Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Rapportera eventuella buggar här!

På nya BT kan man inte välja kategori när man anmäler inlägg.

Jag anmälde precis ett som jag ansåg var reklam / kontaktansökan och får svaret:

Anmälan nekad, vi kan inte se att detta är hets mot folkgrupp

Öööööh... Nej, det anser inte jag heller.
    Och om man då läser motiveringen jag skrev i anmälan så borde det vara förbaskat tydligt att jag INTE anmälde detta för hets mot folkgrupp heller.

Detta är andra gången det hänt.
    Förra gången anmälde jag också reklam (uppenbart reklaminlägg från ett företag som ej var företagskund heller) och fick samma svar... 

• Chicita
    adm skrev 2014-05-05 14:21:39 följande:
    Bilduppladdning ska funka i alla (nya) webbläsare, möjligen kan det bero på långsam uppkoppling om det krångar, eller att man kör någon jättegammal version av någon browser (flera år).
    Nu kan det inte bli fler än en bild uppladdad, koden kollar om bilden redan finns så vi undviker dubletter.

Är det från och med nu?

För i helgen lyckades jag ju ladda upp dubletter, eller rättare sagt, först ville inte bilden laddas upp, jag väntade en stund och provade igen. Och då gick det.

Så la jag in bild nr 2 (en helt ny bild) vilket också visades som uppladdat.

Jag hade alltså en förhandsvisning av ett inlägg med bild 1 + bild 2.
    När jag kikade in lite senare i tråden av en annan anledning så såg jag att bild 1 låg 2 ggr men bild 2 inte låg där alls...

• Chicita
    adm skrev 2014-05-05 15:02:37 följande:
    Nej funktionen sågs över i början av förra veckan.. men enligt databasen har du bara laddat upp en bild först, och sen nästa bild typ 90 minuter senare i tårttråden, så du kan inte ha sett två olika bilder i förhandsvisningen (den andra bilden hade aldrig tagits emot av vår server så den kan inte ha visat den i förhandsvisningen heller).
    Testade även lite själv nu, försöker verkligen att få det att bli fel, men det funkar perfekt varje gång.
    Att det är två likadana bilder i första inlägget är ok, funderade på om man skulle göra så det bara går att lägga en bild en gång per post, men det blir nog inte bra.
    Menade att man inte kan ladda upp bilden två gånger, så den visas flera gånger i galleriet, nu sparas bara en kopia på servern om det är samma bild.

Lyckas du få fel igen vore det intressant att se, säg till isf.

Skumt... jag vet ju vad jag såg...

Det var alltså i samma inlägg, jag försökte inte göra ett nytt inlägg efteråt med en till bild.

• Chicita
    adm skrev 2014-05-05 15:18:48 följande:
    Frågor:
    1. Vilken typ av avisering? Får du ingen röd siffra eller vill du ha något annat?
    2. Var menar du, ser bra ut för mig? (Kan du ta screenshot vore det snällt).
    3. Ska fixa det.
    Olästa händelser för borttagna trådar ska fixas, kommer nog ta bort dem helt.

Nej jag får ingen röd siffra vid det lilla kuvertet - och det verkar ingen annan heller få eftersom fler anmält det både här och i andra bugg-trådar.

Här kan du förhoppningsvis se vad jag menar. 

Först hur jag skriver PM:et (bilden längst ner) - sen hur dom blir när man har skickat dom. Jag har klippt ihop 2 screenshots så att ni ska se före och efter alltså...

• Chicita
    adm skrev 2014-05-05 16:12:36 följande:
    Aha, ok, fixat nu, kommer synas på sidan om ett tag när automatiska tester osv körts (newlines i PM).

Ok, har testat med flera webbläsare och olika datorer med olika operativsystem, får röd ikon överallt.. Man måste såklart ladda om sidan eller klicka på någon länk för att det ska synas, men det gör ni såklart?

Jag får bara en röd ikon för olästa meddelanden vid ringen bredvid kuvertet så att säga.

Jag får alltså meddelanden när det skrivs något nytt i forumet, men inte när jag får "mail"

• Chicita
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-08 18:16:25 följande:

SNÄLLA ADMIN! 

Ni måste hitta på något för alla dessa köp & Sälj - annonser som tar upp precis HELA forumet! 

Det finns många obesvarade trådar som ligger 3-4 sidor bakåt som ingen har chans att se för att dom drunknar i alla annonsinlägg . Senast för någon dag sedan fick jag gå in på sidan 2 för att hitta ett vanligt foruminlägg.  Så ska det inte vara! 

Ni måste hitta på något som funkar för nu liknar detta enbart en reklamsida och inget forum. 

Det räcker inte med att annonser är rosafärgade

daniiel skrev 2014-05-08 18:30:12 följande:
    Jag skriver under på det! Jag förstår faktiskt inte varför annonserna ska ligga i forumet. Man gör ju dessutom annonsen som ett foruminlägg, vilket betyder att man inte kan (har inte kunnat åtminstone) ta bort den eller ändra i annonsen heller. Det känns ju inte sådär jättepraktiskt.
    PimPim83 skrev 2014-05-08 19:59:16 följande:
    Jag håller med!
    Och här har ni en till som skriver under på det.

• Chicita

Jag får inte längre noteringar när något skrivs i denna tråd upptäckte jag.

Jag har inte klickat på "sluta följa" eller "ta bort från favoriter" eller vad det nu fanns för alternativ.

• Chicita
    daniiel skrev 2014-05-12 17:00:36 följande:
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-12 16:56:38 följande:
    undrar jag med
    Ja, jag tyckte det var märkligt att min var borta när jag loggade in nu, men det är alltså allas bilder som försvunnit.

Jag ser din bild här daniiel
  • Chicita
    sha skrev 2014-05-12 22:10:39 följande:

Det står att jag har ett oläst meddelande men när jag klickar där hittar jag inget meddelande. Någon som vet varför, eller varit med om samma sak?

Ja du har kommenterat i en tråd som sen har blivit borttagen. 

Men innan den togs bort hann någon mer skriva i den.

Jag hade 2 olästa tidigare, nu har jag bara 1 så dom kanske jobbar på saken? 

• Chicita

4:e eller 5:e gången nu som jag anmäler att det är något fel på anmälningsfunktionen.

Varje gång jag har fått en anmälan nekad så står det "vi anser inte att det här är rasistiskt" (eller annan anledning) och man kan inte välja anledning till anmälan längre.
    Så jag har alltså inte anmält det som rasistiskt.

Min kommentar kan vara "reklam" exempelvis. Men den som granskar verkar då inte läsa kommentaren utan bara koppla "anledning - inlägg - stämmer inte"

• Chicita
    sha skrev 2014-05-13 19:42:00 följande:

Menar du att hela tråden blivit borttagen eller mitt inlägg i en tråd?

För ett inlägg jag gjort i en tråd har nämnligen blivit borttagen och jag skulle gärna vilja veta varför. Jag skrev konstruktiv kritik ang ett företag jag beställt från och tänkte det var fler som ville veta om de gick in och läste i tråden!

Det första. Precis som jag skrev: du har kommenterat i en tråd som blivit borttagen 

När någon då har skrivit en kommentar efter din och sen tas tråden bort innan du hann läsa den kommentaren så blir det sådär.

• Chicita
    sha skrev 2014-05-13 22:02:46 följande:
    Aha, tack så  mycket för svaret:) Då väntar jag/vi bara på att bröllopstorget.se ska fixa buggen så det försvinner ;)

ps. Jag älskar nästan allt du skriver här inne på forumet, du känns som en trygg mamma med kloka ord & råd!

Jepp... vi väntar på lösning av många buggar ;) 
    Men jag hoppas att dom jobbar på denna som sagt eftersom en av mina 2 såna där "din favorittråd har olästa inlägg" försvann :) 

Oj tack :) 

• Chicita
    adm skrev 2014-05-14 13:54:09 följande:
    daniiel skrev 2014-05-08 18:30:12 följande:
    Jag skriver under på det! Jag förstår faktiskt inte varför annonserna ska ligga i forumet. Man gör ju dessutom annonsen som ett foruminlägg, vilket betyder att man inte kan (har inte kunnat åtminstone) ta bort den eller ändra i annonsen heller. Det känns ju inte sådär jättepraktiskt.
    Nu finns det en inställning (bredvid trådsökrutan) för detta, man kan även välja vilka kategorier man vill se.

Tack 

Det var underbart att kunna stänga av annonserna :D

• Chicita

Jag skulle tippa på att det är bäst att skicka ett mail till supporten direkt (finns adress längst ner på sidan) eftersom den här tråden är ett halvår gammal och det antagligen inte är någon större chans att dom kollar av den regelbundet...

Forumvärd/ar finns bara ett fåtal dessutom, enbart en som är aktiv i forumet (eller tja aktiv och aktiv, hon syns här ibland), annars är det Redaktör Kristin som har gjort en liknande tråd om att rapportera fel.

Vi som har tillägget "Guider" vid våra presentationsbilder är bara medlemmar precis som ni. Vi har inte någon möjlighet att göra mer saker än vad ni kan.
    Däremot har vi (dom flesta i alla fall) funnits här i forumet i flera år och kan oftast peka åt rätt riktning om man inte vet vart man ska vända sig ;) 

• Chicita

Alyllyra felanmäl till supporten du. 

Även om någon av dom kanske kollar in här ibland så går det nog snabbare att skicka direkt.
    Jag kan inte heller citera.
    Men att det saknas info vid användarvillkoren hade jag inte tänkt på ens, jag går alltid via regler om jag vill hitta dom :) 

• Chicita

The CSRF token is invalid. Please try to resubmit the form. 

Detta får jag upp varje gång jag försöker skicka ett inlägg här.
    Har varit så hela dagen. 

Det har dock funkat att posta när jag försöker igen

Svar på tråden Rapportera eventuella buggar här!