• myset

Vigsel på arlanda

Hejsan!

Är det nån som gift sig på arlanda? Jag och sambon har bestämt att gifta oss och vi vill inte har stor fest utan ska gifta oss på Arlanda och sedan direkt ta flyget till Maldiverna och Sri Lanka. Vill gärna ha tips och hur gör man med efternamn. Jag ska ta min blivande mans men i vilket namn ska jag boka resa mm??

• Svar på tråden Vigsel på arlanda
  • Bröllopstokiig

Hej pii

Tack för allt. Känns jätteskönt att ha någon att prata av sig lite med. Vi vill helst vigas kyrkligt men har inga vittnen som kan närvara, kommer vi då att bli tvugna att gifta oss borgerligt eller kan man få hjälp med vittnen? Dessutom kommer vi antagligen att få skjuts till Arlanda så bilen kommer inte att stå där. Hmm, måste nog kolla med prästen. Ville bara hya så mycket som möjligt klart för mig innan jag bestämmer med honom.

• Pii

Det vore väl synd om ni måste gifta er borgerligt pga att ni inte har några vittnen. Vem får ni skjuts av?? Kan inte de ställa upp som vittnen?? Annars får ni väl fråga två stycken på Arlanda om inte de kan vara med och hjälpa er...så får ni väl ge dem något litet som tack för besväret. . Kanske inte det första man gör..men jag skulle nog kunna tänka mig att göra det för att få "min" vigsel. Lycka till!!!

• myset

vi kommer att få skjuts av mina blivande svärföräldrar så det är uteslutet med dem som vittnen, annars blir det ju ingen hemlis...men kanske kan man bara haffa nån som kan ställa upp, det borde väl inte vara alltför svårt....

• Jeez

Alla som gifter sig måste ha minst två vittnen, men om jag fattat det rätt så får man det "på köpet" om man väljer att gifta sig borgerligt på Arlanda genom VIP-service. Även vid en kyrklig vigsel går det att "låna" vittnen, så det är bara att ta upp det när ni bokar vigseln!

• Pii

Ja, om det är så att man kan låna vittnen så är det ju jättebra. I sådana fall får jag be om ursäkt för då har jag ju missförstått det. Ring till vigselförättaren och fråga, det är nog det bästa!

• myset

nu har jag pratat med vigselförättaren och man kan inte låna vittnen men man kan tydligen vigas kyrkligt i vip service lokaler och då ha dem som vittnen men nu har jag fått veta att de inte jobbar på lördagar....vi skulle ju gifta oss den 27 mars (som är en lördag) för att vi åker sedan på kvällen.....normalt sett är ju alla bröllop på helger så jag hade inte en tanke på att det inte skulle gå....vi som redan bokat resa och allt.....vad ska man göra nu då?

• Jeez

Fast man borde ju kunna fråga vilka som helst på Arlanda, andra resenärer eller personal eller...

• Pii

Hmmm...menar du att inte man kan vigas på VIP service alls på helgerna??? Det låter väl konstigt. Men i kapellet, går det på lördagar då för i så fall så tycker jag att ni viger er där och bara frågar någon på Arlanda om de kan hjälpa er att vara vittnen...det handlar ju inte om så lång stund. Om ni då har köpt något litet som tack till dem så blir det säkert inga problem.
    Det andra alternativet är att ringa och kolla om ni inte kan ändra datum för avresan. Lycka till...igen!

• myset

så här är det. man kan vigas hos vip service på helgerna men bara borgerligt för prästerna jobbar tydligen inte på helgerna alls. Nu har jag pratat med prästen igen och han skulle se vad han kunde göra. Han ska höra av sig imorgon, håll tummarna.

• myset

Har fortfarande inte hört från prästen....men kanske snart....det blir nog bra ändå det viktigaste är att bli gift tycker jag. Ser verkligen fram emot att vara just gift

Svar på tråden Vigsel på arlanda