• litenkaka

Väljer era män själva ut sina kläder?

Hur gör ni: väljer era män själva vad de ska ha på sig på den stora dagen eller gör ni det? Min man hade aldrig klätt sig frivilligt i en rosa väst och jag skulle aldrig ens tänkt tanken på att köpa en...exempelvis... Gör mig är det så viktigt att han känner sig snygg och het i sin outfit och jag är nyfiken på hur ni andra gjort :)

• Svar på tråden Väljer era män själva ut sina kläder?
  • Utvandrare

Hahaha, jag var bara tvungen att tillägga: som jag skrev tidigare valde vi tuxen tillsammans. I affären där vi köpte den hade de bara omaka flugor och cummerbunds, och dessutom i ganska tråkiga färger, så det blev bara tux, skjortor och skor den dagen.

Idag var vi hos skräddaren och provade sonens kostym (han har önskat sig en helvit kostym sedan han var 7, så nu till bröllopet har vi beställt en sådan). Mr. U och sonen passade på att beställa slipsar, fluga och cummerbund när vi var där. Ur en tjock bok med hundratals tygprover hittade de tre favoriter: en ljusrosa, en chockrosa och en cerise. Efter lite velande valde de den cerisa. Deras resonemang: dotterns klänning har rosa detaljer, så då matchar de. Annars har ingen av dem så mycket rosa kläder, Mr. U har mest rött, och sonen är inne i en svart-gul fas. Men även killar kan visst  tycka att  rosa är fint till bröllop. :)

• augusti

min kille är...hur ska man lägga fram det utan att verka bitch....låt oss säga att han inte har ett hum om vad som är fint och fult och vad som matchar med vad... jag skäms ofta, och det är hemskt att säga men jag älskar mode och han...well....inte så mkt...så jag kommer att l'ägga fram alternativ han får välja mellan, och han är nöjd med det. han vill slippa då han ändå tycker det är tråkigt.

• Himla

Hans kläder kommer vi välja tillsammans, det beror på att han är en jeans och huvtröjekille så finkläder är inte hans gebit. ;)

• Tenshi

Min fästman kommer att få välja sina kläder själv, men han kommer kanske vilja ha mig som smakråd, och det vore kul. :)

Dock så hade jag velat att han skulle ha antingen en mörkgrön kravatt eller en mörkgrön fluga, men både kravatt och fluga är INGET han vill ha, vilket är synd då jag tycker att det passar en sådan tillställning och att han skulle sett riktigt stilig ut i det <3. Så det får bli slips, och det respekterar jag då det är hans kläder som han skall vara bekväm med, men den måste vara i en grön färg för att passa vårat privata tema med grönt och rosa som är våra favoritfärger, och det är han okej med, så kompromisser är bra! ;)

I övrigt har vi inget tema för att spara in på kostnader.

• Kalejdoskop

Min fästman har valt sina kläder helt själv, och han har gjort ett utmärkt jobb, riktigt fint! Men. Jag sa till honom för tre månader sen, köp väst och kravatt nu med, det kommer inte finnas senare. Han sa självsäkert, inga problem, jag åker dit i slutet på juni, i samband med uppläggning. Vi åkte dit i måndags, och hans storlek var slut :P men han tog en större som dom ska sy in, så det löste sig som tur var :)

• Nightrod
    litenkaka skrev 2014-06-26 17:08:39 följande:

Hur gör ni: väljer era män själva vad de ska ha på sig på den stora dagen eller gör ni det? Min man hade aldrig klätt sig frivilligt i en rosa väst och jag skulle aldrig ens tänkt tanken på att köpa en...exempelvis... Gör mig är det så viktigt att han känner sig snygg och het i sin outfit och jag är nyfiken på hur ni andra gjort :)

Jag som är man anser att jag och bruden skall matcha men om hon skulle aldrig vara så dum att hon bad mig bära en färg som jag ogillar. Att jag på min bröllopsdag skulle stå i en rosa väst tex....
    Det bröllopet hade inte blivit av isåfall, även om jag anser att bröllopet handlar i stort sett till 100% om bruden så finns det gränser även för mig. Båda parterna skall känna sig fina och snygga på sin dag sedan får man givetvis kompromissa, en lila väst som drar lite åt rosa hållet kanske... fine with me.
    Live free, ride free
  • LinaNordstrom

Min man var totalt ointressarad av allt sånt där med kläder och färgtema, så jag tog fram några alternativ som han kunde välja mellan och han var nöjd med att slippa tänka själv

• Nightrod
    LinaNordstrom skrev 2014-07-03 09:31:18 följande:

Min man var totalt ointressarad av allt sånt där med kläder och färgtema, så jag tog fram några alternativ som han kunde välja mellan och han var nöjd med att slippa tänka själv

Sådär är helt ok i mina ögon (som man) att om tjejen har olika föslag så väljer man (om man inte har några själv och hon får välja vilket) För då har man ändå själv slutgiltliga valet även om hon valt vilka val man har ;)
    Live free, ride free
  • VinterBrud2015

Absolut, min blivande hade ganska mycket åsikter om vad för kläder han ville ha, och kanske framför allt inte ville ha, redan från början. Han kommer att sy upp en kostym så han får den som han vill. Sen vill han ändå gärna ha smakråd och stämma av att jag tycker det blir snyggt men det är han som bestämmer. Tillsammans har vi sen pratat om färger som vi tycker skulle kunna passa som gemensamma accentfärger för att binda ihop våra outfits lite. 

• Nightrod
    VinterBrud2015 skrev 2014-07-03 10:12:13 följande:

Absolut, min blivande hade ganska mycket åsikter om vad för kläder han ville ha, och kanske framför allt inte ville ha, redan från början. Han kommer att sy upp en kostym så han får den som han vill. Sen vill han ändå gärna ha smakråd och stämma av att jag tycker det blir snyggt men det är han som bestämmer. Tillsammans har vi sen pratat om färger som vi tycker skulle kunna passa som gemensamma accentfärger för att binda ihop våra outfits lite. 

Kika på denna sidan.
    http://itailor.com/design3pcsuits/

jag skall nog köpa mitt härifrån, och göra min egna stil helt
    Live free, ride free
Svar på tråden Väljer era män själva ut sina kläder?