• 30augusti

Hade ni en kort klänning till festen?

Funderar på att köpa en klänning att byta om till, att ha på festen efter brudvalsen. Jag tänker att man till slut blir "less" på att ha en stor, lång och tung klänning på sig (även om man trivs i brudklänningen såklart). Tänker mig en kort vit klänning som har en "brudaktig känsla" över sig (detaljer i spets och en härlig kjol t.ex.).En klänning att festa loss i på dansgolvet helt enkelt!

Ni som redan är gifta, hade ni någon ombytesklänning? Om ja - använde ni den? Ni som ska gifta er, hur har ni tänkt?

• Svar på tråden Hade ni en kort klänning till festen?
  • teres77

Om du scrollar ner till kommentarerna så hittar du bild på min klänning... såg jag nu...

• TheD

Nej. Jag hade min brudklänning från morgon till kväll. Förstår inte varför man ska byta. Jag gifter mig en gång och då ska det fasiken synas att det är jag som är bruden och inte komma i en vanlig klänning. Min hade släp men det var ju bara att fixa dit en ögla så man hade det runt ett finger vid valsen osv.

• daniiel

Ja, jag hade en och jag använde den. Jag är väldigt nöjd över mitt val, för istället för att bara ha en brudklänning jag tyckte om, så fick jag chansen att ha två :)

Jag hade den större under vigsel, fotografering samt när vi anlände till festlokalen. Mellan förrätten och varmrätten smet jag och maken upp på hotellrummet där jag bytte om snabbt. Det var så skönt! :)

Jag valde att ha två brudklänningar. En lång med släp och en vadlång. Det var faktskt den kortare som jag förälskade mig i först och jag hade från början bara tänkt ha den hela dagen, men jag kom på att jag nog ville ha en med släp under vigseln ändå.

• Kalejdoskop

Jag ska med ha kort klänning till festen, det är en kort brudklänning och det kommer fortfarande synas att det är jag som är bruden :) anledningen är att vi ska dansa loss efter middagen, och att höra hopp i en stor klänning går nog inte ens..! Vad söker du för klänning?

• filibustern

jag funderar på att införskaffa vita/ljusa jeansbyxor och så en vit tröja/t-shirt/linne av något slag. min syrra hade så, ljusgrå finbyxor och en vit finare tröja. var som smart tyckte jag! så jag kopierar det - om jag har råd :P

• Magenta

Jag bytte. Hade en brudklänning nr 2 fast i tea length istället för med släp, och hade samma skärp så det såg i princip ut som samma klänning. Någon frågade mig t.o.m om jag hade klippt av klänningen till dansen, ha ha

• Alyllyra

Jag hade samma klänning hela dagen och kvällen. Min hade iofs ingen stor kjol - det hade kanske gjort skillnad. Ett litet släp hade den dock, men det fäste jag upp eller höll upp när vi dansade.
    Jag älskade min klänning och var väldigt glad att jag behöll den på hela kvällen, den var fantastiskt skön. Så här i efterhand undrar jag också om jag hade förstört frisyren och grejer om jag skulle bytt, jag var nämligen tvungen att trä min över huvudet så det hade kanske inte gått att byta...

Svar på tråden Hade ni en kort klänning till festen?