Jag är själv ryska och har bott i Sverige i många år, så tänkte skriva några rader här, kanske hjälper, vem vet. Helt klart att det finns skillnader mellan ryska och svenska kvinnor och inte bara att de första vill ha mer uppvaktning och sådant... Traditioner är viktiga, det något som de flesta i Ryssland växer upp med, så det är väl inte så konstigt att man vill ha det så i fortsättningen. Men jag kan säga att dem ofta ger roliga, romantiska, underhållande....(vad du vill) inslag i det ibland tråkiga vardagslivet... De handlar mycket om uppmärksamhet och känslor för ryssar är mer känslosamma än svenskar i almänhet. Och inte glömma det enorma kulturarvet och faktum att många ryssar är väldigt pålästa och intelligenta (menar absolut inte att svenskar är dumma, men vem inte känner till Pushkin eller Dostojevskij...) Under mina tidigare förhållanden med svenska män upplevde jag ofta att något saknades, jag kände att oavsett hur mycket jag anstränger mig så blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Små saker ibland... Jag tycker att det skulle inte skada om ni skaffar ryska vänner (om ni inte redan "har" dem) så du kan själv se och känna stämningen, det kan hjälpa dig att förstå vad hon behöver och förstås fråga henne! Nu blev det lite rörigt, hoppas att du förstår vad jag ville säga...
Lycka till!