• augusti

Alla klänninge är sååååå tråkiga

Okej, så jag har varit och provat klänningar igen.

Först skulle vi gifta oss i augusti 2015 så jag var o provade klänningar i somras och tyckte att ALLA klänningar var såååå fina. Kanske för det var första gången jag sett brudklänningar och ens brytt mig om dem. Sen dess har vi bytt datum pga olika saker i nu gifter vi oss i januari 2016, jag har mkttid kvar med andr ord.

Nu till problemet.

ALLA klänningar är så jävla tråkiga. Alla ser ungefär likadana ut, det e spets på precis allting, och jag älskade spets flörut, nu är jag super trött på det. Alla märken som finns tillgångliga i sverige kör samma jävla tema och snitt nästan som att de alla haft möte om hur de ska få sina klänningar att se likadana ut.

Klänningarna i satin är skit fula och tantiga dessutom.

Jag tänker inte beställa en kina klänning.

Det känns hopplöst just nu. Vill nog bara gnälla lite,min fästman orkar inte lyssna på miig mer.

Blä för alla tråkklänningar!!!

• Svar på tråden Alla klänninge är sååååå tråkiga
  • brekt

Jag rekommenderar att tala med KIK, de är duktiga.
    Annars skulle jag lätt kolla med sömmerskor eller kolla med elsa billgren.

• augusti

Kik är inte alls min stil, kollat upp lite skräddare som syr brudklänningar som jag ska ringa i veckan. Hoppas på napp där :)

• brekt
    augusti skrev 2015-03-08 20:31:54 följande:

Kik är inte alls min stil, kollat upp lite skräddare som syr brudklänningar som jag ska ringa i veckan. Hoppas på napp där :)

Lycka till :)
  • litenkaka

Kolla Davids Bridal, amerikansk kedja på som shippar till Sverige. Säljer bland annat Vera Wangs billigare kollektion. De har MASSOR av olika modeller och stilar och alla klänningar som står i SEK går stt beställa hit,

• augusti
    brekt skrev 2015-03-08 20:36:00 följande:

Lycka till :)

Tack :)
    litenkaka skrev 2015-03-08 20:38:46 följande:

Kolla Davids Bridal, amerikansk kedja på som shippar till Sverige. Säljer bland annat Vera Wangs billigare kollektion. De har MASSOR av olika modeller och stilar och alla klänningar som står i SEK går stt beställa hit,

Ok, ska kolla. Är sidan safe? Alltså det är inga kopior de skickar?
  • kochen93
    augusti skrev 2015-03-08 21:03:41 följande:

Tack :)Ok, ska kolla. Är sidan safe? Alltså det är inga kopior de skickar?

Davids är jätteseriösa, de har sammarbete med Vera Wang.
  • augusti
    litenkaka skrev 2015-03-08 20:38:46 följande:

Du lockade mig med wera wang, dock skickar de inte veras grejer till sverige, synd för det fanns ett par riktigt snygga klänningar där!

The search goes on..... :)
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-03-09 10:32:26 följande:
    Du lockade mig med wera wang, dock skickar de inte veras grejer till sverige, synd för det fanns ett par riktigt snygga klänningar där!

The search goes on..... :)
    googla på annorlunda klänningar eller specifika teman då får man massor med udda stilar och klänningar .

Våran räknas ju inte som så udda kanske, trots vårt röda färgval, men våra assesoarer kommer ju forma om klänningen och stilen tror vi...
    Live free, ride free
  • Maybe 15

Varför inte en "Kina klänning"? Finns hur mycket som helst! Räkna in en summa för att justera storlek/ göra några små ändringar så kommer du i alla fall billigt undan då det finns huuur mycket som helst under 1500-2000 kr.

Svar på tråden Alla klänninge är sååååå tråkiga