• augusti

Alla klänninge är sååååå tråkiga

Okej, så jag har varit och provat klänningar igen.

Först skulle vi gifta oss i augusti 2015 så jag var o provade klänningar i somras och tyckte att ALLA klänningar var såååå fina. Kanske för det var första gången jag sett brudklänningar och ens brytt mig om dem. Sen dess har vi bytt datum pga olika saker i nu gifter vi oss i januari 2016, jag har mkttid kvar med andr ord.

Nu till problemet.

ALLA klänningar är så jävla tråkiga. Alla ser ungefär likadana ut, det e spets på precis allting, och jag älskade spets flörut, nu är jag super trött på det. Alla märken som finns tillgångliga i sverige kör samma jävla tema och snitt nästan som att de alla haft möte om hur de ska få sina klänningar att se likadana ut.

Klänningarna i satin är skit fula och tantiga dessutom.

Jag tänker inte beställa en kina klänning.

Det känns hopplöst just nu. Vill nog bara gnälla lite,min fästman orkar inte lyssna på miig mer.

Blä för alla tråkklänningar!!!

• Svar på tråden Alla klänninge är sååååå tråkiga
  • kochen93

Herregud jag kan inget annat än hålla med! Förra året var fantastiska släp med tyll, nu är det bohemian chic med spets... Så sjukt tråkigt :| skönt att få gnälla lite jag med ;) Får hoppas man kan hitta lite klänningar från förra säsongen!

• augusti
    Linosa skrev 2015-03-07 22:28:18 följande:

Vad är du ute efter då? :)

Åh jag vet inte vad jag är ute efter exakt men

1. Helt i siden eller vad det nu är för tyg de använder, eventuellt tyll i botten om det är mermaid

2. Mermaid eller trumpet

3. Ingen spets

4. Lite bling, ka ske ett bälte eller i klyftan

5. Något som ser originellt ut, inte som alla klänningar i hela världen. Extravagant men i te slampigt, för det känns som ens val är

1. Skit präktiga klänningar

2. Överdrivet blingade klänningar

3. Klänningar med hål och öppningar ochgenomskinliga detaljer på ett sött som för mig får det att framstå slampigt och inte sexigt.

4. Eller klänningar som bara är tråkiga.
  • augusti
    kochen93 skrev 2015-03-07 23:53:57 följande:

Herregud jag kan inget annat än hålla med! Förra året var fantastiska släp med tyll, nu är det bohemian chic med spets... Så sjukt tråkigt :| skönt att få gnälla lite jag med ;) Får hoppas man kan hitta lite klänningar från förra säsongen!

Allt är skit tråkigt. Punkt. Synd att man inte kunde få specialbeställa från enriktig leverantör. Det går säkert men blir väldigt dyrt...

På tal om dyrt kollade jag på say yes to the dress igår. Alltså helt ärligt hur fan kan man ha en budget på 10000 dollar. För en klänning!!!!! Jag tycker min budget som är 15000kr är för hög egentligen och funderar på att sänka den till 10000. Men vad ligger dollar på? Typ 8kr?

80000kr för en brudklänning, och oftst ser de inte ens mkt bättre ut än klänningar som är billigare( med vissaundantag, såg ett par riktigt coola klänningar)

Hela mitt bröllop kostar mindre än deras klänningliksom!
  • crs
    augusti skrev 2015-03-08 10:49:22 följande:
    Allt är skit tråkigt. Punkt. Synd att man inte kunde få specialbeställa från enriktig leverantör. Det går säkert men blir väldigt dyrt...
    Måste du ha en klänning från "en riktig leverantör" då? Kolla med en duktig sömmerska och hitta på något med henne? Jag hade lätt gjort så om jag hade haft en större budget till min klänning/tyckt att klänningen vad viktigare än vad jag gör. 

Jag kollade med en sömmerska i min stad, de gissade att de ville ha ca 2500-3500 i arbetskostnad för en klänning enligt en skiss jag skickade. Det var en knälång fodralklänning med lite detaljer, fodrad och inbyggd bh osv. Hade lätt varit värt det om jag velat lägga den pengen på en klänning. Vill du inte ha ngt jävligt komplicerat så kan du säkert få en superfin klänning, precis vad du vill ha, för dina 15.000! 
  • Chicita

Har du tittat på Lilly?

Dom brukar ha rätt klassiska klänningar. Men dom har även accessoarer, typ blingade bälten så du kan piffa upp en annars lite enklare klänning...

www.lilly.nu/

• Chicita

Annars håller jag med.

För dom pengarna som du är villig att lägga på klänningen så kan du få en designad och uppsydd här i Sverige :) 

• augusti

Tittat på lilly också, men deras llänningar är tråkiga/präktiga för mig tyvärr.

Men det där med skräddare ska jag titta upp! Bor ju i sthlm så det lär finnas en del att välja på. Tack för ide'n!

• Nyfiken gul , nu fru

Måste du ha en helt ny klänning då?

Om du tittar på tex Tradera så kan du ju hitta mängder av olika varianter på brudklänningar, både vintage/retro och specialbeställda och framförallt klänningar som är något år på nacken och  kanske bättre passar vad du är ute efter. 

Glöm heller inte bort att när du tittar på nya klänningar oavsett om det är i butik eller på nätet - glöm inte att kolla under kategorin "balklänning/tärnklänning"  många av dom klänningarna är just enkla helt i siden osv och finns att beställa även i vitt .  

• augusti

Tittat blocket, tradera mkt. Jag hittar verkligen inget som jag gillar. Tråk och fult.

Jag är inte klok! Jag tror jag sett så många klänningar att jag iblivit immun.

På pinterest fann jag några st som är fina, om man tar den enas toppoch den andras nederdel och en tredjes rygg och en fjärdes..... Osv.... Det är nog klänningspaus några månader som gäller nu, kanske finner tillbaka till att tycka det fktiskt finns fina klänningar.

Svar på tråden Alla klänninge är sååååå tråkiga