• Äldre 21 Feb 16:34
    6677 visningar
    9 svar
    9
    6677

    vad gör ni en vanlig helg

    Nu är det ett tag sedan det var jul och nyår, nu är den tråkiga vardagen här igen, vad gör ni för att få guldkant på helgerna?, jag umgås oftast med en kompis då han är barnledig

  • Svar på tråden vad gör ni en vanlig helg
  • Äldre 21 Feb 16:46
    #1

    Bio, film hemma, umgås med vänner, middagar, promenader, gym, tv-serier, gå på stan, fika, utflykter, löka :]

  • Äldre 21 Feb 16:56
    #2

    Går på museum, går på krogen, hänger på barer, ordnar middagar... och åker till tippen, haha.

  • Alylly­ra
    Äldre 21 Feb 16:57
    #3

    Min man tränar för Vasaloppet, så jag försöker mest hålla mig undan

    Nejdå, vi försöker passa på att umgås med kompisar, spela spel eller så. Förra helgen var vi i Åre och hälsade på min mans bror med familj.
    Annars passar vi på att ta hand om lägenheten (städa, tvätta etc), sova ut, titta på nån bra film eller tv-serie och mysa. Laga mat som tar lite längre tid, baka bröd, rensa ur kylskåp och skafferi.

    Min syster har infört "SPA-söndagar" där hon tar lite extra tid att ta hand om sig själv, skrubba sig, inpackning, fixa naglar etc. Har tänkt att jag ska göra nått liknande, men har inte kommit till skott... 

  • Äldre 21 Feb 17:09
    #4

    Vi brukar äta gröt till vardags så på helgerna gör vi mys- och långfrukostar med smoothie, frallor, amerikanska pannkakor, nybakta scones eller dyl. Eller åker vi iväg och äter frukost på något fik. Annars brukar vi tycka om att kolla serier och sånt, eller åka och hälsa på våra familjer! Sen umgås man väl en del med vänner med. :) 

  • Äldre 21 Feb 18:13
    #5

    Vi gör inget speciellt på helgerna. Tvättar, städar, handlar, hälsar på våra föräldrar eller vänner, åker ut med hunden och dottern har ofta något kalas hon ska på. Nu har vi just fått ett till barn, så hur helgerna blir framöver vet jag inte. På kvällarna brukar vi se någon film eller serie och på lördag och/eller söndag köper vi nybakt bröd och lyxar till frukosten lite. Vi trivs bra i vardagen :)


  • Äldre 21 Feb 18:33
    #6

    Pluggar, tränar, handlar, städar, tvättar, ev bio annars film- och serietittande hemma...Nu är det ju Melodifestivalen. Hälsar på min farmor gör jag/vi också. Det blir ju inte lika varje helg beroende på väder, om någon fyller osv.

  • Äldre 21 Feb 19:08
    #7

    Vi brukar göra goda frukostar, kanske träffa några vänner, laga extra goda middagar, titta på serier eller film, hälsa på hos blivande svärföräldrarna osv. Helgerna som min fästmans son är här så blir det mycket bus, lekplatser och fullt ös :P

  • Äldre 17 Feb 16:56
    #8

    Om jag får välja så myser jag gärna med min sambo framför en film med ett glas rött, det är svårslaget! Senast jag var med min sambo så introducerade han mig till hur nätspelen han spelar fungerar vilket resulterade till att vi skippade filmen och spelade tillsammans istället. Han var nöjd för han fick som han ville.. haha!

    De kvällarna jag är ensam brukar jag mest se på tv eller läsa en bra bok och ladda inför kommande veckan.

  • Äldre 18 Feb 09:35
    #9
Svar på tråden vad gör ni en vanlig helg