• litenkaka

Väljer era män själva ut sina kläder?

Hur gör ni: väljer era män själva vad de ska ha på sig på den stora dagen eller gör ni det? Min man hade aldrig klätt sig frivilligt i en rosa väst och jag skulle aldrig ens tänkt tanken på att köpa en...exempelvis... Gör mig är det så viktigt att han känner sig snygg och het i sin outfit och jag är nyfiken på hur ni andra gjort :)

• Svar på tråden Väljer era män själva ut sina kläder?
  • teres77

Han köpte sin outfit själv med mig som smakråd... Jag stämde av med honom när det gäller min klänning med. Igen har fått se den andra i full mundering. Det får vi vänta med tills bröllopsdagen! :)

• September2014
    Fluff skrev 2014-06-26 20:03:17 följande:

Min fästman valde kläder själv! Jag var med som smakråd till han och han till mig.

Vi gjorde samma sak som er. Vi hade båda en idé om vad vi gillade och sen stämde vi av med varandra om vad den andra tyckte. Jag blev runtsläpad att titta på olika kostymer och han brudklänningar. Jag tycker själv att min fästman har ett fantastiskt öga för färg och form, har superbra smak samt vet vad jag gillar så att gå med någon annan var inte ett alternativ för mig. :)
  • Caisa

Min man valde själv, precis som han inte fick se min klänning innan bröllopet fick jag inte se hans kläder. Det blev perfekt! :)

7 juni 2014
  • Forumvärd

Svår fråga vi valde nog tillsammans när vi valde vilken typ av bröllop vi ville ha.

• litenkaka

Verkar som de flesta av er har män som valt själv :) hur många av dem hade rosa på sig? ;) här blir det lite både och...jag skickade en bild på en marinblå kostym till min m2b tillsammans med ett par bruna snygga blanka skor och skrev "du skulle vara skitsnygg i det här" så nu har han bestämt sig för blå kostym, bruna skor och vit skjorta. Ev fluga. Väljer ut allt sånt gör han dock själv på NK med sin bestman :) han får inte se min klänning så han gör samma med sin kostym... Ska tillägga att han förmodligen hade valt samma själv då vi har hyfsat lika smak :)

• Utvandrare

Vi gick förbi en affär med en grymt snygg tuxedo på skyltdockan av en slump. Jag vet inte vem av oss som såg den först, men vi hajade båda till, gick in, provade, tog mått, och så var det överstökat. Jag tror inte att han hade köpt den utan smakråd, men jag skulle inte heller ha kollat på herrkläder om inte han var med.

Jag beställde min klänning från Kina, och stämde av lite generellt innan jag valde stil (brudklänningen står ju för mycket av känslan), och delade med mig vilken jag valt innan jag skickade iväg beställningen. Inte för godkännande, utan mer för att jag var glad över att ha hittat en så vacker skapelse. :)

Vi tycker väldigt lika, och gör nästan allting tillsammans, så det föll sig naturligt att göra även klädvalen ihop.

• Chicita
    litenkaka skrev 2014-06-27 11:29:59 följande:

Verkar som de flesta av er har män som valt själv :) hur många av dem hade rosa på sig? 

Inget rosa till bröllopet. Men maken har en rosa skjorta som han gärna har på sig när det är lite mer officiella sammanträden på jobbet. Gärna då tillsammans med en slips som är smalrandig i rosa och vinrött ;) 

Tror jag tvättar den rosa skjortan oftare än vad jag gör med dom andra skjortorna tillsammans :P
  • Alyllyra
    litenkaka skrev 2014-06-27 11:29:59 följande:

Verkar som de flesta av er har män som valt själv :) hur många av dem hade rosa på sig? ;) 

Inte rosa, men han valde lila foder till både kavajen och västen :) Lila var en av färgerna i vårt färgtema, så det passade bra, plus att det är lite roligt med en annorlunda detalj.
    Kostymen var fö mörkbrun och till det hade han en beige paiseymönstrad slips.

Jag tror inte att rosa är någon särskilt stigmatiserad färg åt ena eller andra hållet faktiskt. Vissa killar har gärna rosa detaljer medan andra hellre har andra färger. Och även om rosa är en ganska vanlig bröllopsfärg så tror jag att det är långt ifrån den vanligaste. Och man måste inte heller matcha färgtemat, eller ens ha något.
  • Nyfiken gul , nu fru

Vid mitt första bröllop visste ingen av oss hur den andra såg ut, det var frackbröllop som gällde, min klänning var en krinolin med rosa detaljer (små pärlrader, rosor, små rosetter och smala sidenband, alla detaljer var i rosa helt enkelt)   , det visste han om och det var vår gemensamma bästa kompis som var smakråd åt honom. När vi sen möttes utanför kyrkan så hade han valt en ljust grå frack. En rosa fluga till fracken och en rosa servett i bröstfickan bröt av.

Vid mitt andra bröllop behövde maken smakråd då han var helt lost på det där med finkläder. Jag föreslog några olika utseenden , sen fick han välja själv utifrån det. Jag hade en klassisk brudklänning så vad som helst passade att ha till för hans del och han valde en kritstrecksrandig kostym och blev lite "gangster", vilket han gillade starkt. Han plockade upp den röda rosfärgen jag hade i min bukett och satsade på mörkt cerisröd fluga till. 

• PiaB igen

Vi väljer tillsammans. Han frågar om råd men han kommer att bestämma själv tillslut. Just nu lutar det åt att han ska ha ljusa byxor, skjorta och väst, och då har han frågat om han ska ha västen eller skjortan i samma färg som min klänning. Så jag är smakråd men han bestämmer

Svar på tråden Väljer era män själva ut sina kläder?