• augusti

Alla klänninge är sååååå tråkiga

Okej, så jag har varit och provat klänningar igen.

Först skulle vi gifta oss i augusti 2015 så jag var o provade klänningar i somras och tyckte att ALLA klänningar var såååå fina. Kanske för det var första gången jag sett brudklänningar och ens brytt mig om dem. Sen dess har vi bytt datum pga olika saker i nu gifter vi oss i januari 2016, jag har mkttid kvar med andr ord.

Nu till problemet.

ALLA klänningar är så jävla tråkiga. Alla ser ungefär likadana ut, det e spets på precis allting, och jag älskade spets flörut, nu är jag super trött på det. Alla märken som finns tillgångliga i sverige kör samma jävla tema och snitt nästan som att de alla haft möte om hur de ska få sina klänningar att se likadana ut.

Klänningarna i satin är skit fula och tantiga dessutom.

Jag tänker inte beställa en kina klänning.

Det känns hopplöst just nu. Vill nog bara gnälla lite,min fästman orkar inte lyssna på miig mer.

Blä för alla tråkklänningar!!!

• Svar på tråden Alla klänninge är sååååå tråkiga
  • Chicita
    Maybe 15 skrev 2015-03-09 15:30:21 följande:

Varför inte en "Kina klänning"? Finns hur mycket som helst! Räkna in en summa för att justera storlek/ göra några små ändringar så kommer du i alla fall billigt undan då det finns huuur mycket som helst under 1500-2000 kr.

Fast om TS uttryckligen säger att hon inte vill ha en kinaklänning och senare säger att hennes budget är 15.000:- så hjälper det ju inte att dom klänningarna är billigare Flört
  • Maybe 15

Är inte i princip alla klänningar uppsydd i "lågpris" länder? Även fast dom är designade av andra? Se hur det är med Volvo, ska vara svensk kvalité men hur mycket är tillverkat i Sverige?

• Maybe 15

Är inte i princip alla klänningar uppsydd i "lågpris" länder? Även fast dom är designade av andra? Se hur det är med Volvo, ska vara svensk kvalité men hur mycket är tillverkat i Sverige?

Och ja, jag läste att hon inte ville ha en Kina klänning, men dom sidor jag tittat på har mycket att välja på så jag tänkte, varför inte ge det en chans till?

• augusti

en kina klänning motsvarar inte kvaliten på det jag är villig att betala för en klänning. de kona klännungar jag sett irl och 90% på bild motsvarar inte det jag är ute efter. helt enkelt därför.

jag är inte ute efter att spara in sååå mkt på klänning, kan tänka mig betala 10-15 tusen och då faller inte kina klänningarna in i den kategorin tyvärr.

är inne på sömmerska nu. ska boka möte med ett par st till o börja med så får jag se vart det går därifrån.

• Pess
    Nightrod skrev 2015-03-09 10:35:34 följande:
    googla på annorlunda klänningar eller specifika teman då får man massor med udda stilar och klänningar .

Våran räknas ju inte som så udda kanske, trots vårt röda färgval, men våra assesoarer kommer ju forma om klänningen och stilen tror vi...
    Jag kommer såååå vilja se massa bilder från ert bröllop sen!
  • Nightrod
    Pess skrev 2015-03-09 23:42:39 följande:

Jag kommer såååå vilja se massa bilder från ert bröllop sen!

Lovar visa dig i så fall, bara jag kommer i form annars kommer jag gömma mig bakom diverse buskar och stenmurar
    Live free, ride free
  • crs
    Nightrod skrev 2015-03-10 07:32:23 följande:

Lovar visa dig i så fall, bara jag kommer i form annars kommer jag gömma mig bakom diverse buskar och stenmurar
    Det kan också bli roliga bilder! ;)
  • Nightrod
    crs skrev 2015-03-10 08:10:40 följande:
    Det kan också bli roliga bilder! ;)
    Ja vist bruden och en arm som sticker fram bakom en sten
    Live free, ride free
  • Pess

Haha, inga ursäkter! Du får photoshoppa bilderna innan du lägger upp ;)

• Nightrod
    Pess skrev 2015-03-10 22:57:55 följande:

Haha, inga ursäkter! Du får photoshoppa bilderna innan du lägger upp ;)

Jag lovar att svär att jag kommer dela med mig av bilderna till dig :)
    Live free, ride free
  • gloriousgirlgirl

Det går bra att beställa från USA även om de inte skeppar hit. Gå in på ww.myus.com så kan du fixa en adress där och så funkar det att få hem varor från USA. Mycket smidigt.

• Maybe 15

Jag menade, kolla på Kina sidorna för inspiration! Gå sen till en sömmerska, det borde budgeten räcka till!

• roseochjim

Håller med att det är svårt. Jag hatar vita klänningar och väldigt liten budget, men är inte emit kinaklänningar då jag har 5 såna. Är skild, å vid mitt förra bröloop bar jag en vit och blå klänking av märket Bonby. Ovanligt märke i Sverige och säljs i en enda butik, i Södertälje. Denna gång vill jag ha en ljusblå klänning, denna gång gifter jag mig borgligt.

• NathalieStockholm

Förstår dig, tycker också det var hemskt att leta klänning med alla tacky, plastiga maränger som butikerna säljer.

By Malina heter ett märke som verkade ha väldigt fina, så kolla där? Jag hann dock aldrig dit då jag hittade en klänning utomlands som var lite mer i stil med det jag ville ha.

• FrökenW

Davids Bridal har en butik i London också. Tyvärr ingen nätförsäljning i Europa men om du skulle ha vägarna förbi någon gång. 

• augusti

jag har blivit så irriterad på allt klänningstjafs så jag har bestämt mig att helt enkelt köpa en relativt billig klänning från davidsbridal för 5000kr ink tull o frakt o allt. plain sidenklänning i sjöjungfrustil med sweetheart neckline. Sentönker jag att jag pimpar den själv, med en spetstop oech ett blingit bälte. 
    Efter att ha pratat med andra brudar i helgen så säger alla samma sak, de önskar att de hade lagt mer krut på ringen istället för klänningen, just för att man bara bär den en gång, och sen är den svårsåld, för det är få personer som vill köpa en begagnad klänning för 10000kr  och när man själv betalat 15000, eller mer i många fall, vill man inte sälja den billigt heller, men typ alla de som sålt sina klänningar fick gå ner minst 50%.

så jag har helt enkelt bytt bana, jag ska lägga krut på ringen, och då blir den dör klänningen från davids bridal perfekt. 

• Nightrod
    augusti skrev 2015-03-17 17:35:02 följande:

jag har blivit så irriterad på allt klänningstjafs så jag har bestämt mig att helt enkelt köpa en relativt billig klänning från davidsbridal för 5000kr ink tull o frakt o allt. plain sidenklänning i sjöjungfrustil med sweetheart neckline. Sentönker jag att jag pimpar den själv, med en spetstop oech ett blingit bälte. 

Precis som vi skall göra, pimpa själva, men nu kommer troligen bruden min att kunna använda sin klänning mer gånger då den är röd och kan passa till bal och nyårsfester mm sålänge man kör lite steampunk stuk så.

men jag tycker du gör helt rätt
    tummen upp
    Live free, ride free
  • augusti
    Nightrod skrev 2015-03-18 08:13:31 följande:

Precis som vi skall göra, pimpa själva, men nu kommer troligen bruden min att kunna använda sin klänning mer gånger då den är röd och kan passa till bal och nyårsfester mm sålänge man kör lite steampunk stuk så.

men jag tycker du gör helt rätt

tummen upp

mkt smart att ha en klänning man kan använda igen!

jag är mer lagd åt det klassiska hållet så det blir vitt, men är nöjd med mitt beslut att köpa den billigare varjanten och satsa på ringen? den ska man ju ändå ha varje dag. livet ut förhoppningsvis!
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-03-18 10:22:35 följande:
    mkt smart att ha en klänning man kan använda igen!

jag är mer lagd åt det klassiska hållet så det blir vitt, men är nöjd med mitt beslut att köpa den billigare varjanten och satsa på ringen? den ska man ju ändå ha varje dag. livet ut förhoppningsvis!
    :)
    Nu hade vi ju tur att bruden föll pladask för denna JJ-house klänning så det fanns liksom inga andra lternativ hur mycket vi än letade, så kostnadsmässigt hade vi tur i det, samtidigt som den går som sagt att återanvända.

Ja ringarna är ju jätteviktiga, vi hittade två vi älskade, men sedan hade fadern min en baknt som extrajobbar som guldsmed så han skall göra likadana ringar fast med en twist så det bli personligt och inte producerat till oss, samt att vi får betala 1/3 av priset. Vi skall få plastmodellerna i slutet av nästa vecka..
    Live free, ride free
Svar på tråden Alla klänninge är sååååå tråkiga