort. Det passar bra in tidsmässigt... Vad gör jag och hur kan jag säga till henne att kanske beror på p-pillren? Vore ju hemskt att ett annars väldigt bra förhållande skulle krasa pga p-piller. :( Läste här på bröllopstorget att det fanns folk med liknande erfarenheter med Mercilon 28 och tappad sexlust. Snälla, hjälp en desperat kille rädda förhållandet....

• Svar på tråden Mercilon 28 och tappad sexlust
  • Hestia

Ananas förklarade det så bra att jag inte tänker upprepa det!
    Ville bara säga att jag tycker det är jättekul att ni är tillsammans igen! :)

Hej alla som följer denna tråd.
    Tack Hestia för du tycker det är jättekul vi är tillsammans igen...
    Men igår kom hon hem jättedeppig för det här med hon inte får tag på någon lägenhet... :( En del prat om det skedde då. Jag försökte trösta och så...
    På något sätt kom vi in på det där med att det vore skönt att det blev av med flytten så vi kunde se framåt. Vara tillsammans men inte bo ihop osv... Då fick jag veta något konstigt...:( När jag nämnde att hon sagt att hon sagt vi skulle vara tillsammans fast vi flyttar isär började hon prata om att vi ältat det så mycket att det till slut blev så...
    Då blev jag riktigt ledsen för jag trodde att hon själv känt så... Visst var hon upprörd över svårigheten med lägenhet så allt var väl "piss" då för henne. Så jag tog upp det idag igen och då sa hon "Visst, jag kanske sa så, Men innerst inne är jag på samma plats som förut". Hon sa att eftersom hon inte har någon sexlust så.... Men hon kan tänka sig att vi är tillsammans om det känns bättre för mig. Hon säger att vi är ju ihop alla fall typ... Hon säger att för henne är det ingen skillnad på att vara tillsammans eller inte om vi alla fall fortsätter träffas sen. Hon sa att det är känslorna som är det viktigaste... Och det står hon för... Att hon älskar mig, vill fortsätta träffas, vi är ju ändå som ihop typ säger hon. Att hon vill och tror det blir bra om vi väl flyttar isär så hon får ett eget krypin. Så hon kan "ensamvarga" då hon känner för det och att vi träffas när vi känner för det osv..
    Usch så jobbigt när det svänger så här...
    Men som sagt... JObbigt är det.. Det kändes så bra tills detta kom fram...
    Jag får lita till vad hon säger hon känner och vad hon vill....
    Förstår någon nått av det jag skrivit?

• Hestia

Förstår lite grann, men jag tycker det är lite förvirrat... Kan inte din sambo komma hit och prata med oss? Det låter lite som att hon är väldigt förvirrad och inte vet vad hon vill...
    För jag tycker fortfarande att man inte gör slut om det bara är sexlusten som är mindre!

Hoppas hon får tag på en lägenhet i alla fall, så att ni kan komma vidare! :)

Hestia - Ja, det är ju mycket förvirrat.
    Hon har sagt hon ska gå iväg och få andra
    piller. Hon ska ta en typ som hon ätit förr (innan vi träffades) som hon vet inte påverkat henne när det gäller lusten.
    Hon vill inte prata med någon om hennes lust osv.. SÅ jag får nöja mig med bytet...
    Ja, det svänger verkligen för henne.
    Det verkar som om de gånger hon tycker det är jobbigt med att hon inte hittar någon lägenhet så går det ut över allt. Då är inget bra verkar det som.
    Sen kommer det dagar som hon är jättegullig och så...
    Men visst... Status är ju just nu att vi är tillsammans, men det känns inte lika "roligt" när det inte var som jag trodde, att hon tänkt om att det skulle vara bättre att vara tillsammans osv... Eller kanske är det så ändå... ??!
    Nej, jag tycker inte heller man gör slut för en sån sak. "Bara" för hon inte har någon sexlust typ...
    Om jag inte skulle "få upp den" eller inte tända på henne under en tid skulle inte jag reagera som hon gjorde...

• Hestia

Precis!
    Hoppas det går bra för er i alla fall! :)

Hestia - Tack för dina lyckönskningar!
    Både hon och jag känner att bara hon får ett eget krypin så kommer allt lösa sig.
    Jag lovar skriva här om hur det fortlöper/går.
    :)

• Hestia

Det vore roligt! (att vi får veta hur det går för er!)

• WhiskeyFia

Måste bara berätta en sak..=) Jag har börjat motionera lite mer de senaste veckorna och vet ni vad jag har märkt? Min sexslust har ökat jättemycket!! (plus att jag inte har lika ont av ägglossning och mens längre). Kanske beror det på att jag slutat med mina piller, eller så är det en kombination - i vilket fall så känns det VÄLDIGT BRA! =)))

WhiskeyFia - Vad kul att höra! :)
    Ja, du hade slutat helt du ja.
    Motionera är aldrig fel eftersom det händer en hel del i kroppen både fysiskt och psykiskt då. Allt från ämnesomsättning, rening av kroppen till en känsla av att man gör något bra! :)
    Hur motionerar du då? Går, springer?

Min sambo ska byta till en sort hon haft innan vi träffades som hon vet att hon inte haft lustproblem med. Jag hoppas verkligen det ger resultat. Men jag antar
    det tar ett tag innan det märks då eller? Hon ska börja med de nya på måndag nästa vecka...
    Ja, du kände ju igen dig i min tjejs sits, så jag hoppas verkligen det blir så att hennes sexlust ökar!
    För de dagar då vi inte myser så mycket, kramas och pussas så känns det mycket mer att vi inte har sex. De dagar vi är jättegulliga mot varandra känns det rätt bra ändå... Då känns det ju inte som en kompisrelation. Tur jag är säker på att hon verkligen älskar mig, annars skulle jag gå under..
    Men än en gång... KUL att det blir bättre för dig! :)

• WhiskeyFia

Förvirrad: Jag är ute och går och joggar minst 1 timme om dagen. Himla skönt. Ja, jag är åxå glad - det känns väldigt bra just nu..men jag vet inte om det håller i sig, MEN MAN FÅR HOPPAS!

WhiskeyFia - Okey. Ja, men jag tror även att man inte ska försöka/tänka för mycket oxå.. Kul i alla fall! Lycka till framöver! ;)

• Hanna-Maria

Hej allihop!
    Det har varit så mycket prat om piller och stavar att jag bara måste få nämna Depo-Provera p-sprutor som ett alternativ. Jag har haft det i mer än fem år, det är underbart. Ingen mens förutom små små blödningar första månaderna, sedan upphör den helt. Inga humörsvängningar eller mensvärk. Sexlusten bibehållen och jag gick inte upp ett dugg av den.

Började med det eftersom jag fick så mycket migrän av p-piller. Migränen är nästan försvunnen nu, har det mycket sällan jämfört med tidigare. P-spruta har varit min räddning, vägrar sluta!!! Ingen mens på fem år, need I say more? (Den kommer tillbaka inom 6 månader när amn slutar) Och som sagt, ingen effekt på lusten (inte på mej) i alla fall.

Lycka till!

• Hestia

Hanna-Maria - Fler och fler gynekologer slutar använda p-spruta nu!
    Det är ett bra preventivmedel, men orsakar benskörhet!
    Dessutom innehåller den gestagen, vilket i princip innebär att du inte reagerar på någon av gestagens biverkningar. Då skulle du inte göra det om du hade haft minipiller eller p-stav heller.
    Reagerar man på minipiller gör man det med all säkerhet på p-spruta också, tyvärr.

Svar på tråden Mercilon 28 och tappad sexlust