• Forumvärd

Rapportera eventuella buggar här!

Hej hej!

Nu har det nya Bröllopstorget öppnat sina dörrar!
    Vi hoppas självklart att det inte är några buggar eller några andra konstigheter.
    Men- skulle det vara så, så går det bra att rapportera detta i denna tråd

Ha det gott
    Charlotte

• Svar på tråden Rapportera eventuella buggar här!
  • Chicita
    adm skrev 2014-05-05 15:02:37 följande:
    Nej funktionen sågs över i början av förra veckan.. men enligt databasen har du bara laddat upp en bild först, och sen nästa bild typ 90 minuter senare i tårttråden, så du kan inte ha sett två olika bilder i förhandsvisningen (den andra bilden hade aldrig tagits emot av vår server så den kan inte ha visat den i förhandsvisningen heller).
    Testade även lite själv nu, försöker verkligen att få det att bli fel, men det funkar perfekt varje gång.
    Att det är två likadana bilder i första inlägget är ok, funderade på om man skulle göra så det bara går att lägga en bild en gång per post, men det blir nog inte bra.
    Menade att man inte kan ladda upp bilden två gånger, så den visas flera gånger i galleriet, nu sparas bara en kopia på servern om det är samma bild.

Lyckas du få fel igen vore det intressant att se, säg till isf.

Skumt... jag vet ju vad jag såg...

Det var alltså i samma inlägg, jag försökte inte göra ett nytt inlägg efteråt med en till bild.

• Chicita
    adm skrev 2014-05-05 15:18:48 följande:
    Frågor:
    1. Vilken typ av avisering? Får du ingen röd siffra eller vill du ha något annat?
    2. Var menar du, ser bra ut för mig? (Kan du ta screenshot vore det snällt).
    3. Ska fixa det.
    Olästa händelser för borttagna trådar ska fixas, kommer nog ta bort dem helt.

Nej jag får ingen röd siffra vid det lilla kuvertet - och det verkar ingen annan heller få eftersom fler anmält det både här och i andra bugg-trådar.

Här kan du förhoppningsvis se vad jag menar. 

Först hur jag skriver PM:et (bilden längst ner) - sen hur dom blir när man har skickat dom. Jag har klippt ihop 2 screenshots så att ni ska se före och efter alltså...

• adm
    Chicita skrev 2014-05-05 15:39:33 följande:

Nej jag får ingen röd siffra vid det lilla kuvertet - och det verkar ingen annan heller få eftersom fler anmält det både här och i andra bugg-trådar.

Här kan du förhoppningsvis se vad jag menar. 

Först hur jag skriver PM:et (bilden längst ner) - sen hur dom blir när man har skickat dom. Jag har klippt ihop 2 screenshots så att ni ska se före och efter alltså...

Aha, ok, fixat nu, kommer synas på sidan om ett tag när automatiska tester osv körts (newlines i PM).

Ok, har testat med flera webbläsare och olika datorer med olika operativsystem, får röd ikon överallt.. Man måste såklart ladda om sidan eller klicka på någon länk för att det ska synas, men det gör ni såklart?
  • adm
    Chicita skrev 2014-05-05 15:27:50 följande:

Skumt... jag vet ju vad jag såg...

Det var alltså i samma inlägg, jag försökte inte göra ett nytt inlägg efteråt med en till bild.

Ok, vi får kolla mer, inte jag personligen som kodat just bildgrejen.
  • Chicita
    adm skrev 2014-05-05 16:12:36 följande:
    Aha, ok, fixat nu, kommer synas på sidan om ett tag när automatiska tester osv körts (newlines i PM).

Ok, har testat med flera webbläsare och olika datorer med olika operativsystem, får röd ikon överallt.. Man måste såklart ladda om sidan eller klicka på någon länk för att det ska synas, men det gör ni såklart?

Jag får bara en röd ikon för olästa meddelanden vid ringen bredvid kuvertet så att säga.

Jag får alltså meddelanden när det skrivs något nytt i forumet, men inte när jag får "mail"

• Nyfiken gul , nu fru
    Chicita skrev 2014-05-05 16:40:37 följande:

Jag får bara en röd ikon för olästa meddelanden vid ringen bredvid kuvertet så att säga.

Jag får alltså meddelanden när det skrivs något nytt i forumet, men inte när jag får "mail"

inte jag heller!

Det grå kuvertet som talar om att man har post i inkorgen är hela tiden grått - även om jag har olästa mail som väntar. 

Irriterande när man ska göra affärer eller har andra viktiga meddelanden man väntar på .
  • Marione

Jag får upp gamla trådar hela tiden, och de är flera år gamla och ingen har skrivit i dem nyligen heller.

Saknar fortfarande alla verktyg som fanns i gamla BT. Ska de läggas över alls?

Kan inte ladda upp bilder från alla webläsare,

• daniiel
    Chicita skrev 2014-05-05 16:40:37 följande:

Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-05 18:26:30 följande:
    inte jag heller!

Det grå kuvertet som talar om att man har post i inkorgen är hela tiden grått - även om jag har olästa mail som väntar. 

Irriterande när man ska göra affärer eller har andra viktiga meddelanden man väntar på .
    Samma här, fortfarande. 

Jag håller också med det Chicita (tror jag det var) skrev tidigare om trådar som plockats bort, att man alltid har en "oläst" tråd då som aviseras, men man kan inte klicka på den, för tråden finns inte längre. Och man kan inte heller klicka på "Markera händelsena ovan som lästa" eller "Markera alla händelser som lästa" och på så sätt få bort det, för ingen av dom funkar heller.

• daniiel
    Chicita skrev 2014-05-05 15:39:33 följande:

Sådär blir det för mig också. Radbrytningar funkar inte i meddelanden.
  • daniiel
    Marione skrev 2014-05-08 17:06:03 följande:

Jag får upp gamla trådar hela tiden, och de är flera år gamla och ingen har skrivit i dem nyligen heller.

Saknar fortfarande alla verktyg som fanns i gamla BT. Ska de läggas över alls?

Kan inte ladda upp bilder från alla webläsare,

Det kan bero på att någon skrivit i dom, men att den kommentaren sedan plockats bort (vanligsvis pga att det är ett reklaminlägg) och då ligger tråden kvar högst upp, men det ser ut som att ingen skrivit i den nyligen.

Trådar borde verkligen låsas för nya kommentarer efter ett tag.
Svar på tråden Rapportera eventuella buggar här!