• Svar på tråden Klänningar du inte bör ha.
  • filibustern
    Plättis skrev 2014-03-13 11:24:20 följande:

Är det... tvålar på en av klänningarna? 

*ASG*
  • Kittwn

sådär genomskinliga korsetter är super vanligt här i grekland! Skall fota av några från mina grekiska bröllops magasin ;)

• Lenblo

Har man verkligen de genomskinliga korsetterna ytterst?
    Jag försöker föreställa mig en brud klädd i en sådan med en ortodox präst vid altaret, men det går sådär... 

• Kittwn
    Lenblo skrev 2014-03-13 21:30:26 följande:

Har man verkligen de genomskinliga korsetterna ytterst?
    Jag försöker föreställa mig en brud klädd i en sådan med en ortodox präst vid altaret, men det går sådär... 

Oh yes, de är de vanligaste här. Köpte min klänning i Sverige eftersom 90% av klänningarna i vår lilla stad ser ut sådär ;)
  • Kittwn
    filibustern skrev 2014-03-14 11:31:46 följande:
    ah.. i see.. alltså, är jag fördomsfull om jag säger att det inte förvånar mig att grekerna har sånna brudklänningar? 
    hahaha nja... men de stämmer ju =P Även om de såklart inte är alla, så säljs och används det en heeel del och har svårt att se att en sån klänning skulle sälja i Sverige ;)
  • Lenblo

Där ser man. Och jag som trodde att grekisk-ortodoxa kyrkan var lite mer traditionell vad gällde klädseln i kyrkan, täckta axlar och knän och sån't. Men det är klart, magen har ju tyg över sig - bara genomskinligt. =P

• Kittwn
    Lenblo skrev 2014-03-14 12:35:27 följande:

Där ser man. Och jag som trodde att grekisk-ortodoxa kyrkan var lite mer traditionell vad gällde klädseln i kyrkan, täckta axlar och knän och sån't. Men det är klart, magen har ju tyg över sig - bara genomskinligt. =P

Ja dom säger ju de... och de står de i all info till turisterna och så. Men har aldrig hört att någon har åsikter om dessa brudklänningar... för att inte tala om vad många gäster har på sig. KORT kort och ordentligt urringat med super klackar är inte alls ovanligt. 

Men åh andra sidan har alla bröllop jag varit på varit utomhus eftersom "kyrkorna" är för små för att få plats i. Kanske därför? 
Svar på tråden Klänningar du inte bör ha.